PrestaShop to jeden z najpopularniejszych CMSów dla ecommerce. Pozycjonowanie sklepu internetowego na tym silniku daje ogromne możliwości zwiększenia sprzedaży!
Analiza fraz kluczowych i ułożenie skutecznej strategii SEO
Ustawienie przyjaznych adresów URL, tagów title i meta description
Nasycenie sklepu, kategorii i produktów wartościowymi treściami
Stały proces link buildingu
Senior SEO Specialist
Porozmawiajmy o tym, jak zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!
Twoja strona jest zbudowana na CMSie PrestaShop? W takim razie zacznij ją pozycjonować! Dzięki temu już wkrótce znajdziesz się na szczycie wyszukiwarki Google. W osiągnięciu celu pomoże Ci nie tylko znajomość algorytmów Google, ale również optymalizacja strony oraz dopasowanie jej do określonych zasad. Dowiedz się, co zapewni Ci SEO na PrestaShop i postaw na te korzyści!
PrestaShop to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią dla sklepów internetowych. Sprawia to, że zapewnia naprawdę wiele ciekawych rozwiązań, które jeszcze bardziej ułatwiają Ci nawigację lub dodawanie nawet skomplikowanych elementów. Dodatkowo specjaliści SEO doskonale wiedzą, co zrobić, aby Twoja strona na PrestaShop stała się widoczna dla użytkowników. Wtedy na pewno dostrzeżesz wzrost zainteresowania odbiorców, a także rosnącą konwersję, co przełoży się na większą rozpoznawalność, tworzonej przez Ciebie marki.
Bez wątpienia PrestaShop to jeden z najpopularniejszych CMSów w Polsce — statystyki pokazują, że wybiera go aż 35% Polaków. Ten system zarządzania treścią jest darmowy i oparty na otwartym oprogramowaniu. Umożliwia Ci również w stosunkowo krótkim czasie stworzyć sklep internetowy. Poza tym masz pewność, że Twoja witryna będzie wyglądać naprawdę oryginalnie, a to za sprawą ponad 3000 udostępnionych modułów. Zwróć też uwagę na intuicyjny panel administracyjny oraz darmowe szablony, co jest szczególnie ważne dla osób, dopiero rozwijających własny biznes. Jednak pozycjonowanie na PrestaShop to dobry wybór nie tylko dla początkujących, także bardziej zaawansowane sklepy będą zadowolone z tego CMS.
Nie musisz być programistą czy interesować się tą dziedziną, żeby korzystać z PrestaShop. Ten CMS jest bardzo intuicyjny, więc bez problemu wykonasz podstawowe czynności, a nawet te bardziej zaawansowane. Poza tym ten system zarządzania treścią jest niezwykle funkcjonalny — pomagają w tym liczne moduły. Dodatkowo popularność PrestaShop sprawia, że program jest ciągle aktualizowany i ulepszany, co wpływa nie tylko na możliwość skorzystania z wielu nowoczesnych rozwiązań, ale również na większe bezpieczeństwo.
Masz mały lub średni sklep internetowy? Zatem pozycjonowanie strony na tym CMSie jest właśnie dla Ciebie! Wtedy funkcjonalność programu na pewno Cię nie zawiedzie. Dodatkowo ten CMS doskonale sprawdzi się w takich branżach jak np. moda i uroda, elektronika czy biżuteria. Jednak także inne firmy będą zadowolone z działania PrestaShop. Poza tym ten system jest naprawdę łatwy w obsłudze, co zauważysz szczególnie wtedy, gdy ograniczysz się do prostych modułów. Jeżeli zależy Ci na nieco bardziej skomplikowanych funkcjach, to skorzystaj z pomocy specjalisty. Wtedy spodziewaj się również większych kosztów, ponieważ niektóre dodatki są płatne.
