Filtr algorytmiczny

Co to jest filtr algorytmiczny? – Definicja

Filtr algorytmiczny to kara Google, nakładana automatycznie na witrynę. Jest bardzo trudna do rozpoznania i rozwiązania. Objawia się spadkiem pozycji na dane słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania (głównie na te, które znajdują się w TOP 10) oraz spadkiem ruchu na stronie.

Informacja o nałożeniu tego filtra od Google nie pojawia się w Google Webmaster Tools, tak jak w przypadku filtra ręcznego.

Co to jest filtr algorytmiczny?

Jak sprawdzić, czy został nałożony na stronę?

Aby sprawdzić, czy strona posiada filtr algorytmiczny Google, należy przeanalizować frazy kluczowe dla danej witryny. Jeśli ostatnio znajdowały się na wysokich pozycjach, a teraz są poza indeksem lub na odległych miejscach, a dodatkowo strona nagle traci ruch, może to oznaczać, że został na nią nałożony filtr algorytmiczny.

Nie ma jednoznacznej przyczyny nałożenia tego rodzaju filtra. Może on być konsekwencją wprowadzenia zmian algorytmu Google i niektórzy nazywają go “rekalkulacją wyników”.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej