.animate-view{opacity: 1 !important;}

Krótkoterminowe strategie SEO – czy mają sens?

SEO
Krótkoterminowe strategie SEO – czy mają sens?
21 sierpnia 2023
W kontekście SEO zawsze podkreśla się, że inwestycja w optymalizację witryny oraz jej pozycjonowanie to proces złożony, a przede wszystkim długoterminowy. I ciężko z tym polemizować. Jednak czy można uzyskać efekty w krótkim czasie? Owszem, jest to możliwe i właśnie tym tematem zajmiemy się w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!

Spis
treści

SEO jako proces długoterminowy

Każdy, kto inwestuje w SEO, nie może się doczekać wyników. Przeznaczasz na ten cel swoje środki, więc to zrozumiałe, że chcesz jak najszybciej zobaczyć pierwszy zwrot w postaci zwiększenia ruchu na stronie i oczywiście wzrostu konwersji i sprzedaży.

Jednak na działania SEO trzeba jednak patrzeć jako proces długoterminowy. Wyobraź sobie, że optymalizacja i pozycjonowanie są jak prowadzenie ogródka z warzywami. Raczej nie spodziewasz się pierwszych marchewek na drugi dzień po zasianiu nasion. Uprawa warzyw wymaga dużo czasu oraz wysiłku. Każdego dnia musisz podlewać ogródek, dbać, by nie zarósł chwastami.

Długoterminowe SEO to po prostu wypracowanie odpowiedniej, stabilnej oraz szczegółowej strategii. Pierwszych plonów można się spodziewać ok. 3 miesiące od rozpoczęcia działań. Przez ten czas trzeba cierpliwie czekać.

efekty pozycjonowania

O tym, jak cierpliwość popłaca, świadczy case study Maylily. Klient współpracuje z nami od 2018 roku i jego nadrzędnym celem od początku działań było zwiększenie widoczności oraz organicznego ruchu na stronie. Początkowo praca polegała na optymalizacji elementów title, treści na stronie, zdjęć oraz poprawie szybkości ładowania. Już te zmiany doprowadziły do zwiększenia ruchu.

Rewolucja zaczęła się w styczniu 2023 roku, kiedy Klient zdecydował się przeznaczyć na SEO dwa razy większy budżet. Ponowne reoptymalizacje najważniejszych podstron, analiza konkurencji, pozyskiwanie wartościowych linków – to wszystko przełożyło się m.in. na +368% wzrost przychodów z kanału organicznego.

Pomimo takich wyników działań, w czasie kryzysu ciężko jednak przekonać szefa w inwestowanie w proces SEO. W końcu potrzeba czasu i pieniędzy. Co zrobić w takiej sytuacji? Rozwiązaniem może być realizowanie krótkoterminowych projektów oraz działań.

Czy można działać w SEO krótkoterminowo?

Nawet w przypadku długoterminowego procesu, jakim jest SEO, możesz czasem działać w krótkim okresie. Jest to skuteczne rozwiązanie w kilku sytuacjach.

Nie wiesz, od czego zacząć

Zaczynasz swoją przygodę z e-commerce? Stworzyłeś swój sklep internetowy, prowadzisz stronę firmową lub bloga? Z pewnością chcesz dotrzeć do nowych klientów oraz użytkowników. W tym momencie do gry wkracza SEO. Aby zdobyć ruch na stronie, musisz odpowiednio zoptymalizować swoją witrynę. Nie możesz jednak działać po omacku. Musisz mieć odpowiednie zaplecze informacyjne, dane, dzięki którym ułożysz skuteczną strategię.

W takiej sytuacji pomocne może być właśnie SEO krótkoterminowe. Znajomość zasad, algorytmów, ale również umiejętne wdrażanie zmian – to wszystko jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Krótkoterminowe działanie w takiej sytuacji powinno obejmować wykonanie audytu SEO. Dzięki niemu jesteś w stanie dość szybko uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, od jakich elementów musisz zacząć wdrażanie zmian na swojej witrynie. Konsultacje mogą się również przydać na etapie budowy strony. Wówczas wraz ze specjalistą możesz omówić istotne kwestie np. związane z architekturą strony.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Działania nie przynoszą efektu

Rozpoczynając działania SEO, oczekujesz konkretnych rezultatów. Jednak czasem może się okazać, że wysiłki, które podejmujesz, nie są na tyle skuteczne, aby przynieść zadowalające efekty. W poprzednim fragmencie napisaliśmy, że Google często zmienia zasady oraz algorytmy, które oceniają witrynę. Może być to tylko jeden z problemów, z którymi będziesz musiał się borykać.

Brak efektów może być także spowodowany innymi czynnikami np. złym dopasowaniem słów kluczowych. Być może frazy są źle dobrane i nie pasują do tematyki. W ten sposób roboty Google’a mogą źle interpretować treść i całą stronę, a w konsekwencji uznać ją za nieodpowiednią dla konkretnego zapytania.

Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych wymaga dostępu do narzędzi np. Google Search Console, Semrush czy Senuto, ale również odpowiedniej analizy dostępnych danych i umiejętności wyciągania wniosków. Prezentowane w nich dane mogą pomóc dopasować odpowiednie frazy do konkretnych podstron, ocenić ich konkurencyjność i zdecydować, czy mają potencjał w kontekście Twojej strony.

Potrzebujesz konsultacji

Rozmowa ze specjalistą SEO to również jeden z elementów krótkoterminowych działań. Nie musisz wiązać się umową z agencją na szeroki pakiet działań, aby móc skorzystać z jej wiedzy i doświadczenia. Konsultacje z profesjonalnym zespołem to po prostu wspólna rozmowa, która może pomóc Ci odnaleźć błędy oraz obszary, które wymagają poprawy. Jest to alternatywa dla rozbudowanych audytów. Ten czas możesz wykorzystać na rozmowę ze specjalistą na temat interesujących Cię zagadnień. W ramach konsultacji możesz również poprosić na analizę strony i opracowanie planu działań. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.

Wróćmy na moment do poprzedniego fragmentu. Przeprowadziłeś optymalizację, jednak nie widzisz efektów. Zamiast czekać na rozwój sytuacji i tracić cenny czas, może warto skonsultować działania ze specjalistą? Nie chodzi wyłącznie o jego wiedzę i doświadczenie. Nieoceniony jest także dostęp do płatnych narzędzi, które są w stanie szybko odpowiedzieć na pytanie dotyczące problemów z witryną.

Potrzebujesz wsparcia w jednym obszarze

Jak już wspomnieliśmy, SEO składa się z wielu procesów. Możesz nie mieć zarówno czasu, jak i zasobów, aby samodzielnie sobie z tym poradzić. Linkowanie zewnętrzne, optymalizacja witryny (często wiąże się to z ingerowaniem w kod źródłowy strony), tworzenie i publikacja treści czy dobór słów kluczowych są po prostu czasochłonne.

Krótkoterminowe SEO potraktuj w takiej sytuacji jako wsparcie oraz odciążenie w dążeniu do sukcesu. Pamiętaj, że nie wszystkie działania musisz wykonywać samodzielnie. Warto np. opiekę nad linkowaniem przekazać agencji SEO. Nie musisz od razu dokonywać outsourcingu całego procesu. Dzięki temu, że oddasz jeden obszar w ręce specjalistów, będziesz miał pewność, że zadanie zostanie wykonane przez profesjonalistów z doświadczeniem oraz wiedzą.

Kiedy zdecydować się na SEO krótkoterminowe?

Rodzi się pytanie, kiedy w takim razie zdecydować się na krótkoterminowe SEO? Przede wszystkim jest to dobry sposób na wsparcie już prowadzonych działań. Oprócz tego możesz je wykorzystać do zdobycia cennej wiedzy na temat procesów, które nie przynoszą efektów w postaci sprzedaży.

Nie warto ze swojej strony robić królika doświadczalnego. Nie działaj bez planu i danych. Zamiast tego skonsultuj to ze specjalistą – przecież co dwie głowy to nie jedna. Wymiana doświadczeń oraz przemyśleń może być owocna dla Twojego biznesu.

Krótkoterminowe SEO jest także receptą, gdy nie masz zasobów, aby zainwestować w pełny proces. Optymalizacja i pozycjonowanie wymagają czasu oraz pieniędzy. Warto w takiej sytuacji iść do celu mniejszymi krokami. Niektóre elementy można poprawić dość sprawnie i bez olbrzymiego budżetu. W każdym razie SEO nie możesz zaniedbać, ponieważ jest to absolutnie podstawa funkcjonowania w świecie e-commerce.

Nie wszystko złoto, co się świeci

Musisz jednak pamiętać, że krótkoterminowe działanie w SEO to zazwyczaj tylko rozwiązanie jednego problemu. Aby cieszyć się ze stałego wzrostu ruchu i konwersji, musisz przygotować się na wyżej opisany dłuższy proces. Rozbudowa treści na stronie czy skuteczne budowanie autorytetu domeny to nie są działania, które jesteś w stanie zrealizować w dzień, tydzień czy często nawet miesiąc.

Delantowy Oddział Ratunkowy – szybka i konkretna pomoc dla Twojej strony!

Ze swoimi problemami z SEO nie jesteś sam! Właśnie na wypadek szybkiej i konkretnej pomocy dla Twojej strony uruchomiliśmy Delantowy Oddział Ratunkowy. Jest to 5 precyzyjnych pakietów, które pomogą Ci postawić swoją witrynę szybko na nogi. Co oferujemy? Już tłumaczymy!

