Co to jest filtr ręczny? – Definicja
Filtr ręczny to kara nałożona ręcznie przez pracownika Google za niestosowanie się do wytycznych dla webmasterów. Jakie są tego skutki? Najczęściej jest to obniżenie pozycji danej strony w wyszukiwarce. Możemy mówić o dwóch rodzajach filtrów: częściowym i całościowym. W wyniku działania filtru całościowego (dotyczy on całej witryny) wszystkie słowa kluczowe osiągają gorsze pozycje, a częściowego (dotyczyć może części podstron) – tylko wybrane frazy.
Jak sprawdzić, czy na stronę został nałożony filtr ręczny Google? Taka informacja będzie na nas czekać w narzędziu Search Console.
W celu sprawdzenia, czy na stronę został nałożony filtr ręczny należy:
- zalogować się do Google Search Console,
- wejść na profil witryny,
- sprawdzić komunikaty w sekcji „Ruch związany z wyszukiwaniem”,
- wejść na „Działania ręczne”.
Kilka przyczyn nałożenia filtra:
- czysty spam lub spam tworzony przez użytkowników,
- nienaturalne linki wychodzące z witryny i te prowadzące do niej,
- ukryty tekst,
- mnożenie słów kluczowych,
- atak hakerów na witrynę.
Jak się go pozbyć?
By pozbyć się filtra ręcznego, należy przede wszystkim rozpoznać, za co konkretnie została nałożona kara na witrynę, i postępować zgodnie ze wskazówkami wysłanymi przez Google na adres mailowy powiązany z kontem w Google Search Console.