PrestaShop to CMS, który umożliwia skuteczne pozycjonowanie strony. Szczególnie ułatwiają to następujące elementy:
PrestaShop umożliwia skorzystanie z ponad 3000 modułów. Dlatego bez problemu zainstalujesz potrzebną funkcję, sprawisz, że Twój sklep będzie wyglądał zupełnie inaczej, a przy tym dostrzeżesz jeszcze łatwiejszą edycję. Tak naprawdę nie masz żadnych ograniczeń, więc zyskujesz pewność, że znajdziesz potrzebny moduł. Sprawdź, jakie wtyczki do PrestaShop są najchętniej wybierane!
Moduł samodzielnie uzupełnia wszelkie meta tagi, co pozwala na skuteczniejsze optymalizowanie sklepu internetowego. Wpływa to również na większą widoczność w sieci. Niestety wtyczka SEO Expert nie jest idealna, dlatego konieczna jest samodzielna kontrola dodanych opisów, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia duplikacji treści.
Ten moduł umożliwia automatyczne tworzenie mapy strony, a także zapisywanie jej w pliku XML oraz HTML. Dzięki temu w łatwy sposób otrzymasz przegląd struktury Twojego sklepu online oraz klasyfikację poszczególnych elementów.
Wtyczka ułatwia szybsze, a nawet automatyczne tworzenie alternatywnych opisów, znajdujących się na Twojej stronie. Wpływa to pozytywnie na jej pozycję w wyszukiwarce Google oraz optymalizację witryny. Ważne jest tylko to, żebyś kontrolował ten moduł, żeby opisy były zgodne z zasadami Google, a przede wszystkim unikatowe.
Moduł umożliwia ustawienie przekierowań 301, 302, 303 i 404. Ułatwia to przenoszenie ze starych adresów URL na nowe — szczególnie te, znajdujące się na wyższej lokacie w Google. Poza tym wtyczka daje możliwość wprowadzenia kilku różnych przekierowań.
Pozycjonowanie sklepu opartego na PrestaShop jest możliwe nawet wtedy, gdy nie masz specjalistycznej wiedzy. W końcu niektóre kroki możesz samodzielnie podjąć. Pamiętaj jednak, że SEO wymaga czasu i regularnych działań. Dlatego musisz wykazać się maksymalnym zaangażowaniem oraz stałą analizą danych.
Wybierz najważniejsze słowa kluczowe, na jakie chcesz zacząć pozycjonować swój sklep online. Możesz postawić na ogólne frazy — cieszą się dużą popularnością i są chętnie wpisywane przez użytkowników, ale wpływa to również na trudność ze znalezieniem się w TOP5 Google. Dlatego dużo większe korzyści zapewni Ci pozycjonowanie szerokie oraz lokalne frazy — szczególnie wtedy, gdy działasz lokalnie bądź chcesz trafić do konkretnej grupy odbiorczej. Wkrótce dostrzeżesz, jak ważne jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, ponieważ to właśnie one gwarantują Ci sukces w sieci.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie PrestaShop | 70 |
long-tail | SEO PrestaShop | 30 |
Strona główna, a także kolejne podstrony — wszędzie tam powinny znaleźć się zoptymalizowane treści. Sprawi to, że w Twojej witrynie znajdzie się jeszcze więcej słów kluczowych. Pamiętaj tylko o tym, aby teksty były unikalne, napisane zgodnie z zasadami SEO, a dodatkowo miały odpowiednią długość — przynajmniej 300 słów.
Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.
Audyt
SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie
treści
Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja
treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na PrestaShop.
Jakościowy
link building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.
Analiza
i raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
ze specjalistą
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
PrestaShop – zalety | PrestaShop – wady |
Otwarte oprogramowanie | Dostęp do ponad 70 tłumaczeń |
Przyjazny w obsłudze panel administracyjny | Niektóre moduły są płatne |
Dostęp do wielu modułów – darmowych i płatnych | |
Dostęp do ponad 70 tłumaczeń |
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.