GTIN

Co to jest GTIN? – Definicja

GTIN (Global Trade Item Number) to część feedu produktowego. Jest jednym z wymaganych atrybutów i jednoznacznie identyfikuje produkt. Google wymaga go dla nowych produktów z numerem GTIN przypisanym do producenta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o atrybutach, zajrzyj do artykułu Google Support na ten temat.

GTIN definicja

Gdzie go znaleźć?

Globalny Numer Jednostki Handlowej (Global Trade Item Number) służy to unikalnej identyfikacji jednostek handlowych. Pod tym hasłem kryje się produkt lub usługa, która może być wyceniona, zamawiana i przede wszystkim fakturowana. W zależności od lokalizacji geograficznej twój numer będzie wyglądał trochę inaczej.

Na przykład w Europie obowiązuje GTIM-13, czyli numer składający się z 13 cyfr, a w Ameryce Północnej numer złożony z 12 cyfr. Tak dobrze znany ISBN podawany na książkach, także jest numerem Global Trade Item Number.

GTIN i Google Ads

Aby uruchomić reklamę w kampanii produktowej, najpierw należy stworzyć plik produktowy. Zawiera on niezbędne oraz poboczne informacje na temat produktu, które są wykorzystywane przez Google. Dzięki tym danym twoja reklama będzie wyświetlać się użytkownikom przeglądarki Google. GTIN należy do wymaganych atrybutów, ale niedawno Google zapowiedział zmiany i numer ma być opcjonalny.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej