Answer box

Co to jest Answer box? – Definicja

Answer box to funkcjonalność dostępna w wynikach wyszukiwania, której zadaniem jest dać użytkownikowi jak najlepszą odpowiedź na zadane pytanie, przedstawioną w czytelnej formie. Najczęściej składa się ona z fragmentu treści zaciągniętego bezpośrednio z danej witryny, adresu URL oraz tytułu strony (element title). Answer boxy wyświetlane są pod reklamami Google Ads, nad wszystkimi wynikami wyszukiwania.

Najczęściej pojawiają się one w odpowiedzi na szczegółowe pytania zadane przez użytkownika, dotyczące np:

  • definicji,
  • przepisów,
  • DIY,
  • kwestii zdrowotnych,

a także wielu innych. Szansę na znalezienie się w answer box mają z reguły treści, które odpowiadają na precyzyjnie zadane pytania, zaczynające się od takich słów jak: „co”, „kto”, „kiedy”, „gdzie”, „jak” itp.

Answer box - definicja
Przykład Answer Box

Co zrobić, aby znaleźć się w Answer box?

Znalezienie się w answer box to znakomita okazja do promocji treści, zdobywania zaufania i rozpoznawalności wśród użytkowników, a także kreowania pozycji eksperta w danej dziedzinie. Jeśli chcesz zwiększyć szansę na to, aby Twoja treść znalazła się w takiej ramce odpowiedzi, warto przestrzegać kilku zasad.

Po pierwsze, zadbaj o to, by przygotowane przez Ciebie treści odpowiadały na konkretne pytania. Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu tekstu i umieszczaj pytania w nagłówkach <H1> oraz <H2>. Istotne jest również, aby odpowiedź znalazła się bezpośrednio pod pytaniem i miała długość jednego akapitu, czyli około 30-40 słów. Warto pamiętać także o dodawaniu zdjęć i infografik, które sprawiają, że Twoja odpowiedź staje się jeszcze lepsza.

Tym, co zwiększa szansę na pojawienie się w answer boxach, są również strony FAQ, zawierające najpopularniejsze pytania dotyczące opisywanej przez Ciebie tematyki.

To tylko kilka prostych wskazówek, które nie gwarantują, ale mogą sprawić, że Twoja treść znajdzie się w answer boxie.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Szablon sklepu internetowego czy dedykowany projekt – co wybrać?

Szablon sklepu internetowego czy dedykowany projekt – co wybrać?

Wygląd to jeden z kluczowych elementów tworzenia własnego sklepu internetowego – to on w dużej mierze decyduje o atrakcyjności e-commerce w oczach użytkowników. Możliwości stworzenia layoutu sklepu jest wiele. Dziś przyjrzymy się bliżej dwóm opcjom – szablonowi e-commerce oraz dedykowanemu projektowi graficznemu. Który z nich wybrać?

Czytaj więcej