SWL

Co to jest SWL? – Definicja

SWL (System Wymiany Linków) to platforma oferująca płatny dostęp do setek lub tysięcy stron internetowych (najczęściej bardzo niskiej jakości), z których można szybko pozyskać dużą liczbę linków prowadzących do danej witryny. W systemie zamieszcza się linki prowadzące do wybranych podstron z dowolnym zakotwiczeniem (anchor) za punkty. Punkty to waluta w SWL, które można sprzedać lub kupić za prawdziwe pieniądze.

Korzystanie obecnie z tego systemu jest jednak bardzo ryzykowne ze względu na kary, jakie mogą zostać nałożone przez Google na linkowaną witrynę. Wykorzystuje się je obecnie jako wspomagające zaplecza SEO. Popularne i jeszcze żyjące SWL-e w Polsce to Statlink i LinkTak.

Jakie są rodzaje SWL-i?

Rodzaje SWL-i definicja

Wyróżniamy ich dwa podstawowe typy:

  • SWL dynamiczny – linki na witrynach wydawców są przydzielane losowo, często rotacyjnie i co kilka dni wymieniają się stronami podpiętymi w systemie,
  • SWL statyczny – linki są przydzielane na stałe danej witrynie, dopóki nie zostaną usunięte, np. do momentu zaprzestania płacenia za usługę.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej