HCU czyli Helpful Content Update
Aktualizacja Google Helpful Content (w skrócie HCU) – to aktualizacja dotycząca przydatnych treści. Jest to jedna z wielu cyklicznych aktualizacji algorytmu w wyszukiwarce Google. Celem aktualizacji HCU jest poprawienie jakości wyników wyszukiwania poprzez faworyzowanie treści uznawanych za pomocne i wartościowe dla użytkowników. Aktualizacje HCU mają na celu wyeliminowanie lub zminimalizowanie widoczności treści niskiej jakości (thin content).
W ramach aktualizacji Google Helpful Content, algorytm Google ocenia treści pod kątem ich przydatności i użyteczności dla użytkowników. Strony internetowe, które dostarczają wartościowe informacje, odpowiedzi na pytania użytkowników lub rozwiązania problemów, są nagradzane wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie strony prezentujące treści niskiej jakości, dezinformację lub spam mogą być przesuwane na niższe pozycje lub wykluczone całkowicie z wyników wyszukiwania.
Aktualizacje algorytmów Google są regularnie wprowadzane (aktualnie kilka do kilkanaście razy w ciągu roku) w celu zapewnienia jak najlepszych wyników wyszukiwania dla użytkowników i dostosowania pokazywanych wyników do zmieniających się trendów i potrzeb online. To właśnie dzięki aktualizacjom, Google stara się tworzyć bardziej wartościowe i użyteczne środowisko online dla użytkowników.
Pamiętajmy, że aktualizacje nie są czymś złym, tylko konsekwentnymi zmianami, które wdraża Google i mają one na celu ułatwić nam wszystkim odnalezienie informacji, których szukamy.
- Aktualnie aktualizacje HCU skupione są na tym czy dana treść szybko odpowiada na zapytanie użytkowników
- Nie ma znaczenia czy treść jest tworzona przez człowieka (np. copywritera) czy poprzez systemy sztucznej inteligencji AI (np. chatgpt).