Answer box

Co to jest Answer box? – Definicja

Answer box to funkcjonalność dostępna w wynikach wyszukiwania, której zadaniem jest dać użytkownikowi jak najlepszą odpowiedź na zadane pytanie, przedstawioną w czytelnej formie. Najczęściej składa się ona z fragmentu treści zaciągniętego bezpośrednio z danej witryny, adresu URL oraz tytułu strony (element title). Answer boxy wyświetlane są pod reklamami Google Ads, nad wszystkimi wynikami wyszukiwania.

Najczęściej pojawiają się one w odpowiedzi na szczegółowe pytania zadane przez użytkownika, dotyczące np:

  • definicji,
  • przepisów,
  • DIY,
  • kwestii zdrowotnych,

a także wielu innych. Szansę na znalezienie się w answer box mają z reguły treści, które odpowiadają na precyzyjnie zadane pytania, zaczynające się od takich słów jak: „co”, „kto”, „kiedy”, „gdzie”, „jak” itp.

Answer box - definicja
Przykład Answer Box

Co zrobić, aby znaleźć się w Answer box?

Znalezienie się w answer box to znakomita okazja do promocji treści, zdobywania zaufania i rozpoznawalności wśród użytkowników, a także kreowania pozycji eksperta w danej dziedzinie. Jeśli chcesz zwiększyć szansę na to, aby Twoja treść znalazła się w takiej ramce odpowiedzi, warto przestrzegać kilku zasad.

Po pierwsze, zadbaj o to, by przygotowane przez Ciebie treści odpowiadały na konkretne pytania. Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu tekstu i umieszczaj pytania w nagłówkach <H1> oraz <H2>. Istotne jest również, aby odpowiedź znalazła się bezpośrednio pod pytaniem i miała długość jednego akapitu, czyli około 30-40 słów. Warto pamiętać także o dodawaniu zdjęć i infografik, które sprawiają, że Twoja odpowiedź staje się jeszcze lepsza.

Tym, co zwiększa szansę na pojawienie się w answer boxach, są również strony FAQ, zawierające najpopularniejsze pytania dotyczące opisywanej przez Ciebie tematyki.

To tylko kilka prostych wskazówek, które nie gwarantują, ale mogą sprawić, że Twoja treść znajdzie się w answer boxie.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej