Znacznik em

Co to jest znacznik em? – Definicja

Znacznik em (tag em, tag <em>) jest znacznikiem języka HTML, definiującym tzw. emfazę (ang. emphasis – nacisk w wymowie). Jego użycie powoduje pochylenie opatrzonego nim tekstu. Umieszczamy go na stronie internetowej w celu wyróżnienia części tekstu lub pojedynczych słów, które w opinii autora powinny zostać zaakcentowane.

Przykład użycia

Znacznik <em> nie jest znacznikiem samozamykającym się. Jego poprawne użycie wygląda następująco: <em>ciąg słów lub pojedynczy wyraz</em>

Co to jest znacznik em?

Znacznik em: czym się różni od znacznika i?

Pomimo, że efekt wizualny który można osiągnąć poprzez zastosowanie znacznika <em> jest bardzo podobny do tego, który daje znacznik <i> – kursywa, roboty wyszukiwarek zwracają uwagę tylko na ten pierwszy. Właśnie dlatego warto jest wyróżniać przy jego pomocy słowa lub frazy silnie związane z tematyką danej podstrony. Użycie znacznika <em> daje sygnał robotom, że wyodrębniony fragment tekstu jest szczególnie istotny oraz warto zwrócić na niego uwagę.

Sprawdź także do czego służy znacznik strong.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej