.animate-view{opacity: 1 !important;}

Krótkoterminowe strategie SEO – czy mają sens?

0min.

Komentarze:0

SEO
Krótkoterminowe strategie SEO – czy mają sens?d-tags
03 listopada 2023
W kontekście SEO zawsze podkreśla się, że inwestycja w optymalizację witryny oraz jej pozycjonowanie to proces złożony, a przede wszystkim długoterminowy. I ciężko z tym polemizować. Jednak czy można uzyskać efekty w krótkim czasie? Owszem, jest to możliwe i właśnie tym tematem zajmiemy się w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!

0min.

Komentarze:0

Spis
treści

SEO jako proces długoterminowy

Każdy, kto inwestuje w SEO, nie może się doczekać wyników. Przeznaczasz na ten cel swoje środki, więc to zrozumiałe, że chcesz jak najszybciej zobaczyć pierwszy zwrot w postaci zwiększenia ruchu na stronie i oczywiście wzrostu konwersji i sprzedaży.

Jednak na działania SEO trzeba jednak patrzeć jako proces długoterminowy. Wyobraź sobie, że optymalizacja i pozycjonowanie są jak prowadzenie ogródka z warzywami. Raczej nie spodziewasz się pierwszych marchewek na drugi dzień po zasianiu nasion. Uprawa warzyw wymaga dużo czasu oraz wysiłku. Każdego dnia musisz podlewać ogródek, dbać, by nie zarósł chwastami.

Długoterminowe SEO to po prostu wypracowanie odpowiedniej, stabilnej oraz szczegółowej strategii. Pierwszych plonów można się spodziewać ok. 3 miesiące od rozpoczęcia działań. Przez ten czas trzeba cierpliwie czekać.

efekty pozycjonowania

O tym, jak cierpliwość popłaca, świadczy case study Maylily. Klient współpracuje z nami od 2018 roku i jego nadrzędnym celem od początku działań było zwiększenie widoczności oraz organicznego ruchu na stronie. Początkowo praca polegała na optymalizacji elementów title, treści na stronie, zdjęć oraz poprawie szybkości ładowania. Już te zmiany doprowadziły do zwiększenia ruchu.

Rewolucja zaczęła się w styczniu 2023 roku, kiedy Klient zdecydował się przeznaczyć na SEO dwa razy większy budżet. Ponowne reoptymalizacje najważniejszych podstron, analiza konkurencji, pozyskiwanie wartościowych linków – to wszystko przełożyło się m.in. na +368% wzrost przychodów z kanału organicznego.

Pomimo takich wyników działań, w czasie kryzysu ciężko jednak przekonać szefa w inwestowanie w proces SEO. W końcu potrzeba czasu i pieniędzy. Co zrobić w takiej sytuacji? Rozwiązaniem może być realizowanie krótkoterminowych projektów oraz działań.

Czy można działać w SEO krótkoterminowo?

Nawet w przypadku długoterminowego procesu, jakim jest SEO, możesz czasem działać w krótkim okresie. Jest to skuteczne rozwiązanie w kilku sytuacjach.

Nie wiesz, od czego zacząć

Zaczynasz swoją przygodę z e-commerce? Stworzyłeś swój sklep internetowy, prowadzisz stronę firmową lub bloga? Z pewnością chcesz dotrzeć do nowych klientów oraz użytkowników. W tym momencie do gry wkracza SEO. Aby zdobyć ruch na stronie, musisz odpowiednio zoptymalizować swoją witrynę. Nie możesz jednak działać po omacku. Musisz mieć odpowiednie zaplecze informacyjne, dane, dzięki którym ułożysz skuteczną strategię.

