Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie Poznań

Chcesz zacząć pozycjonować stronę w Poznaniu? Sprawdź, jak pomożemy Ci zająć wysoką pozycję w Google!

Pozycjonowanie strony w Poznaniu

Zależy Ci na pozycji w TOP 3 w wyszukiwarce Google, a jednocześnie chcesz zwiększyć widoczność w wynikach organicznych? Osiągniesz to dzięki pozycjonowaniu, czyli długotrwałemu procesowi opartemu na działaniach zgodnych z algorytmami Google. Dzięki analizie, zaplanowaniu i wdrożeniu przemyślanej strategii SEO cel na pewno zostanie osiągnięty. Przekonaj się, jak tego dokonamy.

Pozycjonowanie strony w Poznaniu — dlaczego warto?

Poznań to jedno z najważniejszych miast w zachodniej części Polski, dlatego panuje tam spora konkurencja, która jest zauważalna także w Internecie. Właśnie z tego powodu pozycjonując stronę, trzeba wdrożyć indywidualnie dopasowaną strategię SEO, a także wybrać odpowiednie frazy kluczowe. Dzięki temu strona trafi do większego grona odbiorców i zajmie wyższą pozycję w Google.

Jak pozycjonować stronę w Poznaniu?

1. Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu

Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu polega na wykorzystaniu fraz lokalnych z uwzględnieniem lokalizacji. Takie wyniki trafiają bezpośrednio do mieszkańców, szukających jakichś produktów bądź do osób świadczących konkretne usługi. Jednak wyszukiwanie takich fraz nie ogranicza się jedynie do mieszkańców Poznania, gdyż bardzo często wpisują je również osoby, które przyjeżdżają do danego miasta i np. szukają restauracji bądź noclegu. Właśnie dlatego pozycjonowanie lokalne ma duży potencjał. Poza tym pozycjonowanie lokalne wpływa też pozytywnie na widoczność w mapach Google.

Przykład fraz lokalnych i ich wolumen wyszukiwania:

Fraza lokalna Wolumen wyszukiwania
Nocleg Poznań 4400
Notariusz Poznań 3600
Fotograf Poznań 4400
Restauracja Poznań 18100

*wolumen wyszukiwania pokazuje, ile razy dana fraza jest wpisywana w wyszukiwarkę Google w miesiącu
**wolumen wyszukiwania wskazany w narzędziu Planer Słów Kluczowych Google

2. Pozycjonowanie szerokie

Konkurencyjność niektórych fraz lokalnych jest naprawdę duża, dlatego większy ruch na stronie zapewnia pozycjonowanie szerokie. Wykorzystanie takich słów kluczowych w znaczący sposób ułatwia trafienie do grupy docelowej. Jednym z przykładów jest hasło „damski fryzjer Poznań”, które jest szczegółowe i na pewno zostanie wpisane przez kobiety, chcące się ostrzyc. Wtedy konkretna fraza sprawdzi się lepiej niż bardziej ogólna np. „fryzjer Poznań”.

Przykłady fraz szerokich i ich wolumen wyszukiwania:

Fraza lokalna Wolumen wyszukiwania
Pozycjonowanie Poznań 880
Pozycjonowanie stron Poznań 720
Pozycjonowanie stron internetowych Poznań 320
Pozycjonowanie lokalne Poznań 10

*wolumen wyszukiwania wskazany w narzędziu Planer Słów Kluczowych Google

3. Pozycjonowanie sklepu internetowego w Poznaniu

W przypadku sklepu internetowego pozycjonowanie lokalne wpływa pozytywnie nie tylko na większą widoczność i zwiększenie ruchu na stronie, ale również stanowi dodatkową zachętę do zakupów. Spora grupa odbiorców najpierw szuka informacji na temat produktu w sieci, a następnie udaje się do sklepu stacjonarnego, aby samemu ocenić jego jakość. Takie zachowanie wynika z efektu ROPO (Szukaj Online, Kup Offline). Według wyników badań spora grupa klientów korzystających z Internetu czasem robi tak zakupy — 71%. Natomiast aż 21% zawsze postępuje w ten sposób. Tak liczna grupa zapewnia spory potencjał, który można wykorzystać dzięki pozycjonowaniu lokalnym.

Pozycjonowanie w Poznaniu
Pozycjonowanie stron

Jak wygląda pozycjonowanie z Delante?

1. Wybór słów kluczowych

Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe z uwzględnieniem słowa „Poznań„.

2. Audyt SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

3. Optymalizacja techniczna

Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.

4. Budowanie treści

Budowanie treści, z uwzględnieniem słów lokalnych, na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.

5. Optymalizacja treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej w Poznaniu.

6. Jakościowy link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości ze szczególnym uwzględnieniem wizytówek NAP.

7. Analiza i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

8. Konsultacje

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

FAQ — najczęściej zadawane pytania o pozycjonowanie stron w Poznaniu

Nie. Nie musisz mieć wizytówki na mapach Google, żeby czerpać korzyści z pozycjonowania lokalnego. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że użytkownicy bardzo często po wpisaniu lokalnej frazy sprawdzają wyniki na mapach Google.

Nie. Połączenie witryny internetowej z wizytówką Google nie jest wymagane. W przypadku założenia wizytówki nie jest konieczne posiadanie własnej strony.

Dokładna cena za pozycjonowanie strony jest uzależniona od kilku ważnych czynników. Przede wszystkim bierzemy pod uwagę konkurencyjność danej lokalizacji, wybrane słowa kluczowe, historię witryny, a także wcześniej podjęte działania i stopień zoptymalizowania strony.

Tak. W trakcie pozycjonowania możesz wybrać kilka miejscowości. W tym celu przydadzą się tzw. landing page, na które będą trafiali użytkownicy z konkretnych lokalizacji.

Poznań a biznes — czy warto?

Od kilku lat Poznań jest uznawany za jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Stoi za tym nie tylko gospodarność mieszkańców, ale również dobre warunki do życia i prowadzenia działalności. Szczególnie jest to dostrzegalne w ludności miasta – 534 813 tys., która regularnie wzrasta. Liczby te jeszcze bardziej rosną w trakcie roku akademickiego, ponieważ w Poznaniu studiuje ok. 112 tys. osób. Stolica Wielkopolski wyróżnia się również sporą powierzchnią – 261,91 km². Poza tym Poznań należy do jednych z najważniejszych ośrodków gospodarczych w kraju, co jest chętnie wykorzystywane przez polskich i zagranicznych przedsiębiorców. Dlatego, choć ten rynek sprzyja inwestycjom, a także zakładaniu mniejszych bądź większych firm, to jest też tam zauważalna naprawdę spora konkurencyjność.

Poznań – kilka ciekawostek:

  • W Poznaniu znajdują się grobowce pierwszych władców Polski — Mieszka I i Bolesława Chrobrego.
  • W Poznaniu warto odwiedzić rezerwat przyrody Meteoryt Morasko, gdzie znaleziono największy w Polsce meteoryt — jego waga wynosi 261 kg.
  • Poznań jest jedynym miastem, które zostało wymienione w hymnie Polski.
  • Stary Browar został uznany przez ICSC za najlepsze centrum handlowe na świecie.
  • Jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych Poznania są Koziołki znajdujące się na wieży Ratusza.

Wspierane technologie

Doskonale wiemy, jak pracować z polskimi i zagranicznymi systemami zarządzania treścią. Mamy również doświadczenie w obsłudze indywidualnych CMS-ów.

Wykorzystywane narzędzia

W trakcie pracy korzystamy ze sprawdzonych narzędzi, które pozwalają na stałe mierzenie efektów i kontrolowanie zmian. Do najczęściej stosowanych narzędzi należą: