Answer box

Co to jest Answer box? – Definicja

Answer box to funkcjonalność dostępna w wynikach wyszukiwania, której zadaniem jest dać użytkownikowi jak najlepszą odpowiedź na zadane pytanie, przedstawioną w czytelnej formie. Najczęściej składa się ona z fragmentu treści zaciągniętego bezpośrednio z danej witryny, adresu URL oraz tytułu strony (element title). Answer boxy wyświetlane są pod reklamami Google Ads, nad wszystkimi wynikami wyszukiwania.

Najczęściej pojawiają się one w odpowiedzi na szczegółowe pytania zadane przez użytkownika, dotyczące np:

  • definicji,
  • przepisów,
  • DIY,
  • kwestii zdrowotnych,

a także wielu innych. Szansę na znalezienie się w answer box mają z reguły treści, które odpowiadają na precyzyjnie zadane pytania, zaczynające się od takich słów jak: „co”, „kto”, „kiedy”, „gdzie”, „jak” itp.

Answer box - definicja
Przykład Answer Box

Co zrobić, aby znaleźć się w Answer box?

Znalezienie się w answer box to znakomita okazja do promocji treści, zdobywania zaufania i rozpoznawalności wśród użytkowników, a także kreowania pozycji eksperta w danej dziedzinie. Jeśli chcesz zwiększyć szansę na to, aby Twoja treść znalazła się w takiej ramce odpowiedzi, warto przestrzegać kilku zasad.

Po pierwsze, zadbaj o to, by przygotowane przez Ciebie treści odpowiadały na konkretne pytania. Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu tekstu i umieszczaj pytania w nagłówkach <H1> oraz <H2>. Istotne jest również, aby odpowiedź znalazła się bezpośrednio pod pytaniem i miała długość jednego akapitu, czyli około 30-40 słów. Warto pamiętać także o dodawaniu zdjęć i infografik, które sprawiają, że Twoja odpowiedź staje się jeszcze lepsza.

Tym, co zwiększa szansę na pojawienie się w answer boxach, są również strony FAQ, zawierające najpopularniejsze pytania dotyczące opisywanej przez Ciebie tematyki.

To tylko kilka prostych wskazówek, które nie gwarantują, ale mogą sprawić, że Twoja treść znajdzie się w answer boxie.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads, niezbędne będzie utworzenie oraz poprawne skonfigurowanie konta Google Merchant Center. Nie jesteś pewien, jak się do tego zabrać? Nie martw się! Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dokładną instrukcję zakładania takiego konta. Czytaj dalej!

Czytaj więcej