Nieprawidłowy ruch na stronie

Czym jest nieprawidłowy ruch na stronie? – Definicja

Nieprawidłowy ruch (invalid traffic, IVT) są to wszystkie kliknięcia i wyświetlenia, które powodują sztuczne zawyżenie kosztów reklamodawcy jak i ich zarobków. Może to być wynikiem przypadkowego kliknięcia lub celowego działania. Nieprawidłowy ruch może powodować sporą różnicę pomiędzy wynagrodzeniem szacowanym a finalnymi zarobkami. Sztuczne generowanie kliknięć, bądź wyświetleń, jest zabronione przez Google.

Zamiary użytkownika muszą być szczere i wynikać z jego zainteresowania danym produktem bądź usługą.

Jeśli Google wykryje nieprawidłowy ruch na stronie internetowej, może zawiesić lub zbanować konto po to, aby zapewnić ochronę zarówno reklamodawcom jak i internautom. Gdy prawidłowy ruch nie będzie możliwy do zweryfikowania, jednak Google będzie przypuszczał o tym działaniu, może ograniczyć bądź wyłączyć wyświetlanie reklam.

Do nieprawidłowego ruchu można zaliczyć:

  • kliknięcia i wyświetlenia, które są generowanie przez reklamodawców własnych reklam,
  • stosowanie specjalnych oprogramowań, robotów i narzędzi do sztucznych kliknięć i wyświetleń,
  • używanie przez reklamodawców wezwań do działania w tekstach reklam, które mają na celu zachęcenie użytkownika do kliknięcia w reklam,
  • kliknięcia i wyświetlenia generowane niezmiennie przez tych samych użytkowników.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej