Pozycjonowanie

Pozycjonowanie Magento

Chcesz zacząć pozycjonować swoją stronę opartą na Magento? Koniecznie poznaj naszą ofertę!

Pozycjonowanie stron na Magento

Chcesz rozwinąć swoją firmę i docierać do nowych klientów? Już teraz postaw na pozycjonowanie witryny opartej na Magento. Opracowanie przemyślanej i skutecznej strategii SEO to klucz do sukcesu w sieci. Dzięki temu Twoja witryna zacznie pojawiać się na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google, a Ty zyskasz nowych klientów. Dowiedz się, dlaczego opłaca się pozycjonować stronę.

SEO na Magento - dlaczego warto?

Magento jest bardzo popularnym systemem zarządzania treścią, który wykorzystywany jest tak samo w Polsce, jak i na całym świecie. To znakomity CMS wykorzystywany z powodzeniem przez właścicieli sklepów internetowych. W końcu nie tylko jest bardzo efektywny, ale przy okazji wspomaga pozycjonowanie. Dzięki temu możliwe staje się optymalizowanie witryny Magento, a to skutkuje pojawieniem się jej nawet w TOP 3 Google.

Magento — krótka charakterystyka

Pierwsze wersje Magento zostały opublikowane w 2007 roku i już wtedy wystarczyło naprawdę zaledwie kilka tygodni, żeby zdecydowano się go pobrać ponad 500 tysięcy razy. Z czasem oczywiście ten system e-commerce stawał się coraz doskonalszy i bardziej popularny. Dzięki temu dziś to już kompletny CMS, którego za darmo można pobrać i wdrożyć, gdyż to tzw. open source.

Dzięki Magento można stworzyć dowolny sklep internetowy — niezależnie od tego, jak bogaty i liczny jest Twój asortyment. Za pomocą specjalnego panelu zarządzania będziesz w stanie zarządzać jednym lub nawet kilkoma sklepami, nawet bez znajomości programowania. Możesz także kontrolować stan swojego magazynu jedynie przy pomocy przeglądarki internetowej.

Co wyróżnia Magento od innych CMS-ów?

Magento daje naprawdę wiele różnych korzyści, jednak często podkreśla się przede wszystkim to, że jest to naprawdę elastyczna platforma. W dodatku dzięki temu, że to tzw. open source, to masz też pełny dostęp do kodu źródłowego. Wszystko to sprawia, że możliwe jest dokonywaniu wielu modyfikacji i bezustanne rozwijanie witryny opartej o Magento oraz dodawanie do niej nowych rozszerzeń. Osoby bez doświadczenia czy bez wiedzy programistycznej są w stanie poradzić sobie z tym CMS-em, jednak w razie problemów mogą skorzystać z dobrze rozwiniętego wsparcia technicznego. Po wybraniu motywu i dostosowaniu wszystkich elementów sklepu do Twoich potrzeb, zarządzanie witryną staje się niezwykle intuicyjne, więc nie ma się czego obawiać.

Przykład strony opartej na Magento

Pozycjonowanie Magento - Przykład sklepu

Dla kogo jest Magento?

Warto podkreślić, że dostępnych jest kilka wersji Magento — OpenSource oraz Commerce. Pierwsza opcja sprawdzi się znakomicie dla małych i średnich sklepów. Jednak, kiedy chcesz stworzyć duży sklep, który będzie zachwycać nie tylko wyborem produktów, ale przy tym wszystkim także swoją niezawodnością, to koniecznie wybierz Magento Commerce.

Magento a SEO

Dziś dla każdego właściciela sklepu internetowego działanie zgodne z SEO musi odgrywać znaczącą rolę. Na szczęście Magento właśnie to gwarantuje, poprzez następujące funkcje:

  • dostęp do plików przy pomocy serwera FTP,
  • możliwość edycji meta danych,
  • tworzenie mapy witryny, a także określenie, jak często ma być ona aktualizowana,
  • przyjazne adresy URL,
  • dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć,
  • możliwość skonfigurowania pliku robots.txt,
  • w sekcji „sklepy” dostępne jest ustawienie linków kanonicznych,
  • dostępne staje się wdrożenie certyfikatu SSL,
  • witryna działa na wszystkich urządzeniach, jest responsywna,
  • możliwość korzystania z różnych wtyczek SEO.

Przykłady wtyczek dla Magento, które wspierają SEO

Magento doskonale wspiera SEO, dzięki czemu możesz bez obaw przy pomocy wtyczek czy różnych rozszerzeń zadbać o prawidłową optymalizację witryny. Trzeba przyznać, że wybór pluginów jest naprawdę szeroki, dlatego przygotowaliśmy listę tych najpopularniejszych rozwiązań. Przekonaj się, bez jakich wtyczek SEO nie może obyć się Twoja witryna Magento.

1. Magento SEO Suite Ultimate extension

Dzięki tej wtyczce z łatwości zoptymalizujesz swoją witrynę. Zadbasz przede wszystkim o dodanie metadanych — meta title i meta description. To rozwiązanie pomoże Ci także pozbyć się duplikatów treści czy też rozszerzyć mapę witryny. Warto podkreślić, że plugin jest kompatybilny z All Magento.

2. Ultimate SEO Suite for Magento

To bardzo bogate rozszerzenie wyposażone w ogromną liczbę funkcji, takich jak — dodawanie adresów kanonicznych, tworzenie i modyfikowanie mapy witryny, a nawet optymalizacja grafik. Ta ostatnia funkcja umożliwia indeksowanie grafik i dzięki temu zwiększenie ruchu na stronie.

3. Magento SEO Plus

Wtyczka tego typu znakomicie sprawdza się w sklepach internetowych. Pozwala skutecznie zoptymalizować treści oraz całą witrynę. Kiedy wykorzystasz ten plugin do pozycjonowania swojej witryny, to zyskasz szansę na znaczącą poprawę pozycji w Google. Możesz zarówno optymalizować pojedynczą stronę produktową, stronę kategorii, jak i zarządzać mapą witryny XML, np. ukryć w niej jakąś podstronę.

4. Wyomind Simple Google Shopping

Tym razem zyskujesz możliwość połączenia swojego sklepu z Zakupami Google. W ten sposób zyskujesz możliwość docierania do nowych klientów oraz do sprytnego pozycjonowania swojej oferty.

Jak pozycjonować stronę opartą na Magento?

Pozycjonowanie zawsze wymaga regularności i ciągłego zaangażowania. Konieczne jest też poświęcenie czasu na ciągłe dokształcanie się w tej dziedzinie. Dlatego wiele osób woli zlecić działania SEO naszej agencji, zamiast zajmować się nimi osobiście. Jednak wybór należy już tylko do Ciebie. Jeśli zdecydujesz się spróbować własnych sił, to koniecznie zwróć uwagę na kilka poniższych kwestii.

Co musisz zrobić, żeby pozycjonować stronę Magento – krok po kroku:

  1. Na początku zadbaj o kwestie typowo techniczne, takie jak np.:
  • upewnij się, czy Google już zindeksował Twoją witrynę,
  • sprawdź poprawność pliku robots.txt,
  • stwórz mapę strony,
  • sprawdź połączenie witryny z GA i GSC.
  1. Kolejnym krokiem, jaki musisz podjąć, jest analiza słów kluczowych.

To bardzo ważny etap, na który koniecznie musisz poświęcić więcej czasu i energii. To właśnie dzięki tym frazom użytkownicy będą trafiać na Twoją stronę. Masz do wyboru różnego rodzaju słowa kluczowe — ogólne, wyróżniające się dużą liczbą wyświetleń, ale przy tym też sporą konkurencją, lokalne, zawierające nazwy miast czy dzielnic, czy też z tzw. długiego ogona, wybierane przez osoby, które wiedzą, czego chcą, ale przy tym mające niższą konkurencyjność. Do wyboru są także frazy brandowe, których również lepiej nie ignorować.

Wybór należy do Ciebie. Dobrze zastanów się, które frazy dają Ci największe szanse na zajęcie wysokich pozycji w Google.

Rodzaj frazyPrzykład frazyWolumen wyszukiwania
ogólnapozycjonowanie5400
long-tailpozycjonowanie Magento90
long-tailSEO Magento20
  1. Wyposaż stronę w teksty

Kiedy już wybrałeś słowa kluczowe, teraz musisz wokół nich zbudować merytoryczne, ciekawe i pomocne teksty na swoją stronę. Optymalizacja treści jest bardzo ważna, bo to właśnie dzięki niej Twoi przyszli klienci będą mogli do Ciebie dotrzeć. Patrz na każdą podstronę jak na szansę na zdobycie nowych klientów, dlatego zadbaj, aby znalazły się na nich treści z frazami kluczowymi. Obecnie im dłuższe będą teksty, tym lepiej, ale przyjęło się, że minimalna ich długość to 300 słów.

  1. Zadbaj też o optymalizację techniczną:
  • zwróć uwagę na to, aby każda podstrona miał tytuł (<title>)
  • konieczne jest też wyposażenie witryny w meta dane
  • z kolei teksty powinny zawierać nagłówki – H1-H6 (koniecznie na jednej podstronie musi znaleźć się tylko jeden nagłówek H1)
  1. Zyskaj linki zewnętrzne do swojej strony, aby wzrósł jej autorytet.

Jak wygląda pozycjonowanie z Delante?

1. Wybór słów kluczowych

Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.

2. Audyt SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

3. Optymalizacja techniczna

Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.

4. Budowanie treści

Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.

5. Optymalizacja treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na Magento.

6. Jakościowy link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

7. Analiza i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

8. Konsultacje

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

Magento a pozycjonowanie - wady i zalety

Magento – zaletyMagento – wady
Darmowy skryptInstalacja wymaga zaawansowanej wiedzy programistycznej lub doświadczenia.
Spory potencjał optymalizacji kodu pod SEO.Potrzebny jest serwer z większym zasobem i konkretnymi wymaganiami.
Wiele dodatkowych funkcjonalności, np. raportowanie.
Możliwość zarządzania w jednym panelu kilkoma sklepami.

Wykorzystywane narzędzia

Podczas pozycjonowania Twojej strony korzystamy z wielu różnych narzędzi, które zwiększają naszą efektywność. Oto kilka spośród używanych przez nas narzędzi: