.animate-view{opacity: 1 !important;}

Wykorzystaj potencjał Google Marketing Platform

6min.

Komentarze:0

PPC
Wykorzystaj potencjał Google Marketing Platformd-tags
07 lutego 2024
Twoje usługi działają lepiej razem. Połącz je. Wykorzystaj potencjał innowacyjnych rozwiązań Performance Marketingu. Czas na Google Marketing Platform. Jedyna w swoim rodzaju usługa wreszcie dostępna w Polsce.
PPC

6min.

Komentarze:0

W świecie online pozostawiamy po sobie dane zarówno jako użytkownicy jak i odbiorcy. Dane są efektem ubocznym naszego surfowania po sieci. Zostawia je każdy z nas. Jako właściciele biznesów internetowych sklepów, firm usługowych, wydawców treści chcemy wykorzystać te dane w celu lepszego zrozumienia zachowań użytkowników i konsumentów. Chcemy poprawić użyteczność strony internetowej, podnieść współczynnik konwersji, obniżyć bounce rate (współczynnik odrzuceń) czy wydłużyć czas spędzony na stronie. Jako firma zarządzająca efektywnościowymi kampaniami SEM chcemy podnieść skuteczność kampanii, zwiększyć ROAS, zmniejszyć CPA, zwiększyć ilość konwersji połączeń telefonicznych, wysłanych zapytań i złożonych zamówień. Jak to zrobić? Dotychczas korzystałeś wyłącznie z Google Analytics i to za pomocą tego narzędzia wyciągałeś wszystkie wnioski i podejmowałeś kluczowe decyzje w firmie? Musimy Cię ostrzec – takie podejście jest niewystarczające. Chcemy przedstawić Ci rewolucyjną usługę, która łączy w sobie zaawansowane narzędzia marketingowe, których skuteczność potwierdzają największe marki na świecie. Tym narzędziem jest Google Marketing Platform.

Google Marketing Platform: co to takiego?

Twoje Usługi działają lepiej razem. Połącz je.

Przy rozpoczęciu współpracy z Delante w ramach usługi Google Performance Ads implementujemy Google Marketing Platform dla naszych klientów. W skład tego wchodzi Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Google Data Studio oraz Google Merchant Center. Usługa jest niezbędnym ogniwem prowadzącym do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników. Naszym celem jest rozpropagowanie narzędzia tak, aby dostęp do najnowszych rozwiązań podnoszących skuteczność kampanii był dostępny dla wszystkich firm, szczególnie tych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Usługi w Google Marketing Platform

źródło: Google

Wdrożenie GMP: 9 powodów, dla których warto to zrobić

 1. Kompleksowe wdrożenie Google Tag Manager

Jeśli widzisz okazję – działaj szybko. Wprowadzaj skrypty i aktualizacje w kilka minut dzięki Google Tag Manager. Wdrażamy szybki i elastyczny marketing Internetowy dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań Google. W pełni bezpieczny i szybki interface, który umożliwi zarówno Tobie jak i naszej agencji wprowadzanie danych w większości przypadków bez potrzeby angażowania programistów. W ramach usługi Google Marketing Platform wdrażamy Google Tag Managera kompleksowo od A do Z. W wielu przypadkach posiadając dostęp FTP lub dostęp administracyjny do systemu CMS jednorazowo zaimplementujemy potrzebne kody bez dodatkowych opłat. Późniejsze prace w ramach GTM prowadzimy z różną intensywnością, w zależności od branży i potrzeb klientów. Najczęściej w ramach GTM implementujemy najważniejsze skrypty i narzędzia, konfigurujemy mikro i makro konwersje, poprawiamy skuteczność liczenia konwersji.

2. Kompleksowe wdrożenie Google Analytics

Jeśli chcesz podejmować trafne decyzje potrzebujesz danych, którym możesz zaufać. Google Analytics to darmowe narzędzie analityczne dające olbrzymie możliwości w zakresie analityki internetowej. Aby móc w pełni wykorzystać te narzędzie musimy je w pierwszej kolejności poprawnie skonfigurować. Konfiguracja dotyczy wszystkich ustawień na poziomie konta oraz usługi. Integrujemy narzędzie Google Ads, aby uzyskać szczegółowe dane o ruchu płatnym. Po poprawnym skonfigurowaniu oraz przetestowaniu konta przechodzimy do konfiguracji celów, zarówno na poziomie mikro, jak i makro konwersji. To jeden z najważniejszych elementów pomiaru w Google Analytics. Większość celów konfigurujemy bezpośrednio na stronie wykorzystując już wcześniej wdrożonego Google Tag Managera. Integrację Google Analytics, konfiguracje oraz cele tworzymy od A do Z, informując klienta o pozytywnym zakończeniu prac. Są jednak wyjątkowe przypadki, specyficzne CMSy, gdzie do pomocy potrzebujemy programisty. Wówczas koordynujemy działania i wspieramy cały proces, aż do jego pozytywnego zakończenia.

