- Po co e-commercowi blog?
- Dwie opcje, by zrobić blog na Magento
- Jak zrobić bloga na Magento, aby był dobry pod SEO?
- Przykłady blogów w sklepach korzystających z Magento:
- Podsumowanie: Co lepiej wybrać, Magento czy PrestaShop?
Po co e-commercowi blog?
Jedną z platform open source, która pozwala przenieść sprzedaż do Internetu, jest Magento znane ze swojej wyjątkowej skalowalności, która sprawdza się szczególnie w dużych sklepach internetowych. Według wyliczeń i szacunków Dun&Bradstreet w 2021 roku w Polsce mieliśmy ponad 52 tys. sklepów internetowych, a polski rynek e-commerce należy do jednych z najdynamiczniej rozwijających się w Europie. Nic dziwnego, ponieważ jak wskazuje raport Gemius/PBI E-commerce w Polsce 2022 , 77% Polaków robi zakupy w sieci. Trudno już sobie wyobrazić współczesny handel bez e-commerce. Warto więc zainwestować w sklep internetowy i uzupełnić go o sekcję blogową, ponieważ według danych serwisu Hubspot 82% marketerów korzysta z content marketingu, a 60% z nich mierzy jego skuteczność właśnie poprzez sprzedaż. Jakie korzyści płyną z prowadzenia bloga w sklepie internetowym?- budujesz relacje z klientami - dzięki blogowaniu możesz zamienić czytelników w klientów. Dzieląc się wiedzą, budujesz wiarygodność i wizerunek eksperta. Jeśli w artykułach będziesz rozwiązywał problemy odbiorców, dostarczał odpowiedzi na nurtujące ich pytania, sprawisz, że Twoja marka będzie cieszyć się zaufaniem.
- wspierasz proces pozycjonowania - blog to dobry sposób, by poprawić pozycję sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Tworzenie contentu pod określone frazy wpływa na wzrost widoczności, dzięki czemu jest większa szansa, że użytkownicy trafią na Twoją stronę. Jeśli sprzedajesz porcelanę i kilka lat temu napisałeś obszerny wpis ze wskazówkami, jak o nią dbać, to ten content po dziś dzień pracuje na swoje pozycje i Twoje wyniki.
- zwiększasz ruch w sklepie - publikacja zoptymalizowanych pod SEO treści przekłada się na większy ruch. Jak wynika z badań, te marki, które blogują, mają o 55% więcej odwiedzających. Z kolei większy ruch to szansa na wyższe dochody.
- poprawiasz świadomości marki - jeśli sprzedajesz produkty z określonej "niszy", to dzięki blogowi możesz się wyświetlać na wiele zapytań związanych z daną tematyką. Na przykład, gdy prowadzisz sklep z odzieżą plus size i publikujesz wpisy poradnikowe dla osób noszących takie ubrania, w pewnym momencie Twoja grupa docelowa zacznie dostrzegać Twoją markę w wynikach wyszukiwania i ją kojarzyć jako tę od ubrań plus size.
Dwie opcje, by zrobić blog na Magento
Choć oprogramowanie Magento posiada wiele funkcjonalności, to nie zawiera domyślnego modułu bloga. W związku z tym, jeśli zastanawiasz się, jak stworzyć bloga na Magento, to uprzedzamy, że znajdziesz na rynku rozwiązania, które ułatwią to zadanie. Możesz skorzystać z gotowego modułu lub stworzyć blog w podkatalogu WordPress.Metoda 1: Wtyczka do bloga
Istnieje wiele blogowych wtyczek Magento - różnią się ceną czy dostępnymi opcjami. Do tych najpopularniejszych należą:- Blog by Pixlogis Infotech - przyjazne dla SEO rozszerzenie zapewniające kategoryzacje wpisów, archiwizację postów, opcję wyszukiwania czy dynamicznego zmieniania obrazów na blogu. Zakupisz je w sklepie Adobe za 99$.
- Blog MX for Magento 2 by Mirasvit - z tym rozszerzeniem zyskujesz dostęp do podglądu postów, masz możliwość tworzenia chmury tagów, przypinania wpisów na górze strony oraz funkcję kategoryzacji. Moduł doskonale sprawdzi się, jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu swojej witryny. Koszt zakupu wtyczki to 149$.
- Magento 2 Blog by Aheadworks - dzięki temu pluginowi będziesz łatwo zarządzał treścią zgodnie z zasadami SEO (metadane, obsługa JSON-LD), stworzysz moduł powiązanych wpisów, drzewo kategorii, nadasz uprawnienia oglądania tylko określonym użytkownikom. Rozszerzenie jest zintegrowane z Disqus. Minusem może być natomiast brak opcji planowania daty publikacji wpisu. Koszt zakupu wtyczki to 329$.
- Magento 2 Blog Extension by Magefan - darmowy moduł do tworzenia przyjaznego dla SEO bloga (wśród opcji sitemapa xml, metadane, rich snippets i wiele innych). Rozszerzenie pozwala zastosować nawigację w postaci podpowiedzi do następnych i poprzednich wpisów, dodać widżety w sidebarze, a nawet warianty obcojęzyczne bloga.
- Blog Pro for Magento 2 - dzięki rozszerzeniu będziesz łatwo zarządzać wpisami, a także komentarzami odwiedzających nawet w wielu sklepach w ramach usługi Multistore Magento. Oprócz tego zaimportujesz wpisy z WordPress do swojego sklepu. Koszt takiego modułu to 349$.