W takiej sytuacji pomocne może być właśnie SEO krótkoterminowe. Znajomość zasad, algorytmów, ale również umiejętne wdrażanie zmian – to wszystko jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Krótkoterminowe działanie w takiej sytuacji powinno obejmować wykonanie audytu SEO. Dzięki niemu jesteś w stanie dość szybko uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, od jakich elementów musisz zacząć wdrażanie zmian na swojej witrynie. Konsultacje mogą się również przydać na etapie budowy strony. Wówczas wraz ze specjalistą możesz omówić istotne kwestie np. związane z architekturą strony.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Działania nie przynoszą efektu

Rozpoczynając działania SEO, oczekujesz konkretnych rezultatów. Jednak czasem może się okazać, że wysiłki, które podejmujesz, nie są na tyle skuteczne, aby przynieść zadowalające efekty. W poprzednim fragmencie napisaliśmy, że Google często zmienia zasady oraz algorytmy, które oceniają witrynę. Może być to tylko jeden z problemów, z którymi będziesz musiał się borykać.

Brak efektów może być także spowodowany innymi czynnikami np. złym dopasowaniem słów kluczowych. Być może frazy są źle dobrane i nie pasują do tematyki. W ten sposób roboty Google’a mogą źle interpretować treść i całą stronę, a w konsekwencji uznać ją za nieodpowiednią dla konkretnego zapytania.

Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych wymaga dostępu do narzędzi np. Google Search Console, Semrush czy Senuto, ale również odpowiedniej analizy dostępnych danych i umiejętności wyciągania wniosków. Prezentowane w nich dane mogą pomóc dopasować odpowiednie frazy do konkretnych podstron, ocenić ich konkurencyjność i zdecydować, czy mają potencjał w kontekście Twojej strony.

Potrzebujesz konsultacji

Rozmowa ze specjalistą SEO to również jeden z elementów krótkoterminowych działań. Nie musisz wiązać się umową z agencją na szeroki pakiet działań, aby móc skorzystać z jej wiedzy i doświadczenia. Konsultacje z profesjonalnym zespołem to po prostu wspólna rozmowa, która może pomóc Ci odnaleźć błędy oraz obszary, które wymagają poprawy. Jest to alternatywa dla rozbudowanych audytów. Ten czas możesz wykorzystać na rozmowę ze specjalistą na temat interesujących Cię zagadnień. W ramach konsultacji możesz również poprosić na analizę strony i opracowanie planu działań. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.

Wróćmy na moment do poprzedniego fragmentu. Przeprowadziłeś optymalizację, jednak nie widzisz efektów. Zamiast czekać na rozwój sytuacji i tracić cenny czas, może warto skonsultować działania ze specjalistą? Nie chodzi wyłącznie o jego wiedzę i doświadczenie. Nieoceniony jest także dostęp do płatnych narzędzi, które są w stanie szybko odpowiedzieć na pytanie dotyczące problemów z witryną.

Potrzebujesz wsparcia w jednym obszarze

Jak już wspomnieliśmy, SEO składa się z wielu procesów. Możesz nie mieć zarówno czasu, jak i zasobów, aby samodzielnie sobie z tym poradzić. Linkowanie zewnętrzne, optymalizacja witryny (często wiąże się to z ingerowaniem w kod źródłowy strony), tworzenie i publikacja treści czy dobór słów kluczowych są po prostu czasochłonne.

Krótkoterminowe SEO potraktuj w takiej sytuacji jako wsparcie oraz odciążenie w dążeniu do sukcesu. Pamiętaj, że nie wszystkie działania musisz wykonywać samodzielnie. Warto np. opiekę nad linkowaniem przekazać agencji SEO. Nie musisz od razu dokonywać outsourcingu całego procesu. Dzięki temu, że oddasz jeden obszar w ręce specjalistów, będziesz miał pewność, że zadanie zostanie wykonane przez profesjonalistów z doświadczeniem oraz wiedzą.

Kiedy zdecydować się na SEO krótkoterminowe?

Rodzi się pytanie, kiedy w takim razie zdecydować się na krótkoterminowe SEO? Przede wszystkim jest to dobry sposób na wsparcie już prowadzonych działań. Oprócz tego możesz je wykorzystać do zdobycia cennej wiedzy na temat procesów, które nie przynoszą efektów w postaci sprzedaży.

Nie warto ze swojej strony robić królika doświadczalnego. Nie działaj bez planu i danych. Zamiast tego skonsultuj to ze specjalistą – przecież co dwie głowy to nie jedna. Wymiana doświadczeń oraz przemyśleń może być owocna dla Twojego biznesu.

Krótkoterminowe SEO jest także receptą, gdy nie masz zasobów, aby zainwestować w pełny proces. Optymalizacja i pozycjonowanie wymagają czasu oraz pieniędzy. Warto w takiej sytuacji iść do celu mniejszymi krokami. Niektóre elementy można poprawić dość sprawnie i bez olbrzymiego budżetu. W każdym razie SEO nie możesz zaniedbać, ponieważ jest to absolutnie podstawa funkcjonowania w świecie e-commerce.

Nie wszystko złoto, co się świeci

Musisz jednak pamiętać, że krótkoterminowe działanie w SEO to zazwyczaj tylko rozwiązanie jednego problemu. Aby cieszyć się ze stałego wzrostu ruchu i konwersji, musisz przygotować się na wyżej opisany dłuższy proces. Rozbudowa treści na stronie czy skuteczne budowanie autorytetu domeny to nie są działania, które jesteś w stanie zrealizować w dzień, tydzień czy często nawet miesiąc.

Krótkoterminowe projekty SEO – rozwiąż konkretny SEO problem szybciej

Krótkoterminowe projekty SEO w Delante to przede wszystkim gotowy sposób na rozwiązanie jednego konkretnego problemu, który utrudnia Ci rozwijanie Twojego biznesu w internecie.

Mówiąc inaczej, krótkoterminowe projekty SEO to zestaw usług, które możesz wybrać samodzielnie, żeby pomóc Twojej stronie internetowej wreszcie osiągnąć konkretny cel biznesowy – Twój cel.

Niezależnie czy zależy Ci na zwiększeniu przychodów, publikowaniu ciekawszych treści czy też znalezieniu powodu, przez który klienci opuszczają Twoją stronę bez złożenia zamówienia – któkoterminowy projekt SEO zawsze pomoże znaleźć Ci konkretne rozwiązanie. I to wszystko bez długoterminowych zobowiązań!

Z czego możesz wybierać?

Audyt SEO – Znajdź proste rozwiązanie Twojego problemu

Niezależnie na jakim etapie rozwoju jest Twoja strona internetowa, audyt SEO jest zawsze dobrym pomysłem na poprawę widoczności w Google. Podczas audytu zajmiemy się znalezieniem niewykorzystanych szans. Zwrócimy Twoją uwagę na elementy w strukturze twojej strony, które można poprawić.

  • Planujesz uruchomić stronę? Pokażemy Ci co i jak można poprawić, zapewniając dobry start Twojej stronie. Pomoże Ci to też uniknąć późniejszych problemów.
  • Masz nową stronę? Wskażemy Ci na czym warto się skoncentrować, żeby osiągnąć szybsze efekty.
  • Twoja strona działa już jakiś czas? Zbadamy, co może blokować lub spowolnić Twój wzrost. Znajdziemy skuteczne rozwiązania.

Dostosujemy audyt SEO do Twojej obecnej strategii biznesowej i indywidualnych potrzeb Twojej strony internetowej. Dzięki temu osiągniesz lepsze wyniki i wyraźnie skrócisz czas potrzebny do osiągnięcia zaplanowanych celów.

Konsultacje SEO – Sprawdź, czy to co robisz, ma sens

Konsultacje SEO to czas, który całkowicie poświęcamy Tobie i Twojej stronie. Jeśli masz pytania dotyczące działań SEO lub zaczynasz w dziedzinie pozycjonowania i nie wiesz, w którym kierunku iść dalej, to skorzystaj z pomocy doświadczonych Specjalistów SEO pracujących w Delante.

Każdy z nich oferuje Ci:

  • odpowiedzi na nurtujące Cię pytania,
  • opracowanie spersonalizowanej strategii,
  • praktyczne wskazówki,
  • sposoby na efektywne prowadzenie procesu SEO.

A wszystko to bez podejmowania się stałej współpracy z naszą agencją SEO/SEM.

Nasze konsultacje SEO są elastyczne i dostosowane do Twoich indywidualnych potrzeb. To doskonała okazja, żeby lepiej zrozumieć, jak działa Twoja strona, zdobyć pewność siebie w podejmowaniu decyzji dotyczących pozycjonowania i osiągnąć lepsze wyniki w SEO.

Migracja SEO – Zabezpiecz się przed spadkiem widoczności

Migracja to duże wyzwanie. Może przynieść wiele korzyści, jednak kiedy jest źle przeprowadzona, z dużą prawdopodobieństwem przyczyni się do obniżenia widoczność Twojej strony w Google. Dlatego tak ważne jest, żeby cały proces był dobrze zaplanowany od początku do końca – w tym pomoże nasz projekt Migracja SEO.

Wybierając ten krótkoterminowy projekt SEO, otrzymasz:

  • indywidualne konsultacje ze Specjalistą SEO podczas których porozmawiacie m.in. o projekcie Twojej nowej strony internetowej,
  • doradztwo w zakresie wyboru technologii, które sprzyja zarówno designowi, SEO, jak i UX,
  • nadzór nad przeniesieniem treści i optymalizacją w trakcie i po migracji,
  • profesjonalne wsparcie, które pozwoli Ci pozbyć się zbędnego stresu.

Będziemy wspierać Cię podczas procesu migracji, dbając o to, żeby Twoja strona przeszła ją z powodzeniem. Zadbamy o każdy, nawet najmniejszy aspekt – przekierowania, architektura informacji, czy linkowanie (pozyskiwanie wartościowych odnośników do twojej strony z zewnętrznych witryn) – żeby zapewnić Twojej stronie szybsze osiągnięcie wyznaczonych celów.

Analiza UX, CX, CRO – Ułatw klientom przejście przez ścieżkę zakupową

Nawet najlepszy, najszybciej działający i dobrze zoptymalizowany e-commerce może tracić klientów. Jest to spowodowane słabym User Experience (UX). Jeśli design strony dezorientuje Twoich klientów, a komunikaty są niejasne, możesz spodziewać się, że będą uciekać z Twojej strony.

Skorzystaj z analizy UX, CX, CRO, a dostaniesz od nas:

  • audyt i rekomendacje w celu poprawy Twojego UX – są one dostosowane zarówno dla nowych, jak i istniejących stron internetowych (nie ma znaczenia, czy prowadzisz e-commerce czy oferujesz usługi)
  • wieloaspektową analizę czynników, które wpływają na konwersję – przeprowadzimy tzw. test 5 sekund, przyjrzymy się kartom produktów, i ocenimy ścieżkę zakupową

Otrzymasz od nas narzędzia i wskazówki, które pomogą Ci zoptymalizować UX, zwiększyć satysfakcję klientów (CX), i poprawić wskaźnik konwersji (CRO). Dzięki naszej pomocy, Twoja strona internetowa stanie się atrakcyjna i ciekawsza dla Twoich klientów.

Pakiet Contentowy – Zaintryguj i zatrzymaj swoją grupę docelową

Zastosuj strategiczne podejście marketingowe koncentrujące się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych i spójnych treści. Dzięki temu przyciągniesz i zatrzymasz uwagę Twojej grupy docelowej. A kiedy już będziesz mieć ich uwagę, będzie Ci łatwiej nakłonić ich do zakupu, subskrypcji, czy udziału w akcjach promocyjnych.

Pakiet Contentowy to:

Ten krótkoterminowy projekt SEO to doskonałe narzędzie, które pomoże Ci zwiększyć skuteczność działań content marketingowych. Plan Contentowy to jak ryba i wędka w jednym – gotowy przepis na to, by przyciągnąć uwagę i zyskać zaufanie Twoich klientów oraz pomóc osiągnąć cele biznesowe firmy.

Wdrożenie i konfiguracja GA4 – Zbieraj i analizuj dane

Bez danych analitycznych niemożliwe jest osiągnięciu wysokich pozycji w Google, czy poprawne targetowanie reklam w Google Ads. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje dane są precyzyjne, musisz mieć pewność, że Twoje narzędzie GA4 (Google Analytics 4) jest dobrze skonfigurowane.

Wybierając ten krótkoterminowy projekt SEO, dostaniesz:

  • w pełni skonfigurowane narzędzie, które będzie zbierać dane analityczne odpowiadające Twoim wymaganiom i oczekiwaniom ustalonym w trakcie konsultacji
  • pomoc w zrozumieniu GA4, dzięki czemu będziesz w stanie poprawnie czytać raporty oraz dochodzić do konkretnych wniosków

Nasze sprawdzony sposób na wdrożenie i konfigurację GA4 zapewnia, że Twoje dane analityczne są rzetelne i gotowe do wykorzystania, co w efekcie przekłada się na osiągnięcie sukcesu w SEO i Google Ads.

Szkolenie Google Analytics 4 – Zrozum analitykę i wyciągaj trafniejsze wnioski

Chcesz mieć pełny wgląd w to, co użytkownicy robią na Twojej stronie? Ciekawi Cię, kto przechodzi na konkretne podstrony? A może chcesz wiedzieć, ile odwiedzin zanotowała Twoja strona w ostatnich dniach? Nasze szkolenie GA4 da Ci wszystkie informacje, których potrzebujesz do samodzielnego zarządzania Twoimi danymi analitycznymi.

Po szkoleniu GA4 zrozumiesz:

  • jak skonfigurować Google Analytics 4, definiować zdarzenia i poprawnie czytać dane z raportów
  • zasady działania GA4, co pozwoli Ci nie tylko korzystać z narzędzia, ale także doskonalić swoje umiejętności analityczne w miarę rozwoju Twojej firmy

To prawda, że obsługa GA4 może być problematyczna i czasami nieintuicyjna. Dlatego potrzebujesz osoby, która dostosowuje się do Twoich potrzeb, pomoże w zrozumieniu tego narzędzia oraz efektywnym jego wykorzystaniu w praktyce.

Szkolenie Google Ads – Twórz reklamy, które trafią do Twoich klientów

Google Ads to potężne narzędzie do zwiększenia widoczności i rozpoznawalności Twojej firmy w sieci. Jednak ustawienie zwykłej kampanii nie gwarantuje natychmiastowych sukcesów. Chcemy, żebyś rozpoczął swoją przygodę z reklamami w Google z pełnym zrozumieniem i świadomością właściwego wykorzystania swojego budżetu reklamowego.

Podczas szkolenia Google Ads:

  • poznasz podstawy związane z konfiguracją konta i kampanii Google Ads
  • nauczysz się interpretować raporty i dane, co pozwoli Ci lepiej zrozumieć skuteczność Twoich kampanii

Skorzystaj z naszych praktycznych przykładów i utrwalają wiedzę dzięki prostym ćwiczeniom, które stworzyliśmy bazując realnych potrzebach naszych obecnych klientów. W zaledwie kilka godzin przekażemy Ci niezbędną wiedzę, żeby uninkać pułapek i prowadzić skutecznie kampanie reklamowa od razu po wyjściu z naszego biura.

Potrzebujesz krótkoterminowych projektów SEO?

Więcej informacji
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM