SWL

Co to jest SWL? – Definicja

SWL (System Wymiany Linków) to platforma oferująca płatny dostęp do setek lub tysięcy stron internetowych (najczęściej bardzo niskiej jakości), z których można szybko pozyskać dużą liczbę linków prowadzących do danej witryny. W systemie zamieszcza się linki prowadzące do wybranych podstron z dowolnym zakotwiczeniem (anchor) za punkty. Punkty to waluta w SWL, które można sprzedać lub kupić za prawdziwe pieniądze.

Korzystanie obecnie z tego systemu jest jednak bardzo ryzykowne ze względu na kary, jakie mogą zostać nałożone przez Google na linkowaną witrynę. Wykorzystuje się je obecnie jako wspomagające zaplecza SEO. Popularne i jeszcze żyjące SWL-e w Polsce to Statlink i LinkTak.

Jakie są rodzaje SWL-i?

Rodzaje SWL-i definicja

Wyróżniamy ich dwa podstawowe typy:

  • SWL dynamiczny – linki na witrynach wydawców są przydzielane losowo, często rotacyjnie i co kilka dni wymieniają się stronami podpiętymi w systemie,
  • SWL statyczny – linki są przydzielane na stałe danej witrynie, dopóki nie zostaną usunięte, np. do momentu zaprzestania płacenia za usługę.
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej