Znacznik em

Co to jest znacznik em? – Definicja

Znacznik em (tag em, tag <em>) jest znacznikiem języka HTML, definiującym tzw. emfazę (ang. emphasis – nacisk w wymowie). Jego użycie powoduje pochylenie opatrzonego nim tekstu. Umieszczamy go na stronie internetowej w celu wyróżnienia części tekstu lub pojedynczych słów, które w opinii autora powinny zostać zaakcentowane.

Przykład użycia

Znacznik <em> nie jest znacznikiem samozamykającym się. Jego poprawne użycie wygląda następująco: <em>ciąg słów lub pojedynczy wyraz</em>

Co to jest znacznik em?

Czym się różni od znacznika <i>?

Pomimo, że efekt wizualny, który można osiągnąć poprzez zastosowanie znacznika <em> jest bardzo podobny do tego, który daje znacznik <i> – kursywa, roboty wyszukiwarek zwracają uwagę tylko na ten pierwszy. Właśnie dlatego warto jest wyróżniać przy jego pomocy słowa lub frazy silnie związane z tematyką danej podstrony. Użycie znacznika <em> daje sygnał robotom, że wyodrębniony fragment tekstu jest szczególnie istotny oraz warto zwrócić na niego uwagę.

Sprawdź także do czego służy znacznik strong.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej