SWL

Co to jest SWL? – Definicja

SWL (System Wymiany Linków) to platforma oferująca płatny dostęp do setek lub tysięcy stron internetowych (najczęściej bardzo niskiej jakości), z których można szybko pozyskać dużą liczbę linków prowadzących do danej witryny. W systemie zamieszcza się linki prowadzące do wybranych podstron z dowolnym zakotwiczeniem (anchor) za punkty. Punkty to waluta w SWL, które można sprzedać lub kupić za prawdziwe pieniądze.

Korzystanie obecnie z tego systemu jest jednak bardzo ryzykowne ze względu na kary, jakie mogą zostać nałożone przez Google na linkowaną witrynę. Wykorzystuje się je obecnie jako wspomagające zaplecza SEO. Popularne i jeszcze żyjące SWL-e w Polsce to Statlink i LinkTak.

Jakie są rodzaje SWL-i?

Rodzaje SWL-i definicja

Wyróżniamy ich dwa podstawowe typy:

  • SWL dynamiczny – linki na witrynach wydawców są przydzielane losowo, często rotacyjnie i co kilka dni wymieniają się stronami podpiętymi w systemie,
  • SWL statyczny – linki są przydzielane na stałe danej witrynie, dopóki nie zostaną usunięte, np. do momentu zaprzestania płacenia za usługę.
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej