Pozycjonowanie sklepu internetowego Magento to jedna z najlepszych dróg do sukcesu twojego ecommerce w internecie
Porozmawiajmy o tym, zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!
Chcesz rozwinąć swoją firmę i docierać do nowych klientów? Już teraz postaw na pozycjonowanie strony na Magento. Opracowanie przemyślanej i skutecznej strategii SEO to klucz do sukcesu w sieci. Dzięki temu Twoja witryna zacznie pojawiać się na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google, a Ty zyskasz nowych klientów. Dowiedz się, dlaczego opłaca się pozycjonować stronę.
Magento jest bardzo popularnym systemem zarządzania treścią, który wykorzystywany jest tak samo w Polsce, jak i na całym świecie. To znakomity CMS wykorzystywany z powodzeniem przez właścicieli sklepów internetowych. W końcu nie tylko jest bardzo efektywny, ale przy okazji wspomaga pozycjonowanie. Dzięki temu możliwe staje się pozycjonowanie na Magento, a to skutkuje pojawieniem się jej nawet w TOP 3 Google.
Pierwsze wersje Magento zostały opublikowane w 2007 roku i już wtedy wystarczyło naprawdę zaledwie kilka tygodni, żeby zdecydowano się go pobrać ponad 500 tysięcy razy. Z czasem oczywiście ten system e-commerce stawał się coraz doskonalszy i bardziej popularny. Dzięki temu dziś to już kompletny CMS, którego za darmo można pobrać i wdrożyć, gdyż to tzw. open source.
Dzięki Magento można stworzyć dowolny sklep internetowy — niezależnie od tego, jak bogaty i liczny jest Twój asortyment. Za pomocą specjalnego panelu zarządzania będziesz w stanie zarządzać jednym lub nawet kilkoma sklepami, nawet bez znajomości programowania. Możesz także kontrolować stan swojego magazynu jedynie przy pomocy przeglądarki internetowej.
Magento daje naprawdę wiele różnych korzyści, jednak często podkreśla się przede wszystkim to, że jest to naprawdę elastyczna platforma. W dodatku dzięki temu, że to tzw. open source, to masz też pełny dostęp do kodu źródłowego. Wszystko to sprawia, że możliwe jest dokonywaniu wielu modyfikacji i bezustanne rozwijanie i pozycjonowanie stron na Magento oraz dodawanie do niej nowych rozszerzeń. Osoby bez doświadczenia czy bez wiedzy programistycznej są w stanie poradzić sobie z tym CMS-em, jednak w razie problemów mogą skorzystać z dobrze rozwiniętego wsparcia technicznego. Po wybraniu motywu i dostosowaniu wszystkich elementów sklepu do Twoich potrzeb, zarządzanie witryną staje się niezwykle intuicyjne, więc nie ma się czego obawiać.
Warto podkreślić, że dostępnych jest kilka wersji Magento — OpenSource oraz Commerce. Pierwsza opcja sprawdzi się znakomicie dla małych i średnich sklepów. Jednak, kiedy chcesz stworzyć duży sklep, który będzie zachwycać nie tylko wyborem produktów, ale przy tym wszystkim także swoją niezawodnością, to koniecznie wybierz Magento Commerce.
Dziś dla każdego właściciela sklepu internetowego działanie zgodne z SEO musi odgrywać znaczącą rolę. Na szczęście Magento właśnie to gwarantuje, poprzez następujące funkcje:
Magento doskonale wspiera SEO, dzięki czemu możesz bez obaw przy pomocy wtyczek czy różnych rozszerzeń zadbać o prawidłową optymalizację witryny. Trzeba przyznać, że wybór pluginów jest naprawdę szeroki, dlatego przygotowaliśmy listę tych najpopularniejszych rozwiązań. Przekonaj się, bez jakich wtyczek SEO nie może obyć się Twoja witryna Magento.
Dzięki tej wtyczce z łatwości zoptymalizujesz swoją witrynę. Zadbasz przede wszystkim o dodanie metadanych — meta title i meta description. To rozwiązanie pomoże Ci także pozbyć się duplikatów treści czy też rozszerzyć mapę witryny. Warto podkreślić, że plugin jest kompatybilny z All Magento.
To bardzo bogate rozszerzenie wyposażone w ogromną liczbę funkcji, takich jak — dodawanie adresów kanonicznych, tworzenie i modyfikowanie mapy witryny, a nawet optymalizacja grafik. Ta ostatnia funkcja umożliwia indeksowanie grafik i dzięki temu zwiększenie ruchu na stronie.
Wtyczka tego typu znakomicie sprawdza się w sklepach internetowych. Pozwala skutecznie zoptymalizować treści oraz całą witrynę. Kiedy wykorzystasz ten plugin do pozycjonowania swojej witryny, to zyskasz szansę na znaczącą poprawę pozycji w Google. Możesz zarówno optymalizować pojedynczą stronę produktową, stronę kategorii, jak i zarządzać mapą witryny XML, np. ukryć w niej jakąś podstronę.
Tym razem zyskujesz możliwość połączenia swojego sklepu z Zakupami Google. W ten sposób zyskujesz możliwość docierania do nowych klientów oraz do sprytnego pozycjonowania swojej oferty.
Pozycjonowanie zawsze wymaga regularności i ciągłego zaangażowania. Konieczne jest też poświęcenie czasu na ciągłe dokształcanie się w tej dziedzinie. Dlatego wiele osób woli zlecić działania SEO naszej agencji, zamiast zajmować się nimi osobiście. Jednak wybór należy już tylko do Ciebie. Jeśli zdecydujesz się spróbować własnych sił, to koniecznie zwróć uwagę na kilka poniższych kwestii.
To bardzo ważny etap, na który koniecznie musisz poświęcić więcej czasu i energii. To właśnie dzięki tym frazom użytkownicy będą trafiać na Twoją stronę. Masz do wyboru różnego rodzaju słowa kluczowe — ogólne, wyróżniające się dużą liczbą wyświetleń, ale przy tym też sporą konkurencją, lokalne, zawierające nazwy miast czy dzielnic, czy też z tzw. długiego ogona, wybierane przez osoby, które wiedzą, czego chcą, ale przy tym mające niższą konkurencyjność. Do wyboru są także frazy brandowe, których również lepiej nie ignorować.
Wybór należy do Ciebie. Dobrze zastanów się, które frazy dają Ci największe szanse na zajęcie wysokich pozycji w Google.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie Magento | 90 |
long-tail | SEO Magento | 20 |
Kiedy już wybrałeś słowa kluczowe, teraz musisz wokół nich zbudować merytoryczne, ciekawe i pomocne teksty na swoją stronę. Optymalizacja treści jest bardzo ważna, bo to właśnie dzięki niej Twoi przyszli klienci będą mogli do Ciebie dotrzeć. Patrz na każdą podstronę jak na szansę na zdobycie nowych klientów, dlatego zadbaj, aby znalazły się na nich treści z frazami kluczowymi. Obecnie im dłuższe będą teksty, tym lepiej, ale przyjęło się, że minimalna ich długość to 300 słów.
Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.
Audyt
SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie
treści
Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja
treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na Magento.
Jakościowy
link building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.
Analiza
i raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
ze specjalistą
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
Magento – zalety | Magento – wady |
Darmowy skrypt | Instalacja wymaga zaawansowanej wiedzy programistycznej lub doświadczenia. |
Spory potencjał optymalizacji kodu pod SEO. | Potrzebny jest serwer z większym zasobem i konkretnymi wymaganiami. |
Wiele dodatkowych funkcjonalności, np. raportowanie. | |
Możliwość zarządzania w jednym panelu kilkoma sklepami. |
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.