SEO SOR

Jeśli coś dolega Twojej stronie, nie ma na co czekać. W takiej sytuacji odpowiednim rozwiązaniem może być wizyta w naszym SEO SORze. Nie widzisz wyników swoich działań? Uwierz nam, jest to niestety choroba, która dotyka wiele biznesów w e-commerce. W Delante opracowaliśmy jednak skuteczny pakiet pomocy. Przede wszystkim trzeba zrobić rozpoznanie. Do tego celu posłuży mini audyt SEO. Kiedy już lekarze określą, z czym mają do czynienia, przygotują dla Ciebie listę rekomendacji, o których dowiesz się podczas konsultacji.

Pakiet SEO SOR obejmuje:

  • Mini audyt SEO
  • Rekomendacje
  • Konsultacje

seo sor

Budowa odporności Twojej strony

Tak jak ludzki organizm potrzebuje zdrowego i silnego układu odpornościowego, tak również Twoja strona wymaga odpowiedniej troski oraz wzmocnienia, by przetrwać w konkurencyjnym świecie. Aby utrzymać odporność, musisz dbać o witrynę na wielu poziomach. Konieczna jest równowaga między treścią, technikami oraz analizą danych. Delantowy Oddział Ratunkowy ma na to sposób, a mianowicie: SEO Setup oraz wdrożenie GA4. Pakiet działań możesz rozszerzyć również o reklamy Google Ads. Jednak tę decyzję pozostawiamy Tobie!

Pakiet Budowa odporności Twojej strony obejmuje:

  • SEO Setup
  • GA4 Setup
  • Google Ads (opcjonalnie)

budowa odporności

Zabieg powiększania konwersji

Nie zauważasz u siebie na stronie wzrostu sprzedaży? Rozwiązaniem w takiej sytuacji może być zabieg powiększania konwersji. Dzięki niemu w krótkim czasie zauważysz konkretne wyniki. Nasz pakiet lekarski obejmuje audyt UX/CR oraz kampanie Google Ads. Za przeprowadzenie zabiegu odpowiadać będą jedni z najlepszych specjalistów w kraju. Sprawdzą projekt Twojej strony, przebieg procesu zakupowego, a do tego opracują atrakcyjną ofertę promocyjną. Wszystko, abyś szybko stanął na nogi!

Pakiet Zabieg powiększania konwersji obejmuje:

  • Audyt UX/CR
  • Google Ads

zabieg powiększania konwersji

Suplementacja strony

Odporność organizmu buduje się również poprzez odpowiednią suplementację. Twoja strona również potrzebuje “witamin”. Są nimi: Content Plan i linkbuliding. Z ich wykorzystaniem możesz wzmocnić swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Merytoryczne, eksperckie i odpowiednio nasycone słowami kluczowymi treści są bardzo ważne dla Twojej strony. W związku z tym oferujemy również szkolenie z zakresu copywritingu z wykorzystaniem AI.

Pakiet Suplementacja strony obejmuje:

  • Content Plan
  • Link building fundamentals
  • Szkolenie: copywriting z wykorzystaniem AI

suplementacja strony

Teleporada

Nasi „lekarze” od SEO i SEM czekają na Ciebie również przy słuchawce. Warto podkreślić to ponownie – co dwie głowy to nie jedna! W ramach Delantowego Oddziału Ratunkowego otrzymasz min. 3h konsultacji, które mogą pomóc Ci odpowiedzieć na pytania związanie ze stanem Twojej witryny czy dotyczące kolejnych kroków.

Jak się okazało, szkolenie z GA4 było naprawdę potrzebne! Pan Tomek przeprowadził mnie przez wdrożenie i potrzebne raporty bardzo profesjonalnie i zrozumiale. Ogrom wiedzy, którą udało się przyswoić. Dużo praktycznych porad, które zastosowaliśmy od razu po spotkaniu. Atmosfera szkolenia również była bardzo przyjemna – polecam! – Aleksandra Czerniawska-Piechota, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w West Comfort.

Pakiet Teleporada obejmuje:

  • 3h konsultacji ze specjalistą SEO lub SEM

teleporada

Ożyw swoją stronę z Delantowym Oddziałem Ratunkowym!

Jak powiedział Owidiusz: „Zazwyczaj medycyna jest sztuką czasu”. To zdanie może opisywać również działanie w SEO. Nic nie zastąpi długoterminowej strategii, pakietu działań oraz dostosowywanie ich do aktualnych trendów czy algorytmów Google. W kilku konkretnych sytuacjach możesz sobie jednak pomóc w krótszym czasie. Właśnie na takie chwile powstał Delantowy Oddział Ratunkowy. Tak jak dbasz o swoje zdrowie, tak samo musisz opiekować się swoją stroną. Konsultacje, suplementy czy budowa odporności to klucz do sukcesu w dynamicznym i konkurencyjnym świecie. Umów się na wizytę już dziś!

Potrzebujesz krótkoterminowych projektów SEO?

Więcej informacji
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist

Przygotuj swoja stronę do Black Friday!

Zapisz się na bezpłatny webinar!