.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak sprawić, by ludzie czytali twojego bloga?

5min.

Komentarze:4

Jak sprawić, by ludzie czytali twojego bloga?d-tags
31 stycznia 2020
Zastanawiasz się, co zrobić, aby użytkownicy częściej odwiedzali i czytali Twojego bloga? Być może właśnie założyłeś bloga firmowego i nie wiesz jak zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów Twoimi artykułami? A może prowadzisz bloga już od jakiegoś czasu i chciałbyś nieco go odświeżyć i zwiększyć jego atrakcyjność? W tym blogpoście dowiesz się, co zrobić, aby ludzie chętnie zaglądali na Twojego bloga. Poznaj praktyczne i sprawdzone sposoby!

5min.

Komentarze:4

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Regularne prowadzenie bloga na firmowej stronie internetowej jest bardzo ważne, nie tylko ze względu na marketing firmy, ale również działania SEO. W jaki sposób dobrze prowadzony blog firmowy może wpłynąć na proces pozycjonowania Twojej strony? Jeśli zapewnisz na swojej stronie internetowej dużą ilość contentu, będzie ona wyświetlała się na większą liczbę słów kluczowych. Nie od dziś wiadomo, że większy content to lepsza widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google. Warto o tym pamiętać przy zakładaniu firmowego bloga. Dodatkowo, udostępniając artykuły związane z konkretną tematyką, pokazujesz się jako ekspert w danej dziedzinie. Potencjalni klienci widząc, że posiadasz szeroką wiedzę z danego obszaru, zachęceni Twoimi wpisami, będą chętniej korzystać z Twoich usług czy kupować oferowane przez Ciebie produkty. Jeśli to Cię nie przekonuje, sprawdź 9 argumentów, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga!

Metody na zwiększenie popularności bloga

W internecie znajdziesz wiele porad i sposobów na to, jak zwiększyć atrakcyjność bloga. Jedne z nich są bardziej przydatne, inne mniej. Poniżej przedstawiamy nasze sprawdzone metody zachęcenia użytkowników do częstego zaglądania na firmowego bloga.

Wartościowe blogposty

Nikogo to na pewno nie zaskoczy, ale często chcąc zwiększyć liczbę wpisów na blogu, można wpaść w pułapkę “bezwartościowych blogpostów”. Pamiętaj, że publikując tylko ważne, przemyślane i dobrze opracowane artykuły, możesz zyskać lojalnych czytelników, którzy chętnie będą wracać na Twoją stronę. Szanuj zarówno czas użytkowników, jak i swój. Jeśli decydujesz się na chwytliwy tytuł artykułu, niech zawartość będzie odpowiadała temu, co obiecujesz czytelnikowi. A więc, wartościowy content powinien być najważniejszy. Nie można o tym zapominać! Więcej o tym, jak powinien wyglądać dobry content na stronie, przeczytasz na blogu Delante. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z blogiem, przeczytaj jak tworzyć dobre i angażujące treści. Oprócz ciekawych merytorycznie treści, trzeba również pamiętać o zasadach SEO. Każdy blogpost musi być dobrze zoptymalizowany, czyli posiadać odpowiednią strukturę nagłówków, znaczniki <strong> i <em>, linkowanie wewnętrzne oraz zoptymalizowany pod frazy kluczowe tag title i meta description. Dowiedz się, jak w 6 krokach zoptymalizować wpisy blogowe z naszego Vloga!

Przedstawienie autora

Być może niektórym wydaje się to mało ważne. Natomiast przedstawienie autora wpisu zwiększa wiarygodność Twojego bloga. Jest to również w pewnym sensie, budowanie relacji z użytkownikiem, który może dowiedzieć się czegoś o twórcy artykułu, który właśnie czyta. Bardzo ważne jest także to, aby czytelnicy mieli możliwość dodawania komentarzy do blogposta oraz oceniania go. Jak sprawić by ludzie czytali twojego bloga? Podpis autora

Przyjemny dla oka layout bloga

Nie tylko wartościowy content, ale również estetyka bloga ma znaczenie. Warto zadbać o layout bloga, aby był czytelny i przyjemny dla oka. Wówczas odczucia czytelników w trakcie czytania będą lepsze. Blogposty powinny być ułożone w kolejności dodania. Ważne jest także, aby przy każdym wpisie pojawiła się data jego dodania. Google patrzy również na aktualność wpisów, podobnie jak użytkownicy, którzy szukając jak najbardziej aktualnych informacji, patrzą na daty dodania artykułów. Jak sprawić by czytali bloga? Daty dodanie wpisów

Regularność wpisów

Kolejna istotna rzecz, o której już wcześniej wspominałam. Regularne dodawanie wpisów na bloga firmowego jest niezwykle ważne. Przede wszystkim, dostarczamy content na naszą stronę, który jak już wiesz jest bardzo istotny z punktu SEO. Poza tym, dzięki regularnemu dodawaniu blogpostów, cały czas dostarczasz użytkownikom nową, ciekawą wiedzę. Pamiętaj tylko, aby Twoje artykuły były wartościowe dla czytelnika i dostarczały mu konkretnej wiedzy na interesujące go tematy.

Komentarze na innych blogach

Warto skorzystać z możliwości pozostawiania komentarzy na innych, powiązanych tematycznie z Twoim, blogach. Pamiętaj jednak, aby Twój komentarz nie miał charakteru spamu, ale wnosił coś wartościowego do dyskusji.

Wpisy gościnne na Twoim blogu

Możesz również pomyśleć o umieszczeniu gościnnych wpisów na Twoim blogu firmowym, a w swoich wpisach linkuj do innych artykułów i koniecznie oznaczaj źródła! Dzięki temu, będziesz bardziej zauważalny w sieci. Bardzo możliwe, że inni blogerzy odwdzięczą się i podlinkują również Twój wpis na swoich blogach. Aktywnie prowadząc bloga firmowego, należy cały czas szukać nowych możliwości poinformowania użytkowników o Twoich artykułach.

Moc social mediów

Tego chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. W obecnych czasach, social media mają bardzo duży wpływ na rozpoznawalność Twojej marki. Jeśli chcesz zwiększyć poczytność Twojego bloga, koniecznie udostępniaj posty, w których poinformujesz o najnowszych wpisach blogowych oraz zachęcisz użytkowników do odwiedzenia Twojego bloga firmowego. Możliwości jest mnóstwo! Oprócz aktywności na swoich profilach w social media, możesz dodać się do grup tematycznych na Facebooku czy LinkedInie albo stworzyć swoją własną społeczność zainteresowaną danym obszarem. Jak sprawić by czytali Twojego bloga? Newsy

Sprawdzone fora dyskusyjne

Obecnie w internecie można znaleźć fora dotyczące każdego zagadnienia. Warto poszukać takich, na których użytkownicy aktywnie się wypowiadają i które nie są zbyt zaspamowane. Możesz na nich linkować do swoich blogpostów, jednak pamiętaj, aby podobnie jak w przypadku komentarzy na blogach, Twoje wypowiedzi nie były tylko spamem, ale wypowiedzią na konkretny temat, wnoszącą coś do ogólnej dyskusji na forum.

RSS

RSS, czyli Really Simple Syndication. To narzędzie, umożliwiające szybką subskrypcję danego bloga. Obecnie, większość stron i blogów posiada je na swojej stronie. Jeśli subskrypcja bloga nastąpiła poprzez e-mail, wówczas za każdym razem kiedy dodasz nowy wpis na swojego bloga firmowego, użytkownicy zostaną o tym powiadomieni za pomocą wiadomości mailowej. To prosty sposób na powiadamianie swoich czytelników o nowościach na blogu.

Newsletter

Równie ważny jest newsletter. Z jego pomocą możesz informować swoich czytelników o nowych wpisach na blogu oraz zachęcić ich do odwiedzenia Twojej strony. Pamiętaj jednak o ciekawej formie i regularnym wysyłaniu go do użytkowników. Blogpost o tym, jak pisać ciekawe newslettery pojawił się niedawno na naszym blogu!

Bieżąca aktualizacja bloga

Równie ważne jak regularne dodawanie nowych wpisów, jest aktualizowanie starszych blogpostów. Bardzo możliwe, że starsze artykuły cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników. Dlatego należy zadbać o to, aby wszystkie informacje w nich zawarte były aktualne, tzn. konkretne dane, działające linki itp. Warto poświęcić więcej czasu na aktualizację starszych wpisów. Oprócz tego, dobrą praktyką jest linkowanie poprzednich wpisów w swoich artykułach. Linkowanie wewnętrzne jest jednym z elementów dobrze zoptymalizowanej strony w Google.

Jak sprawić by ludzie czytali Twojego bloga? — podsumowanie

Mam nadzieję, że jeśli do tej pory nie byłeś przekonany do prowadzenia firmowego bloga, po przeczytaniu tego wpisu zmieniłeś zdanie. Wiesz już dlaczego regularne dostarczanie contentu na stronie jest ważne oraz jak sprawić, by ludzie czytali Twojego bloga. A może masz inne metody, aby zwiększyć poczytność bloga, o których nie wspomniałam w artykule? Podziel się nimi w komentarzu!
Autor
Autor
Karolina

Autor
Autor
Karolina

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022