Filtr algorytmiczny

Co to jest filtr algorytmiczny? – Definicja

Filtr algorytmiczny to kara Google, nakładana automatycznie na witrynę. Jest bardzo trudna do rozpoznania i rozwiązania. Objawia się spadkiem pozycji na dane słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania (głównie na te, które znajdują się w TOP 10) oraz spadkiem ruchu na stronie.

Informacja o nałożeniu tego filtra od Google nie pojawia się w Google Webmaster Tools, tak jak w przypadku filtra ręcznego.

Co to jest filtr algorytmiczny?

Jak sprawdzić, czy został nałożony na stronę?

Aby sprawdzić, czy strona posiada filtr algorytmiczny Google, należy przeanalizować frazy kluczowe dla danej witryny. Jeśli ostatnio znajdowały się na wysokich pozycjach, a teraz są poza indeksem lub na odległych miejscach, a dodatkowo strona nagle traci ruch, może to oznaczać, że został na nią nałożony filtr algorytmiczny.

Nie ma jednoznacznej przyczyny nałożenia tego rodzaju filtra. Może on być konsekwencją wprowadzenia zmian algorytmu Google i niektórzy nazywają go “rekalkulacją wyników”.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej