Filtr ręczny

Co to jest filtr ręczny? – Definicja

Filtr ręczny to kara nałożona ręcznie przez pracownika Google za niestosowanie się do wytycznych dla webmasterów. Jakie są tego skutki? Najczęściej jest to obniżenie pozycji danej strony w wyszukiwarce. Możemy mówić o dwóch rodzajach filtrów: częściowym i całościowym. W wyniku działania filtru całościowego (dotyczy on całej witryny) wszystkie słowa kluczowe osiągają gorsze pozycje, a częściowego (dotyczyć może części podstron) – tylko wybrane frazy.

Jak sprawdzić, czy na stronę został nałożony filtr ręczny Google? Taka informacja będzie na nas czekać w narzędziu Search Console.

W celu sprawdzenia, czy na stronę został nałożony filtr ręczny należy:

  • zalogować się do Google Search Console,
  • wejść na profil witryny,
  • sprawdzić komunikaty w sekcji „Ruch związany z wyszukiwaniem”,
  • wejść na „Działania ręczne”.

Kilka przyczyn nałożenia filtra:

  • czysty spam lub spam tworzony przez użytkowników,
  • nienaturalne linki wychodzące z witryny i te prowadzące do niej,
  • ukryty tekst,
  • mnożenie słów kluczowych,
  • atak hakerów na witrynę.

filtr ręczny Google definicja

Jak się go pozbyć?

By pozbyć się filtra ręcznego, należy przede wszystkim rozpoznać, za co konkretnie została nałożona kara na witrynę, i postępować zgodnie ze wskazówkami wysłanymi przez Google na adres mailowy powiązany z kontem w Google Search Console.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej