GTIN

Co to jest GTIN? – Definicja

GTIN (Global Trade Item Number) to część feedu produktowego. Jest jednym z wymaganych atrybutów i jednoznacznie identyfikuje produkt. Google wymaga go dla nowych produktów z numerem GTIN przypisanym do producenta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o atrybutach, zajrzyj do artykułu Google Support na ten temat.

GTIN definicja

Gdzie go znaleźć?

Globalny Numer Jednostki Handlowej (Global Trade Item Number) służy to unikalnej identyfikacji jednostek handlowych. Pod tym hasłem kryje się produkt lub usługa, która może być wyceniona, zamawiana i przede wszystkim fakturowana. W zależności od lokalizacji geograficznej twój numer będzie wyglądał trochę inaczej.

Na przykład w Europie obowiązuje GTIM-13, czyli numer składający się z 13 cyfr, a w Ameryce Północnej numer złożony z 12 cyfr. Tak dobrze znany ISBN podawany na książkach, także jest numerem Global Trade Item Number.

GTIN i Google Ads

Aby uruchomić reklamę w kampanii produktowej, najpierw należy stworzyć plik produktowy. Zawiera on niezbędne oraz poboczne informacje na temat produktu, które są wykorzystywane przez Google. Dzięki tym danym twoja reklama będzie wyświetlać się użytkownikom przeglądarki Google. GTIN należy do wymaganych atrybutów, ale niedawno Google zapowiedział zmiany i numer ma być opcjonalny.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej