Znacznik em

Co to jest znacznik em? – Definicja

Znacznik em (tag em, tag <em>) jest znacznikiem języka HTML, definiującym tzw. emfazę (ang. emphasis – nacisk w wymowie). Jego użycie powoduje pochylenie opatrzonego nim tekstu. Umieszczamy go na stronie internetowej w celu wyróżnienia części tekstu lub pojedynczych słów, które w opinii autora powinny zostać zaakcentowane.

Przykład użycia

Znacznik <em> nie jest znacznikiem samozamykającym się. Jego poprawne użycie wygląda następująco: <em>ciąg słów lub pojedynczy wyraz</em>

Co to jest znacznik em?

Czym się różni od znacznika <i>?

Pomimo, że efekt wizualny, który można osiągnąć poprzez zastosowanie znacznika <em> jest bardzo podobny do tego, który daje znacznik <i> – kursywa, roboty wyszukiwarek zwracają uwagę tylko na ten pierwszy. Właśnie dlatego warto jest wyróżniać przy jego pomocy słowa lub frazy silnie związane z tematyką danej podstrony. Użycie znacznika <em> daje sygnał robotom, że wyodrębniony fragment tekstu jest szczególnie istotny oraz warto zwrócić na niego uwagę.

Sprawdź także do czego służy znacznik strong.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej