Nieprawidłowy ruch na stronie

Czym jest nieprawidłowy ruch na stronie? – Definicja

Nieprawidłowy ruch (invalid traffic, IVT) są to wszystkie kliknięcia i wyświetlenia, które powodują sztuczne zawyżenie kosztów reklamodawcy jak i ich zarobków. Może to być wynikiem przypadkowego kliknięcia lub celowego działania. Nieprawidłowy ruch może powodować sporą różnicę pomiędzy wynagrodzeniem szacowanym a finalnymi zarobkami. Sztuczne generowanie kliknięć, bądź wyświetleń, jest zabronione przez Google.

Zamiary użytkownika muszą być szczere i wynikać z jego zainteresowania danym produktem bądź usługą.

Jeśli Google wykryje nieprawidłowy ruch na stronie internetowej, może zawiesić lub zbanować konto po to, aby zapewnić ochronę zarówno reklamodawcom jak i internautom. Gdy prawidłowy ruch nie będzie możliwy do zweryfikowania, jednak Google będzie przypuszczał o tym działaniu, może ograniczyć bądź wyłączyć wyświetlanie reklam.

Do nieprawidłowego ruchu można zaliczyć:

  • kliknięcia i wyświetlenia, które są generowanie przez reklamodawców własnych reklam,
  • stosowanie specjalnych oprogramowań, robotów i narzędzi do sztucznych kliknięć i wyświetleń,
  • używanie przez reklamodawców wezwań do działania w tekstach reklam, które mają na celu zachęcenie użytkownika do kliknięcia w reklam,
  • kliknięcia i wyświetlenia generowane niezmiennie przez tych samych użytkowników.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej