Zależy Ci na pozycji w TOP 3 w wyszukiwarce Google, a jednocześnie chcesz zwiększyć widoczność w wynikach organicznych? Osiągniesz to dzięki pozycjonowaniu, czyli długotrwałemu procesowi opartemu na działaniach zgodnych z algorytmami Google. Dzięki analizie, zaplanowaniu i wdrożeniu przemyślanej strategii SEO cel na pewno zostanie osiągnięty. Przekonaj się, jak tego dokonamy.
Poznań to jedno z najważniejszych miast w zachodniej części Polski, dlatego panuje tam spora konkurencja, która jest zauważalna także w Internecie. Właśnie z tego powodu pozycjonując stronę, trzeba wdrożyć indywidualnie dopasowaną strategię SEO, a także wybrać odpowiednie frazy kluczowe. Dzięki temu strona trafi do większego grona odbiorców i zajmie wyższą pozycję w Google.
Pozycjonowanie lokalne w Poznaniu polega na wykorzystaniu fraz lokalnych z uwzględnieniem lokalizacji. Takie wyniki trafiają bezpośrednio do mieszkańców, szukających jakichś produktów bądź do osób świadczących konkretne usługi. Jednak wyszukiwanie takich fraz nie ogranicza się jedynie do mieszkańców Poznania, gdyż bardzo często wpisują je również osoby, które przyjeżdżają do danego miasta i np. szukają restauracji bądź noclegu. Właśnie dlatego pozycjonowanie lokalne ma duży potencjał. Poza tym pozycjonowanie lokalne wpływa też pozytywnie na widoczność w mapach Google.
Fraza lokalna | Wolumen wyszukiwania |
Nocleg Poznań | 4400 |
Notariusz Poznań | 3600 |
Fotograf Poznań | 4400 |
Restauracja Poznań | 18100 |
Konkurencyjność niektórych fraz lokalnych jest naprawdę duża, dlatego większy ruch na stronie zapewnia pozycjonowanie szerokie. Wykorzystanie takich słów kluczowych w znaczący sposób ułatwia trafienie do grupy docelowej. Jednym z przykładów jest hasło „damski fryzjer Poznań”, które jest szczegółowe i na pewno zostanie wpisane przez kobiety, chcące się ostrzyc. Wtedy konkretna fraza sprawdzi się lepiej niż bardziej ogólna np. „fryzjer Poznań”.
Fraza lokalna | Wolumen wyszukiwania |
Pozycjonowanie Poznań | 880 |
Pozycjonowanie stron Poznań | 720 |
Pozycjonowanie stron internetowych Poznań | 320 |
Pozycjonowanie lokalne Poznań | 10 |
W przypadku sklepu internetowego pozycjonowanie lokalne wpływa pozytywnie nie tylko na większą widoczność i zwiększenie ruchu na stronie, ale również stanowi dodatkową zachętę do zakupów. Spora grupa odbiorców najpierw szuka informacji na temat produktu w sieci, a następnie udaje się do sklepu stacjonarnego, aby samemu ocenić jego jakość. Takie zachowanie wynika z efektu ROPO (Szukaj Online, Kup Offline). Według wyników badań spora grupa klientów korzystających z Internetu czasem robi tak zakupy — 71%. Natomiast aż 21% zawsze postępuje w ten sposób. Tak liczna grupa zapewnia spory potencjał, który można wykorzystać dzięki pozycjonowaniu lokalnym.
Wybór Słów Kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe z uwzględnieniem słowa „Poznań„.
Audyt SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja Techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie Treści
Budowanie treści, z uwzględnieniem słów lokalnych, na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja Treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej w Poznaniu.
Jakościowy Link Building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości ze szczególnym uwzględnieniem wizytówek NAP.
Analiza i Raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
Nie. Nie musisz mieć wizytówki na mapach Google, żeby czerpać korzyści z pozycjonowania lokalnego. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że użytkownicy bardzo często po wpisaniu lokalnej frazy sprawdzają wyniki na mapach Google.
Nie. Połączenie witryny internetowej z wizytówką Google nie jest wymagane. W przypadku założenia wizytówki nie jest konieczne posiadanie własnej strony.
Dokładna cena za pozycjonowanie strony jest uzależniona od kilku ważnych czynników. Przede wszystkim bierzemy pod uwagę konkurencyjność danej lokalizacji, wybrane słowa kluczowe, historię witryny, a także wcześniej podjęte działania i stopień zoptymalizowania strony.
Tak. W trakcie pozycjonowania możesz wybrać kilka miejscowości. W tym celu przydadzą się tzw. landing page, na które będą trafiali użytkownicy z konkretnych lokalizacji.
Od kilku lat Poznań jest uznawany za jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Stoi za tym nie tylko gospodarność mieszkańców, ale również dobre warunki do życia i prowadzenia działalności. Szczególnie jest to dostrzegalne w ludności miasta – 534 813 tys., która regularnie wzrasta. Liczby te jeszcze bardziej rosną w trakcie roku akademickiego, ponieważ w Poznaniu studiuje ok. 112 tys. osób. Stolica Wielkopolski wyróżnia się również sporą powierzchnią – 261,91 km². Poza tym Poznań należy do jednych z najważniejszych ośrodków gospodarczych w kraju, co jest chętnie wykorzystywane przez polskich i zagranicznych przedsiębiorców. Dlatego, choć ten rynek sprzyja inwestycjom, a także zakładaniu mniejszych bądź większych firm, to jest też tam zauważalna naprawdę spora konkurencyjność.
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.