KPI

Co to jest KPI? Definicja

KPI (ang. Key Performance Indicators) to kluczowe wskaźniki efektywności, które określamy na początku danego procesu, aby ocenić stopień, w jakim został osiągnięty jego cel. Mogą być wyznaczane w wielu obszarach m.in. marketingowych, organizacyjnych czy finansowych.

Key Performance Indicators są potrzebne do tego, aby określić jak funkcjonuje firma, dany dział lub projekt, sprawdzić, na których obszarach spotykamy się z nieefektywnością oraz zobrazować to, jak kształtują się zmiany w czasie. Dobrze określone KPI powinny:

  • być proste i zrozumiałe,
  • być wyrażone numerycznie,
  • wyznaczać istotne cele danego procesu,
  • być oceniane systematycznie.

Innymi słowy, kluczowe wskaźniki efektywności zobrazują, czy nasz projekt spełnia zamierzone cele, ma jakieś niedociągnięcia i czy robi postępy w osiąganiu danego celu.

KPI definicja

KPI a SEO

W SEO, tak jak w każdym innym procesie również możemy wyznaczyć KPI. Istotnymi wskaźnikami przy procesie pozycjonowania będą wyświetlenia strony oraz kliknięcia, które mierzymy za pomocą Search Console. Innymi miernikami, które dostarczają nam istotnych informacji, są sesje zliczane przez Google Analytics lub ilość fraz w TOP10. W przypadku e-commerce może to być wskaźnik konwersji, albo inne pożądane zdarzenia.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej