Filtr ręczny

Co to jest filtr ręczny? – Definicja

Filtr ręczny to kara nałożona ręcznie przez pracownika Google za niestosowanie się do wytycznych dla webmasterów. Jakie są tego skutki? Najczęściej jest to obniżenie pozycji danej strony w wyszukiwarce. Możemy mówić o dwóch rodzajach filtrów: częściowym i całościowym. W wyniku działania filtru całościowego (dotyczy on całej witryny) wszystkie słowa kluczowe osiągają gorsze pozycje, a częściowego (dotyczyć może części podstron) – tylko wybrane frazy.

Jak sprawdzić, czy na stronę został nałożony filtr ręczny Google? Taka informacja będzie na nas czekać w narzędziu Search Console.

W celu sprawdzenia, czy na stronę został nałożony filtr ręczny należy:

  • zalogować się do Google Search Console,
  • wejść na profil witryny,
  • sprawdzić komunikaty w sekcji „Ruch związany z wyszukiwaniem”,
  • wejść na „Działania ręczne”.

Kilka przyczyn nałożenia filtra:

  • czysty spam lub spam tworzony przez użytkowników,
  • nienaturalne linki wychodzące z witryny i te prowadzące do niej,
  • ukryty tekst,
  • mnożenie słów kluczowych,
  • atak hakerów na witrynę.

filtr ręczny Google definicja

Jak się go pozbyć?

By pozbyć się filtra ręcznego, należy przede wszystkim rozpoznać, za co konkretnie została nałożona kara na witrynę, i postępować zgodnie ze wskazówkami wysłanymi przez Google na adres mailowy powiązany z kontem w Google Search Console.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej