.animate-view{opacity: 1 !important;}

Algorytm A9

Co to jest Algorytm A9? – Definicja

Algorytm A9 to system, za pomocą którego Amazon decyduje, w jaki sposób produkty wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Gdy klient wyszukuje konkretny produkt na stronie algorytm, biorąc pod uwagę szereg czynników, stara się jak najlepiej dopasować wyniki wyszukiwania do zapytania klienta.

Podstawowy mechanizm algorytmu A9 bazuje na słowach kluczowych. Tym, co odróżnia go od wyszukiwarek takich jak Google, jest duży nacisk na czynniki behawioralne: CTR (liczba kliknięć z wyników wyszukiwania), współczynnik konwersji sprzedażowej oraz sama wartość sprzedaży (zależna m.in. od tego, ile produktów jednorazowo użytkownik kupił).

Amazon to przedsiębiorstwo handlowe, a zatem produkty, które zdobywają wyższe pozycje w rankingu, to te, które z większym prawdopodobieństwem spowodują sprzedaż. Charakteryzują się one dobrą historią sprzedaży i wysokim współczynnikiem konwersji.

Algorytm A9 Amazon

Przygotowaliśmy obszerny poradnik dotyczący pozycjonowania na Amazonie.

Jakie są kluczowe czynniki Algorytmu A9?

Do kluczowych czynników algorytmu A9 firmy Amazon, które mają wpływ na ranking wyników wyszukiwania dla danego produktu, należą:

  • Historia sprzedaży (CTR, CR, wartość sprzedaży) — im dany produkt lepiej sprzedaje się na Amazonie, tym wyższe pozycje będzie osiągał w rankingu wyszukiwania.
  • Cena — cena, którą ustalasz dla swojego produktu, może znacznie wpłynąć na współczynnik konwersji i wydajność sprzedaży.
  • Trafność dopasowania tekstów do danego zapytania — uwzględniająca takie kryteria jak tytuł i opisy produktu.
  • Dostępność produktu — historia produktów w magazynie z pewnością może pomóc w określeniu rankingu produktów dla danego wyszukiwania produktu.
  • Jakość i ilość zdjęć — zdjęcia nie są bezpośrednim czynnikiem, związanym z wydajnością rankingu Amazona. Mają jednak istotny wpływ na wartość współczynnika klikalności, jak i współczynnika konwersji.
  • Opinie klientów — recenzje to kolejny czynnik pośredni, który może wpłynąć na pozycję Twojego produktu w Amazonie. Opinie klientów mogą znacząco wpłynąć na współczynnik konwersji, co przyczyni się do wyższej pozycji produktu w rankingu.

Sprawdź także co to jest Page Rank.

Powiązane definicje

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM