SWL

Co to jest SWL? – Definicja

SWL (System Wymiany Linków) to platforma oferująca płatny dostęp do setek lub tysięcy stron internetowych (najczęściej bardzo niskiej jakości), z których można szybko pozyskać dużą liczbę linków prowadzących do danej witryny. W systemie zamieszcza się linki prowadzące do wybranych podstron z dowolnym zakotwiczeniem (anchor) za punkty. Punkty to waluta w SWL, które można sprzedać lub kupić za prawdziwe pieniądze. Korzystanie obecnie z tego systemu jest jednak bardzo ryzykowne ze względu na kary, jakie mogą zostać nałożone przez Google na linkowaną witrynę. Wykorzystuje się je obecnie jako wspomagające zaplecza SEO. Popularne i jeszcze żyjące SWL-e w Polsce to Statlink i LinkTak.

Jakie są rodzaje SWL-i?

Rodzaje SWL-i definicja

Wyróżniamy ich dwa podstawowe typy:

  • SWL dynamiczny – linki na witrynach wydawców są przydzielane losowo, często rotacyjnie i co kilka dni wymieniają się stronami podpiętymi w systemie,
  • SWL statyczny – linki są przydzielane na stałe danej witrynie, dopóki nie zostaną usunięte, np. do momentu zaprzestania płacenia za usługę.
  3,00 / 5 ( 2 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.