GTIN

Co to jest GTIN? – Definicja

GTIN (Global Trade Item Number) to część feedu produktowego. Jest jednym z wymaganych atrybutów i jednoznacznie identyfikuje produkt. Google wymaga go dla nowych produktów z numerem GTIN przypisanym do producenta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o atrybutach, zajrzyj do artykułu Google Support na ten temat.

GTIN definicja

Gdzie go znaleźć?

Globalny Numer Jednostki Handlowej (Global Trade Item Number) służy to unikalnej identyfikacji jednostek handlowych. Pod tym hasłem kryje się produkt lub usługa, która może być wyceniona, zamawiana i przede wszystkim fakturowana. W zależności od lokalizacji geograficznej twój numer będzie wyglądał trochę inaczej.

Na przykład w Europie obowiązuje GTIM-13, czyli numer składający się z 13 cyfr, a w Ameryce Północnej numer złożony z 12 cyfr. Tak dobrze znany ISBN podawany na książkach, także jest numerem Global Trade Item Number.

GTIN i Google Ads

Aby uruchomić reklamę w kampanii produktowej, najpierw należy stworzyć plik produktowy. Zawiera on niezbędne oraz poboczne informacje na temat produktu, które są wykorzystywane przez Google. Dzięki tym danym twoja reklama będzie wyświetlać się użytkownikom przeglądarki Google. GTIN należy do wymaganych atrybutów, ale niedawno Google zapowiedział zmiany i numer ma być opcjonalny.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej