Wykorzystaj potencjał Google Marketing Platform

Wykorzystaj potencjał Google Marketing Platform

Twoje usługi działają lepiej razem. Połącz je. Wykorzystaj potencjał innowacyjnych rozwiązań Performance Marketingu. Czas na Google Marketing Platform. Jedyna w swoim rodzaju usługa wreszcie dostępna w Polsce.

Ostatnio na naszym blogu: Nowe wyszukiwanie hoteli w Google

W świecie online pozostawiamy po sobie dane zarówno jako użytkownicy jak i odbiorcy. Dane są efektem ubocznym naszego surfowania po sieci. Zostawia je każdy z nas. Jako właściciele biznesów internetowych sklepów, firm usługowych, wydawców treści chcemy wykorzystać te dane w celu lepszego zrozumienia zachowań użytkowników i konsumentów. Chcemy poprawić użyteczność strony internetowej, podnieść współczynnik konwersji, obniżyć bounce rate czy wydłużyć czas spędzony na stronie. Jako firma zarządzająca efektywnościowymi kampaniami SEM chcemy podnieść skuteczność kampanii, zwiększyć ROAS, zmniejszyć CPA, zwiększyć ilość konwersji połączeń telefonicznych, wysłanych zapytań i złożonych zamówień. Jak to zrobić? Dotychczas korzystałeś wyłącznie z Google Analytics i to za pomocą tego narzędzia wyciągałeś wszystkie wnioski i podejmowałeś kluczowe decyzje w firmie? Musimy Cię ostrzec – takie podejście jest niewystarczające. Chcę Ci przedstawić rewolucyjną usługę, która miała swój światowy debiut 24 lipca 2018. Łączy ona w sobie zaawansowane narzędzia marketingowe, których skuteczność potwierdzają największe marki na świecie. Tym narzędziem jest Google Marketing Platform.

Google Marketing Platform

Twoje Usługi działają lepiej razem. Połącz je.

Przy rozpoczęciu współpracy z Delante w ramach usługi Google Performance Ads implementujemy Google Marketing Platform dla naszych klientów. Usługa jest niezbędnym ogniwem prowadzącym do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników. Naszym celem jest rozpropagowanie narzędzia tak, aby dostęp do najnowszych rozwiązań podnoszących skuteczność kampanii był dostępny dla wszystkich firm, szczególnie tych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Google Marketing Platform

12 powodów dla których warto zaimplementować Google Marketing Platform

1. Wykorzystanie najnowszych narzędzi Google w pracy

Przechodząc na Google Marketing Platform korzystasz z najnowszych rozwiązań Google służących do analizy, przetwarzania i raportowania danych. Masz dostęp do zaawansowanych narzędzi marketingowych takich jak Google Ads czy Search Ads 360. W obrębie wprowadzania zmian na stronie korzystamy z Google Tag Managera, a dodatkowo instalujemy skrypt Google Optimize, który pomoże przeprowadzić testy A/B stron docelowych bez potrzeby znajomości programowania.

2. Kompleksowe wdrożenie Google Tag Manager

Jeśli widzisz okazję – działaj szybko. Wprowadzaj skrypty i aktualizacje w kilka minut dzięki Google Tag Manager. Wdrażamy szybki i elastyczny marketing Internetowy dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań Google. W pełni bezpieczny i szybki interface, który umożliwi zarówno Tobie jak i naszej agencji wprowadzanie danych w większości przypadków bez potrzeby angażowania programistów. W ramach usługi Google Marketing Platform wdrażamy Google Tag Managera kompleksowo od A do Z. W wielu przypadkach posiadając dostęp FTP lub dostęp administracyjny do systemu CMS jednorazowo zaimplementujemy potrzebne kody bez dodatkowych opłat. Późniejsze prace w ramach GTM prowadzimy z różną intensywnością, w zależności od branży i potrzeb klientów. Najczęściej w ramach GTM implementujemy najważniejsze skrypty i narzędzia, konfigurujemy mikro i makro konwersje, poprawiamy skuteczność liczenia konwersji.

3. Kompleksowe wdrożenie Google Analytics

Jeśli chcesz podejmować trafne decyzje potrzebujesz danych, którym możesz zaufać. Google Analytics to darmowe narzędzie analityczne dające olbrzymie możliwości w zakresie analityki internetowej. Aby móc w pełni wykorzystać te narzędzie musimy je w pierwszej kolejności poprawnie skonfigurować. Konfiguracja dotyczy wszystkich ustawień na poziomach konta, usługi oraz widoku. Konfigurujemy poprawne liczenie sesji oraz integrujemy narzędzia Google Search Console i Google Ads, aby uzyskać szczegółowe dane o ruchu płatnym oraz bezpłatnym. Dane są importowane, przetwarzane i wizualizowane i nie może być mowy o błędach. Dane są poprawne 1:1. Konto Google Analytics zabezpieczamy przed spamem oraz niebezpiecznymi działaniami robotów. Po poprawnym skonfigurowaniu oraz przetestowaniu konta przechodzimy do konfiguracji celów, zarówno na poziomie mikro, jak i makro konwersji. To jeden z najważniejszych elementów pomiaru w Google Analytics. Większość celów konfigurujemy bezpośrednio na stronie wykorzystując już wcześniej wdrożonego Google Tag Managera. Integrację Google Analytics, konfiguracje oraz cele tworzymy od A do Z, informując klienta o pozytywnym zakończeniu prac. Są jednak wyjątkowe przypadki, specyficzne CMSy, gdzie do pomocy potrzebujemy programisty. Wówczas koordynujemy działania i wspieramy cały proces, aż do jego pozytywnego zakończenia.

4. Utworzenie Google Data Studio

Wraz z Google Data Studio wchodzimy na wyższy poziom raportowania. Nasi klienci mają utworzone konto oraz dostęp do platformy, dzięki której przeglądanie wskaźników efektywności jest proste jak nigdy dotychczas. Na jednej stronie raportu w przejrzysty i prosty sposób prezentujemy dane pod indywidualne preferencje klienta.

5. Utworzenie Konta Google Ads

Zaawansowane narzędzie Performance Marketingu dostępne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Google Ads (dawniej Google AdWords) to najpopularniejsza platforma reklamy PPC oraz jedyna platforma umożliwiająca reklamę w wyszukiwarce Google. Zwiększymy widoczność Twojej firmy. Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Masz niepowtarzalną okazję, aby zdobyć dodatkowych klientów dla swojego biznesu. Do klientów docieramy we właściwym miejscu oraz czasie. Kampanie nie są ograniczone budżetem minimalnym więc możesz zacząć od dowolnej kwoty. Poproś o estymację, w której przedstawimy minimalny rozsądny budżet, w ramach którego możemy rozpocząć promocję.

6. Dodanie kuponu 600zł

Dodatkowe środki dla nowych klientów. W ramach uczestnictwa w programie Google Premier Partners, Delante oferuje nowym klientom dodatkowe 600 zł na pierwszą reklamę. Te dodatkowe środki zostaną przelane na konto po miesiącu trwania kampanii.

7. Integracja z Delante Platform

Delante Platform to zestaw narzędzi implementowanych na koncie klienta Google Ads już w ramach wdrożenia Google Marketing Platform. W skład Delante Platform wchodzą skrypty monitorujące stronę klienta pod względem poprawności działania, narzędzia do audytu oraz inne narzędzia mające na celu poprawne działanie usługi oraz wyeliminowanie błędów czy przepalania budżetów.

8. Utworzenie remarketingu

Docieraj do klientów, którzy odwiedzili już Twoją stronę za pomocą reklam Google Ads. Już na etapie wdrożenia Google Marketing Platform dodajemy do Twojego konta kilkadziesiąt spersonalizowanych grup odbiorców, których listy rozbudowujemy w trakcie trwania umowy. Rozbudowane listy odbiorców mają nam pomóc w personalizacji komunikatów w zależności od źródeł odwiedzin czy zachowań na stronie. Niektóre listy odbiorców nie są wykorzystywane i zostawiamy je na specjalne okazje jak np. święta. W ramach usługi konfigurujemy odbiorców Customer Match (więcej możesz przeczytać na: https://delante.pl/nowe-mozliwosci-customer-match/)

9. Konfiguracja połączeń (Call Tracking)

Skonfiguruj Call Tracking i uzyskaj przydatne dane o połączeniach z Twoją firmą. Konfigurację przeprowadzamy bezpłatne w ramach wdrożenia Google Marketing Platform. Po odpowiednim skonfigurowaniu usługi otrzymasz szczegółowe raporty dotyczące czasu połączenia, ilości połączeń, początku numeru (aby zidentyfikować połączenia z telefonu stacjonarnego). Dane o połączeniach są traktowane jako konwersje.

10. Wdrożenie Google Merchant Center

Wysoko-konwersyjne źródło ruchu dla sklepu internetowego. W ramach usługi wdrażamy oraz konfigurujemy konto w Google Merchant Center. Usługa ma na celu poprawne przetworzenie pliku produktowego oraz wysłanie danych do Google Ads w celu przeprowadzenia kampanii produktowej. Dodatkowe funkcje Google Merchant Center, które konfigurujemy to zaawansowane reguły dla pliku danych oraz opinie konsumenckie.

11. Wdrożenie Yandex Metrica

Śledź zachowania użytkowników przeglądając poszczególne sesje w Session Replay Yandex Metrica. Konkurencyjne narzędzie dla Google Analytics, autorstwa rosyjskiego giganta – Yandex – daje dodatkowe możliwości analityczne. Implementujemy je dla wybranych klientów. Wystarczy zgłosić nam prośbę o skonfigurowanie i włączenie dodatkowej usługi.

12. Audyt Strony

Wysoka jakość strony docelowej to wyższy wynik jakości. Aby móc jeszcze lepiej realizować cele firmy, audytujemy stronę pod względem użyteczności na urządzeniach mobilnych oraz przeprowadzamy testy optymalizacyjne. Raport z wnioskami zostaje wysłany do każdego klienta po zakończeniu wdrożenia Google Marketing Platform.

Zarządzaj wszystkimi działaniami marketingowymi w jednym miejscu.

Funkcje Google Marketing Platform

Dzięki Google Marketing Platform możesz zarządzać wszystkimi usługami w jednym miejscu. Wszystkie narzędzia to:

  • Google Ads
  • Search Ads 360
  • Display & Video 360
  • Google Analytics
  • Google Analytics 360
  • Data studio
  • Optimize
  • Opimize 360
  • Surveys
  • Surveys 360
  • Tag Manager
  • Tag Manager 360

Google Marketing Platform umożliwia:

  • Szybsze i bardziej przemyślane działania marketingowe. Dzięki automatyzacji codziennych procesów możesz poświęcać więcej czasu na działania strategiczne. Wbudowana inteligencja automatycznie dostosowuje trendy i wzorce reklam.
  • Lepszą kontrolę inwestycji. Możesz łatwo sprawdzić, które strategie marketingowe się sprawdzają i podejmować świadome decyzje prowadzące do poprawy skuteczności. Nie musisz rezygnować z wysokiej jakości reklam i wygody użytkowników.
  • Lepsze zrozumienie odbiorców. Dzięki dostępowi do zintegrowanych danych zyskasz lepszy obraz swoich klientów. Połączenie danych z informacjami Google dotyczącymi różnych urządzeń i intencji użytkowników pozwoli Ci zidentyfikować najbardziej wartościowych odbiorców.
  • Wymianę informacji między zespołami. Dzięki zgromadzeniu danych i raportów w jednym miejscu, wszyscy pracownicy Twojej firmy mają dostęp do danych odbiorców, multimediów i wyników. Mogą też udostępniać innym swoje spostrzeżenia i optymalizować działania marketingowe (https://support.google.com/analytics/answer/9031231?hl=pl)
Prezentacja Google Marketing Platform
Prezentacja Google Marketing Platform podczas konferencji Google Marketing Live

Szczegółowy podział wdrożenia Google Marketing Platform:

Dowiedz się co robimy w ramach wdrożenia.

Utworzenie konta Google Tag Manager

  • Konfiguracja usługi
  • Wysłanie wytycznych dla programisty (opcjonalnie w przypadku popularnych CMS wdrożenie GTM na stronie klienta)
  • Implementacja najważniejszych skryptów i/lub strukturyzowanie kodu na stronie
  • Instrukcja wdrożenia datalayer
  • Wdrożenie śledzenia ecommerce
  • Wdrożenie konwersji Google Ads
  • Wdrożenie remarketingu dynamicznego
  • Wdrożenie remarketingu
  • W przypadku posiadanej usługi audyt i wdrożenie

Utworzenie konta Google Analytics

  • Poprawne skonfigurowanie konta
  • Włączenie i skonfigurowanie najważniejszych wykorzystywanych funkcji
  • Wykluczenie działań znanych robotów
  • Analiza e-commerce
  • Dodanie wielu rozbudowanych list odbiorców dla remarketingu
  • śledzenie w witrynie
  • Konfiguracja celów dla mikro konwersji
  • Konfiguracja celów dla marko konwersji
  • Opcjonalnie konfiguracja: Yandex Metrica
  • W przypadku posiadanej usługi audyt i wdrożenie

Utworzenie Google Data Studio

  • Integracja z Google Ads
  • Integracja z Google Analytics
  • Przygotowanie dedykowanego raportu

Utworzenie konta Google Ads

  • Nadanie uprawnień dla zespołu i pracowników
  • Konfiguracja konta według standardów Google Ads
    • Konfiguracja tagowania
    • Modelowanie atrybucji
    • Ustawienia rozliczeń oraz płatności
  • Dodanie kuponu 600zł na pierwszą kampanię
  • Opcjonalnie: dodanie kuponu na 250zł na kampanie YouTube
  • Dodanie list wykluczających słów kluczowych
  • Synchronizacja z Analytics
  • Synchronizacja z Search Console
  • Synchronizacja z Merchant Center
  • Synchronizacja z Google Moja Firma
  • Import odbiorców z Analytics do Google Ads
  • Import konwersji z Analytics do Google Ads
  • Ustawienie alertów i powiadomień
  • Opcjonalnie: konfiguracja połączeń w witrynie
  • Utworzenie struktury dla konta lub restrukturyzacja obecnego konta
  • W przypadku posiadanego już konta audyt i wdrożenie potrzebnych zmian

Wdrożenie wraz z Google Merchant Center to dodatkowo:

  • Utworzenie i skonfigurowanie konta
  • Weryfikacja domeny
  • Plik produktowy. Przygotowanie lub wgranie
  • Uzupełnione informacje o firmie
  • Uzupełnione dane kontaktowe BOK
  • Uzupełnienie informacje o dostawie
  • Zaawansowane ustawienia konta na potrzeby prowadzonych kampanii
  • Integracja z Google Ads

Po wykonaniu wdrożenia otrzymasz od nas szczegółowy raport dotyczący przeprowadzonych prac.

Jeśli chcemy mówić o Google Performance Ads, to tylko przy poprawnie wdrożonym Google Marketing Platform. Aby móc wykorzystać potencjał e-commerce i skutecznie optymalizować kampanie, musimy posiadać odpowiednio zebrane, przetworzone i zwizualizowane dane. Dodatkową korzyścią płynącą z synchronizacji wszystkich narzędzi jest optymalne wykorzystanie Google AI oraz stosowanie zaawansowanych mechanizmów machine learningu, które w wielu przypadkach sprawdzają się znacznie lepiej od ręcznej optymalizacji konta. Dodatkowo oszczędzając nasz czas na prowadzenia konta, który może być wykorzystany na inne działania. Mamy nadzieję, że nowość, którą jest Google Marketing Platform, w najbliższych latach stanie się standardem w polskim e-commerce.

  5,00 / 5 ( 3 )
Autor
Senior SEM Specialist - Adrian

Senior SEM Specialist

Specjalista SEM od 2009 roku zawodowo związany z marketingiem internetowym. Specjalizujący się w performance marketingu, optymalizacji konwersji i analizie danych. Doświadczenie zdobywał w pracy zarówno po stronie agencji jak i klienta. Pasjonat kolarstwa szosowego i biegów górskich.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.