3. Utworzenie Google Looker Studio

Wraz z Google Looker Studio wchodzimy na wyższy poziom raportowania. Nasi klienci mają utworzone konto oraz dostęp do platformy, dzięki której przeglądanie wskaźników efektywności jest proste jak nigdy dotychczas. Na jednej stronie raportu w przejrzysty i prosty sposób prezentujemy dane pod indywidualne preferencje klienta.

4. Utworzenie Konta Google Ads

Zaawansowane narzędzie Performance Marketingu dostępne dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Google Ads (dawniej Google AdWords) to najpopularniejsza platforma reklamy PPC oraz jedyna platforma umożliwiająca reklamę w wyszukiwarce Google. Zwiększymy widoczność Twojej firmy. Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Masz niepowtarzalną okazję, aby zdobyć dodatkowych klientów dla swojego biznesu. Do klientów docieramy we właściwym miejscu oraz czasie. Kampanie nie są ograniczone budżetem minimalnym, więc możesz zacząć od dowolnej kwoty. Poproś o estymację, w której przedstawimy minimalny rozsądny budżet, w ramach którego możemy rozpocząć promocję.

5. Dodanie kuponu 1200zł

Dodatkowe środki dla nowych klientów. W ramach uczestnictwa w programie Google Partners, Delante oferuje nowym klientom dodatkowe 1200 zł na pierwszą reklamę. Te dodatkowe środki zostaną przelane na konto po miesiącu trwania kampanii.

6. Utworzenie remarketingu

Docieraj do klientów, którzy odwiedzili już Twoją stronę za pomocą reklam Google Ads. Już na etapie wdrożenia Google Marketing Platform dodajemy do Twojego konta spersonalizowane grupy odbiorców, których listy rozbudowujemy w trakcie trwania umowy. Rozbudowane listy odbiorców mają nam pomóc w personalizacji komunikatów w zależności od źródeł odwiedzin czy zachowań na stronie. Niektóre listy odbiorców nie są wykorzystywane i zostawiamy je na specjalne okazje jak np. święta. W ramach usługi konfigurujemy odbiorców Customer Match (więcej możesz przeczytać na: https://delante.pl/nowe-mozliwosci-customer-match/)

7. Konfiguracja połączeń (Call Tracking)

Skonfiguruj Call Tracking i uzyskaj przydatne dane o połączeniach z Twoją firmą. Konfigurację przeprowadzamy w ramach wdrożenia Google Marketing Platform. Po odpowiednim skonfigurowaniu usługi otrzymasz szczegółowe raporty dotyczące m.in czasu połączenia, ilości połączeń, kodu kraju osoby dzwoniącej oraz z jakiej kampanii nastąpiło połączenie. Dane o połączeniach są traktowane jako konwersje.

8. Wdrożenie Google Merchant Center

Wysoko-konwersyjne źródło ruchu dla sklepu internetowego. W ramach usługi wdrażamy oraz konfigurujemy konto w Google Merchant Center. Usługa ma na celu poprawne przetworzenie pliku produktowego oraz wysłanie danych do Google Ads w celu przeprowadzenia kampanii produktowej. Dodatkowe funkcje Google Merchant Center, które konfigurujemy to zaawansowane reguły dla pliku danych oraz opinie konsumenckie. Posiadamy również naszą wewnętrzną porównywarkę cen Delante na rynek Polski – pozwala ona uzyskać do 20% niższy koszt kliknięcia, niż przy korzystaniu bezpośrednio z narzędzi Google. Dlatego jeżeli reklamujesz się na rynek Polski, również wdrożymy to narzędzie.

9. Audyt Strony

Wysoka jakość strony docelowej to wyższy wynik jakości. Aby móc jeszcze lepiej realizować cele firmy, audytujemy stronę pod względem użyteczności na urządzeniach mobilnych oraz przeprowadzamy testy optymalizacyjne. Raport z wnioskami zostaje wysłany do każdego klienta po zakończeniu wdrożenia GMP.

Co umożliwia wdrożenie Google Marketing Platform?

Wdrożenie Google Marketing Platform umożliwia:

  • Szybsze i bardziej przemyślane działania marketingowe. Dzięki automatyzacji codziennych procesów możesz poświęcać więcej czasu na działania strategiczne. Wbudowana inteligencja automatycznie dostosowuje trendy i wzorce reklam.
  • Lepszą kontrolę inwestycji. Możesz łatwo sprawdzić, które strategie marketingowe się sprawdzają i podejmować świadome decyzje prowadzące do poprawy skuteczności. Nie musisz rezygnować z wysokiej jakości reklam i wygody użytkowników.
  • Lepsze zrozumienie odbiorców. Dzięki dostępowi do zintegrowanych danych zyskasz lepszy obraz swoich klientów. Połączenie danych z informacjami Google dotyczącymi różnych urządzeń i intencji użytkowników pozwoli Ci zidentyfikować najbardziej wartościowych odbiorców.
  • Wymianę informacji między zespołami. Dzięki zgromadzeniu danych i raportów w jednym miejscu, wszyscy pracownicy Twojej firmy mają dostęp do danych odbiorców, multimediów i wyników. Mogą też udostępniać innym swoje spostrzeżenia i optymalizować działania marketingowe.
Konferencja Google Marketing Live

źródło: Prezentacja Google Marketing Platform podczas konferencji Google Marketing Live

Szczegółowy podział wdrożenia Google Marketing Platform

Dowiedz się co robimy w ramach wdrożenia.

Utworzenie konta Google Tag Manager

  • Konfiguracja usługi
  • Wysłanie wytycznych dla programisty (opcjonalne w przypadku popularnych CMS wdrożenie GTM na stronie klienta)
  • Implementacja najważniejszych skryptów i/lub strukturyzowanie kodu na stronie
  • Instrukcja wdrożenia datalayer
  • Wdrożenie śledzenia ecommerce
  • Wdrożenie konwersji Google Ads
  • Wdrożenie remarketingu dynamicznego
  • Wdrożenie remarketingu
  • W przypadku posiadanej usługi audyt i wdrożenie

Utworzenie konta Google Analytics

  • Poprawne skonfigurowanie konta
  • Włączenie i skonfigurowanie najważniejszych wykorzystywanych funkcji
  • Analiza e-commerce
  • Dodanie wielu rozbudowanych list odbiorców dla remarketingu
  • śledzenie w witrynie
  • Konfiguracja celów dla mikro konwersji
  • Konfiguracja celów dla marko konwersji
  • W przypadku posiadanej usługi audyt i wdrożenie

Utworzenie Google Looker Studio

  • Integracja z Google Ads
  • Integracja z Google Analytics
  • Przygotowanie dedykowanego raportu

Utworzenie konta Google Ads

  • Nadanie uprawnień dla zespołu i pracowników
  • Konfiguracja konta według standardów Google Ads
    • Konfiguracja tagowania
    • Modelowanie atrybucji
    • Ustawienia rozliczeń oraz płatności
  • Dodanie kuponu 1200 zł na pierwszą kampanię
  • Dodanie list wykluczających słów kluczowych
  • Synchronizacja z Analytics
  • Synchronizacja z Search Console
  • Synchronizacja z Merchant Center
  • Synchronizacja z Google Moja Firma
  • Import odbiorców z Analytics do Google Ads
  • Import konwersji z Analytics do Google Ads
  • Ustawienie alertów i powiadomień
  • Opcjonalnie: konfiguracja połączeń w witrynie
  • Utworzenie struktury dla konta lub restrukturyzacja obecnego konta
  • W przypadku posiadanego już konta audyt i wdrożenie potrzebnych zmian

Wdrożenie wraz z Google Merchant Center to dodatkowo:

  • Utworzenie i skonfigurowanie konta
  • Weryfikacja domeny
  • Plik produktowy. Przygotowanie lub wgranie
  • Uzupełnione informacje o firmie
  • Uzupełnione dane kontaktowe BOK
  • Uzupełnienie informacje o dostawie
  • Zaawansowane ustawienia konta na potrzeby prowadzonych kampanii
  • Integracja z Google Ads

Po wykonaniu wdrożenia otrzymasz od nas szczegółowy raport dotyczący przeprowadzonych prac. Jeśli chcemy mówić o Google Performance Ads, to tylko przy poprawnie wdrożonym Google Marketing Platform. Aby móc wykorzystać potencjał e-commerce i skutecznie optymalizować kampanie, musimy posiadać odpowiednio zebrane, przetworzone i zwizualizowane dane. Dodatkową korzyścią płynącą z synchronizacji wszystkich narzędzi jest optymalne wykorzystanie Google AI oraz stosowanie zaawansowanych mechanizmów machine learningu.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022