KPI

Co to jest KPI? Definicja

KPI (ang. Key Performance Indicators) to kluczowe wskaźniki efektywności, które określamy na początku danego procesu, aby ocenić stopień, w jakim został osiągnięty jego cel. Mogą być wyznaczane w wielu obszarach m.in. marketingowych, organizacyjnych czy finansowych.

Key Performance Indicators są potrzebne do tego, aby określić jak funkcjonuje firma, dany dział lub projekt, sprawdzić, na których obszarach spotykamy się z nieefektywnością oraz zobrazować to, jak kształtują się zmiany w czasie. Dobrze określone KPI powinny:

  • być proste i zrozumiałe,
  • być wyrażone numerycznie,
  • wyznaczać istotne cele danego procesu,
  • być oceniane systematycznie.

Innymi słowy, kluczowe wskaźniki efektywności zobrazują, czy nasz projekt spełnia zamierzone cele, ma jakieś niedociągnięcia i czy robi postępy w osiąganiu danego celu.

KPI definicja

KPI a SEO

W SEO, tak jak w każdym innym procesie również możemy wyznaczyć KPI. Istotnymi wskaźnikami przy procesie pozycjonowania będą wyświetlenia strony oraz kliknięcia, które mierzymy za pomocą Search Console. Innymi miernikami, które dostarczają nam istotnych informacji, są sesje zliczane przez Google Analytics lub ilość fraz w TOP10. W przypadku e-commerce może to być wskaźnik konwersji, albo inne pożądane zdarzenia.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej