KPI

Co to jest KPI? Definicja

KPI (ang. Key Performance Indicators) to kluczowe wskaźniki efektywności, które określamy na początku danego procesu, aby ocenić stopień, w jakim został osiągnięty jego cel. Mogą być wyznaczane w wielu obszarach m.in. marketingowych, organizacyjnych czy finansowych.

Key Performance Indicators są potrzebne do tego, aby określić jak funkcjonuje firma, dany dział lub projekt, sprawdzić na których obszarach spotykamy się z nieefektywnością oraz zobrazować to, jak kształtują się zmiany w czasie. Dobrze określone KPI powinny:

  • być proste i zrozumiałe,
  • być wyrażone numerycznie,
  • wyznaczać istotne cele danego procesu,
  • być oceniane systematycznie.

Innymi słowy kluczowe wskaźniki efektywności zobrazują czy nasz projekt spełnia zamierzone cele, ma jakieś niedociągnięcia i czy robi postępy w osiąganiu danego celu.

Definicja KPI

KPI a SEO

W SEO, tak jak w każdym innym procesie również możemy wyznaczyć KPI. Istotnymi wskaźnikami przy procesie pozycjonowania będzie ilość wyświetleń strony oraz kliknięć, które mierzymy za pomocą Search Console. Innymi miernikami, które dostarczają nam istotnych informacji, są sesje zliczane przez Google Analytics lub ilość fraz w TOP10. W przypadku e-commerce może to być wskaźnik konwersji, albo inne pożądane zdarzenia.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.