Filtr algorytmiczny

Co to jest filtr algorytmiczny? – Definicja

Filtr algorytmiczny to kara Google, nakładana automatycznie na witrynę. Jest bardzo trudna do rozpoznania i rozwiązania. Objawia się spadkiem pozycji na dane słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania (głównie na te, które znajdują się w TOP 10) oraz spadkiem ruchu na stronie.

Informacja o nałożeniu tego filtra od Google nie pojawia się w Google Webmaster Tools, tak jak w przypadku filtra ręcznego.

Jak sprawdzić, czy został nałożony na stronę?

Aby sprawdzić, czy strona posiada filtr algorytmiczny Google, należy przeanalizować frazy kluczowe dla danej witryny. Jeśli ostatnio znajdowały się na wysokich pozycjach, a teraz są poza indeksem lub na odległych miejscach, a dodatkowo strona nagle traci ruch, może to oznaczać, że został na nią nałożony filtr algorytmiczny.

Nie ma jednoznacznej przyczyny nałożenia tego rodzaju filtra. Może on być konsekwencją wprowadzenia zmian algorytmu Google i niektórzy nazywają go “rekalkulacją wyników”.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.