Filtr ręczny

Co to jest filtr ręczny? – Definicja

Filtr ręczny to kara nałożona ręcznie przez pracownika Google za niestosowanie się do wytycznych dla webmasterów. Jakie są tego skutki? Najczęściej jest to obniżenie pozycji danej strony w wyszukiwarce. Możemy mówić o dwóch rodzajach filtrów: częściowym i całościowym. W wyniku działania filtru całościowego (dotyczy on całej witryny) wszystkie słowa kluczowe osiągają gorsze pozycje, a częściowego (dotyczyć może części podstron) – tylko wybrane frazy.

Jak sprawdzić, czy na stronę został nałożony filtr ręczny Google? Taka informacja będzie na nas czekać w narzędziu Search Console.

W celu sprawdzenia, czy na stronę został nałożony filtr ręczny należy:

  • zalogować się do Google Search Console,
  • wejść na profil witryny,
  • sprawdzić komunikaty w sekcji „Ruch związany z wyszukiwaniem”,
  • wejść na „Działania ręczne”.

Kilka przyczyn nałożenia filtra:

  • czysty spam lub spam tworzony przez użytkowników,
  • nienaturalne linki wychodzące z witryny i te prowadzące do niej,
  • ukryty tekst,
  • mnożenie słów kluczowych,
  • atak hakerów na witrynę.

filtr ręczny Google definicja

Jak się go pozbyć?

By pozbyć się filtra ręcznego, należy przede wszystkim rozpoznać, za co konkretnie została nałożona kara na witrynę, i postępować zgodnie ze wskazówkami wysłanymi przez Google na adres mailowy powiązany z kontem w Google Search Console.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej