Ile kosztuje sklep na Magento?

Ile kosztuje sklep na Magento?

Jeśli prowadzisz e-commerce i chciałbyś stworzyć swój sklep na Magento, musisz liczyć się z wydatkiem od niespełna 30 tys. złotych do ponad 250 tys. Sprawdź, co dokładnie składa się na tę kwotę.

Magento to platforma open source do tworzenia rozbudowanych sklepów internetowych. Staje się coraz chętniej wybieranym rozwiązaniem przez wiele biznesów, ponieważ zapewnia wiele korzyści w perspektywie dalszego rozwoju e-sklepu. Jednak część opcji dostępna jest dopiero przy płatnych modułach. 

Spis treści:

Wprowadzenie: Co to jest Magento?

Magento, to platforma open source do tworzenia sklepów internetowych. Powstała w 2008 roku. Korzysta z języka programowania PHP i działa w oparciu o bazę danych MySQL. W 2018 roku Magento zostało zakupione przez firmę Adobe.

Według serwisu builtwith.com 727 806 witryn korzysta obecnie z Magento. Na rynku amerykańskim aż 45% e-commerców powstała na takim silników, w tym te należące do takich marek jak Adidas, Liebherr czy HP.

Statystyki popularności Magento
Statystyki użytkowania Magento, źródło: https://trends.builtwith.com/shop/Magento
ile kosztuje sklep na magento - udziały w rynku
Udział w rynku Magento, źródło: https://trends.builtwith.com/shop/Magento/Market-Share

W Polsce natomiast, według statystyk builtwith.com, 1,8 tys. stron działa na silniku Magento, a wśród znanych marek, które korzystają z tego oprogramowania, można wymienić YES, Świat Książki czy Reserved.

Z magento korzysta Reserved - screen z wtyczki wappalyzer
Źródło: reserved.com

Magento 2 vs Magento 1

W 2015 roku obok dotychczasowej wersji Magento pojawiło się wydanie Magento 2. Stanowiło ono ulepszenie dotychczasowych rozwiązań. Pięć lat później, w 2020 roku twórcy oficjalnie zakończyli wsparcie starszej wersji Magento 1, to znaczy zaprzestano wydawać nowe poprawki bezpieczeństwa i aktualizacje.

Choć Magento 2 jest na rynku już od kilku lat, to nadal nie brakuje sklepów, które działają na silniku “jedynki”. Aby zachować bezpieczeństwo i jakość działania e-commerce, lepiej zdecydować się na wdrożenie Magento 2, które znacząco ułatwia dotychczasowe zarządzanie sklepem

Oto kluczowe różnice występujące między Magento 1 i Magento 2:

  • wydajność – dzięki wprowadzeniu nowych technologii, takich jak Apache, Composer, Symfony, Nginx 1.7 lub nowszy, Magento 2 jest wydajniejsze, obsługuje też najnowsze wersje PHP,
  • szybkość ładowania strony – Magento 2 w porównaniu do poprzedniej wersji ładuje się znacznie szybciej, przetwarzając o 39% więcej zamówień na godzinę
  • panel administracyjny – interfejs w Magento 2 jest bardziej przyjazny dla użytkownika i dostarcza wielu istotnych informacji, np. o ostatnich zamówieniach czy najpopularniejszych wyszukiwanych hasłach.
  • optymalizacja SEO – Magento 2 w porównaniu do Magento 1 zostało wzbogacone o możliwość dodania metadanych, tagu kanonicznego, edycję pliku robots.txt z poziomu panelu administratora. Pozycjonowanie Magento 2 jest też skuteczniejsze ze względu na lepszą optymalizację pod urządzenia mobilne. O tym, że to przyjazne dla SEO rozwiązanie przekonasz się, zapoznając z case study naszego klienta, którego ruch wzrósł o ponad 100% w ciągu roku.

pozycjonowanie magento baner

Magento 2 – plusy i minusy

Z powodu braku wsparcia dla Magento 1, to Magento 2 jest dziś jedynym dostępnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcieliby założyć sklep internetowy w oparciu o ten open source. Jakie są jego wady i zalety? Oto krótkie zestawienie.

Zalety:

  • skalowalność – to bez wątpienia atut platformy. Jeśli będziesz chciał w przyszłości poszerzyć swoją ofertę o nowe kategorie produktów, to Magento da Ci pod tym względem dużą elastyczność.
  • bezpieczeństwo – priorytetem dla Magento są kwestie związane z bezpieczeństwem, stąd częste aktualizacje chroniące przed ewentualnymi atakami hakerskimi,
  • liczne funkcje – w porównaniu do innych platform e-commerce Magento oferuje liczne rozwiązania usprawniające zarządzanie sklepem, na przykład obsługę wielu języków i różnych walut, integracja z bramkami płatności czy rozbudowane raportowanie.
  • wsparcie techniczne – społeczność Magento jest naprawdę szeroka, więc możesz liczyć na pomoc programistów, członków forum oraz współtwórców z całego świata.

Wady:

  • zaawansowane programowanie – Magento to zaawansowana platforma licząca tysiące plików i 200 tabel baz danych, więc wymaga znacznie większych nakładów pracy i wsparcia wykwalifikowanych programistów. Nie każdy developer poradzi sobie z tym zadaniem.
  • wydajny hosting – w przypadku sklepu na Magento hosting współdzielony to zdecydowanie za mało, by zapewnić dobrą przepustowość witryny. Dlatego lepiej hostować sklep na dedykowanym serwerze, w chmurze lub VPS-ie.
  • wysoki koszt – w związku z koniecznością wykupu serwera oraz zatrudnienia specjalnego developera sklep na Magento okazuje się droższą inwestycją na tle platform typu SaaS, np. Shopify.

Mimo pewnych minusów Magento 2 mimo wszystko pozostaje rozwiązaniem idealnym zarówno dla dużych, jak i mniejszych e-commerców, gwarantując w każdej chwili wysoką skalowalność i wydawanie kolejnych łatek bezpieczeństwa.

Ile kosztuje wdrożenie sklepu Magento

Planując stworzenie sklepu internetowego, masz do wyboru trzy wersje Magento 2.

Magento Open Source

Magento Open Source to darmowa wersja, którą każdy użytkownik może pobrać z oficjalnej strony Magento. Zapewnia stworzenie podstawowego sklepu internetowego, ale kwestia związana z hostingiem i rozwojem e-commerce leży po stronie użytkownika. W tej wersji nie możesz też liczyć na wsparcie od Adobe. Magento Open Source to dobre rozwiązanie dla stawiających pierwsze kroki w e-handlu – start-upów i małych firm.

ile kosztuje magento ecommerce
Źródło: business.adobe.com/products/magento/open-source.html

Magento Commerce

Magento Commerce jest wariantem premium z zaawansowanymi funkcjami i pełnym wsparciem technicznym. Idealny wybór dla firm z dużym katalogiem produktów. Warto jednak wiedzieć, że koszt zakupu licencji uzależniony jest od Twoich rocznych przychodów.

I tak na przykład, jeśli wynoszą one mniej niż milion dolarów, Magento Commerce będzie Cię kosztować 22 tysiące dolarów rocznie. A jeżeli przekraczają 25 milionów, wysokość licencji wzrośnie do 125 tysięcy dolarów. Innymi słowy – im więcej sprzedajesz za pośrednictwem Magento, tym więcej wydasz na licencję.

Ile kosztuje sklep na Adobe Commerce - dawne magento
Źródło: business.adobe.com/products/magento/magento-commerce.html

Magento Commerce Cloud

Najdroższym rozwiązaniem dla gigantów e-commerce z dużą ilością produktów i natężonym ruchem jest Magento Commerce Cloud. Dane są tam zapisywane w chmurze, co zapewnia wysokie bezpieczeństwo i optymalną wydajność, nawet w Black Friday. Uzyskujesz też wsparcie 24/7 oraz hosting w chmurze AWS (Amazon Web Service).

Podobnie jak w wersji Magento Commerce, tak i tutaj koszt licencji uzależniony jest od Twoich przychodów. Jeżeli są mniejsze niż milion dolarów, Twój roczny koszt wyniesie 40 tysięcy dolarów, a jeśli są wyższe niż 25 milionów koszt wzrośnie do 190 tysięcy dolarów.

Finalny koszt budowy sklepu na Magento uzależniony jest od funkcjonalności i integracji, których będziesz potrzebował w swoim e-commerce, czy na przykład cennika szablonów Magento.

W poniższym zestawieniu przyjmujemy, że decydujesz się na zakup gotowego szablonu, a nie dedykowanego projektu. Oto przybliżone koszty dla każdej z wersji Magento dla średniej wielkości sklepu.

Magento Open Source Magento Commerce Magento Commerce Cloud
domena 50 zł 50 zł 50 zł
hosting 500 zł 2500 zł 0 zł
licencja Magento 0 zł 110 000 zł/rok 200 000 zł/rok
szablon 2 500 zł 2500 zł 2500 zł
prace programistyczne 25 000 – 50 000 zł 50 000 zł 50 000 zł
dodatkowe moduły 750 zł 3 000 zł 3 000 zł
Suma 28 800 – 53 800 zł 165 050 zł 255 550 zł

Koszt sklepu na Magento zaczyna się od ok. 30 tys. złotych dla wersji open source. W przypadku płatnych licencji ta kwota wzrasta do ponad 150 tys. złotych.

Co składa się na koszt sklepu na Magento?

Jak widać w powyższej tabeli na koszt sklepu na Magento składa się wiele czynników. Przybliżmy każdy z nich.

Koszty integracji

Magento Commerce gwarantuje podstawowe funkcjonalności do prowadzenia e-commerce. Zdarza się jednak, że niektóre sklepy potrzebują dodatkowych integracji, na przykład do obsługi klienta czy zaawansowanego wyszukiwania. I choć są bezpłatne moduły, to niektóre z nich wymagają jednorazowej opłaty wahającej się od 60 do 600 dolarów.

Hosting

Jeżeli decydujesz się na Magento Commerce Cloud, hosting będzie w cenie wykupionej przez Ciebie licencji. W pozostałych wersjach musisz liczyć się z osobnym kosztem wykupu dostępu do chmury, serwera VPS lub dedykowanego.

Koszt takiej usługi zależy tak naprawdę od wydajności, jakiej wymaga Twój sklep internetowy. Średnio może wynieść ok. 1200 zł miesięcznie w przypadku hostingu na dedykowanym serwerze, ok. 600 zł za przestrzeń w chmurze, a 2000 zł za serwer AWS.

Szablon sklepu

Jak już wspomnieliśmy, możesz wykorzystać gotowy motyw Magento lub zamówić projekt graficzny sklepu na zamówienie. W każdym przypadku musisz zadbać o responsywność swojej witryny.

Silnik

Jeśli chodzi o wymagania techniczne, to warianty Open Source i Commerce obsługują:

  • serwery WWW – Apache 2.4 i Nginx 1.7 lub nowszy,
  • PHP 7.3/7.4/8.1
  • Varnish 6.0 lub nowszy
  • MySQL 5.7 lub nowszy.

Magento jest oprogramowaniem, które potrzebuje nie tylko dobrego serwera, hostingu, ale również procesora, by zapewnić jak najlepszą wydajność.

Pozycjonowanie sklepu internetowego Delante

Dodatkowe funkcjonalności

Magento 2 jest niezwykle wszechstronną platformą e-commerce, w której znajdziesz niezbędne do prowadzenia sprzedaży online funkcjonalności. Jednak dzięki swojej elastyczności Magento pozwala wprowadzać także dodatkowe moduły, dzięki którym zrealizujesz bardziej wymagające potrzeby e-commerce. Na przykład dzięki modułowi Estimated Delivery Date poinformujesz klientów o przewidywanym terminie dostawy.

Wynagrodzenie programisty

Przyjmując, że godzina pracy programisty wynosi co najmniej ok. 100 zł, to duża część kosztów związanych z wdrożeniem sklepu na Magento wiąże się właśnie z obsługą programistyczną. Tak jak już wspominaliśmy, Magento jest oprogramowaniem wymagającym specjalistycznej wiedzy i umiejętności, dlatego musisz liczyć się ze sporym kosztem.

Jak wybrać dostawcę szablonów dla swojego sklepu Magento?

Przystępne ceny szablonów Magento na platformach typu themeforest.net czy templatemonster.com (część z nich jest darmowa) sprawiają, że nawet przedsiębiorcy stawiający pierwsze kroki w e-commerce, mogą sobie pozwolić na ich zakup.

Jednak to Adobe będzie najlepszym dostawcą motywów Magento, ponieważ dostępne tam szablony lepiej “znają” silnik platformy, a wsparcie techniczne jest znacznie sprawniejsze. Nic dziwnego, że większość właścicieli sklepów Magento decyduje się na gotowy szablon sklepu internetowego, który jest obsługiwany przez producenta.

Jeżeli chodzi o cennik szablonów Magento, to nie jest on zbyt wygórowany, a ceny sięgają maksymalnie 180 dolarów. Na stronie Adobe możesz zakupić za 500 dolarów szablon Argento Responsive Template, który jest niezwykle uniwersalnym motywem Magento 2 i sprawdzi się w tworzeniu wielu sklepów.

Warto jednak podkreślić, że taki szablon wymaga dalszej konfiguracji pod specyfikę danej działalności oraz customizację wyglądu, tak aby różnił się od innych sklepów stworzonych w oparciu o ten sam szablon.

Jeżeli nie chcesz korzystać z szablonu, na indywidualny projekt graficzny będziesz musiał przeznaczyć co najmniej kilkanaście tysięcy złotych, co automatycznie generuje wyższe koszty wdrożenia sklepu Magento.

Sprawdź motywy Adobe i znajdź szablon wysokiej jakości.

Jak rozpocząć budowę własnego sklepu Magento?

Jeśli wiesz, ile kosztuje sklep Magento, możesz przystąpić do pracy nad funkcjonalnym e-commerce. Do tego celu będziesz potrzebował nie tylko licencję oprogramowania, ale wsparcie programisty-freelancera lub software house’u, którzy dostosują silnik do Twoich indywidualnych wymagań.

Powierzenie budowy sklepu osobie doświadczonej w tworzeniu sklepów na Magento usprawni pracę i pozwoli szybciej znaleźć rozwiązania dla dodatkowych funkcji.

Tworząc sklep internetowy, oprócz platformy e-commerce, musisz zadbać o integracje z hurtownią, bramkami płatności, firmami kurierskimi czy narzędziami marketingowymi. Jeśli planujesz pozycjonowanie sklepu, na etapie projektowania witryny i jej struktury uwzględnij kwestie związane z SEO, m.in. linkowanie wewnętrzne, breadcrumbs, wersje językowe czy dane strukturalne. Późniejsze zmiany mogą być trudne do wdrożenia i wiązać się z dodatkowymi kosztami.

Podsumowanie – Ile kosztuje sklep na Magento

Magento daje nieporównywalnie więcej możliwości niż zwykły kreator stron e-commerce. Zapewni Ci rozbudowę sklepu w każdym momencie, szereg dodatkowych modułów i wysoki poziom bezpieczeństwa. Dla wymagających e-biznesów sprawdzi się Magento, czyli najlepsza platforma e-commerce dla średnich i dużych projektów o natężonym ruchu. Stworzenie takiego sklepu będzie Cię kosztować od prawie 30 tys. złotych do 250 tys., a nawet więcej, jeśli projekt jest bardzo złożony.

(2)
Autor
Sr SEO Specialist - Milena

Sr SEO Specialist

Z branżą SEO związana od 3 lat. Z powodzeniem optymalizuje sklepy internetowe na rynkach w Polsce, Niemczech, USA i Norwegii. A trzy słowa kluczowe, które towarzyszą jej po pracy to kaktusy, Hearthstone i Escape Roomy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak robić reklamy świąteczne? Praktyczne porady

Jak robić reklamy świąteczne? Praktyczne porady

Pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą nam do głowy, gdy myślimy o świętach Bożego Narodzenia to spokój, radość i spotkania z rodziną. Pamiętajmy jednak także, że okres bożonarodzeniowy to jedno z największych wydarzeń zakupowych na świecie. Świętują go więc nie tylko ludzie, ale także firmy, które przygotowują się do niego m.in. przez reklamy świąteczne.

Czytaj więcej