Pozycjonowanie sklepu internetowego – kilka słów o podstawach

Pozycjonowanie sklepu internetowego – kilka słów o podstawach

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to musisz sobie zdawać sprawę z tego, że odpowiedni poziom ruchu na jego stronie jest warunkiem koniecznym do uzyskania sukcesu. Choć można liczyć na to, że szeroka oferta sklepu internetowego i atrakcyjne ceny produktów z jego asortymentu przyprowadzą na stronę rzesze klientów, to rzeczywistość potrafi nie być tak kolorowa. Porozmawiajmy zatem o podstawach pozycjonowania e-sklepów.

Same metody pozycjonowania sklepów internetowych są takie same, jak te wykorzystywane dla innych stron – jednak warto wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę, żeby pozycjonowanie przebiegało sprawnie i bez niepotrzebnego wysiłku. Pozycjonowanie sklepów internetowych – właśnie na tej kwestii dziś się skupimy.

Delante will help you with SEO in Ireland - contact us

To co, gotowy? Zaczynamy!

Pozycjonowanie sklepu internetowego – o czym należy pamiętać?

Na początku było słowo

Już na samym początku przedsiębiorca zastanawiający się, na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego, staje przed jednym z największych dylematów – jak nazwać sklep? Choć inteligentne, intrygująco brzmiące nazwy mogą spodobać się potencjalnym klientom, z pewnością nie spodobają się wyszukiwarce. Oczywiście nie chodzi o to, by nasz sklep obuwniczy nazwać “Buty Sportowe Kraków Sklep”, jednak patrząc wyłącznie z perspektywy wyszukiwarki, nazwa ta byłaby bardzo na miejscu. Należy więc znaleźć taką nazwę, które nie tylko będzie nam odpowiadała, ale która będzie też związana semantycznie z produktami, które oferujemy.

Druga kwestia, o którą należy zadbać, to odpowiedni dobór słów kluczowych – w przypadku sklepu internetowego powinno być ich dużo, i  powinny zawierać frazy typu long tail. A więc, dla przykładu: sklepu z elektroniką, obok fraz typu “sklep rtv kraków” powinny pojawić się też frazy typu “Sony PS4 Chassis C 1TB sklep”. Pozwolą one na dotarcie do już zdecydowanego na zakup klienta, a więc gwarantują wysoki współczynnik konwersji. Liczba fraz powinna być z kolei duża z tego powodu, że powinniśmy być w stanie dopasować większość z nich do podstrony z konkretnym produktem, gwarantując dobre dopasowanie SERPa do danego słowa kluczowego.

Pozycjonowanie dużej ilości szczegółowych i dokładnie sprecyzowanych fraz nosi nazwę pozycjonowania szerokiego. Więcej na jego temat piszemy w innym artykule na naszym blogu: Pozycjonowanie szerokie – jakie zalety ma long tail? Koniecznie sprawdź!

Pamiętaj, że research odpowiednich dla Twojego biznesu słów kluczowych powinieneś zacząć od dogłębnej analizy witryny oraz zawartych na niej treści. Najlepiej skupić się na najważniejszych wartościach, jakimi odznacza się Twoja firma, i najbardziej istotnych dla Ciebie produktach czy usługach. Zwróć uwagę na takie frazy kluczowe, które dobrze charakteryzują Twój biznes i jasno powiedzą użytkownikom, czym się zajmujesz i co mogą znaleźć na Twojej stronie.

Pomocne w doborze słów kluczowych mogą okazać się narzędzia takie jak Senuto, Google Trends czy Planer słów kluczowych od Google. Więcej o tym dowiesz się z naszego artykułu: Słowa kluczowe – 11 narzędzi, które wspomagają keyword research.

Jeżeli prowadzisz miejscowy biznes, to warto pomyśleć o pozycjonowaniu lokalnym i lokalnych frazach kluczowych. Szczególnie przemyśl tą sprawę, jeśli zależy Ci nie tylko na ruchu na stronie, ale i stacjonarnie. Przykładowo, powiedzmy, że jesteś szewcem i stacjonujesz w Katowicach. Osoby, które będą potrzebowały szewca w tym mieście, wpisując w wyszukiwarkę frazę “szewc katowice” trafią do Ciebie bez problemu. W ten sposób otwierasz się na klientów, którzy najprawdopodobniej mieszkają w Twoim mieście i są zdecydowani na konkretną usługę, którą Ty oferujesz – dowiedzą się o Tobie, jeśli będziesz widoczny w sieci, a w tym pomoże Ci właśnie pozycjonowanie lokalne.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w naszym wpisie: Jak pozycjonować lokalnie swoją firmę?

Nazywaj rzeczy po imieniu

 

pozycjonowanie sklepu marynarka damska

Kolejną istotną kwestią, o którą dobrze zadbać przy optymalizacji sklepu internetowego, są nazwy kategorii i produktów, które powinny być zrozumiałe dla klienta oraz dla wyszukiwarki. Oznacza to, że kategoria, w której znajdują się produkty powinna nazywać się „1337-buty-nike”, a nie „1337-products-default”. W mniej barwnym przykładzie, kategoria powinna nazywać się „buty-sportowe”, a nie po prostu „sportowe” – wszak to fraza „buty sportowe” jest dla nas interesująca, a sam przymiotnik „sportowe” nie jest dla nas (ani dla wyszukiwarki) wartościowy.

To samo dotyczy nazw produktów – powinny one być zgodne z ich rzeczywistymi, pełnymi nazwami. Nazwa produktu powinna przede wszystkim określać typ danego artykułu, a także zawierać cechy dodatkowe, które określają specyfikę konkretnego produktu (przykładowo wskazują na model, kolor, markę itp.).

Im bardziej szczegółowa nazwa, tym większa możliwość, że na ten produkt trafi zdecydowany użytkownik, który dokładnie wie, czego szuka. Tym samym jest większe prawdopodobieństwo na to, że dokona on zakupu w Twoim sklepie. Pamiętaj jednak, by nazwa miała optymalną długość i nie była zbyt długa.

Karta produktu

Skoro powiedzieliśmy sobie już o nazwie produktu, czas powiedzieć kilka słów o pozostałych elementach miejsca, w które trafia z wyszukiwarki użytkownik zainteresowany konkretnym artykułem z naszego asortymentu. Mowa tu oczywiście o karcie produktu. Jeśli chcesz zagłębić się w ten temat, to przygotowaliśmy kompleksowy artykuł, w którym podpowiadamy, jak stworzyć idealną kartę produktu w e-commerce. Dziś natomiast powiemy sobie krótko, co taka karta powinna zawierać.

Nie przedłużając, karta produktu powinna mieścić w sobie elementy takie jak:

  • nazwa produktu (o czym już wyżej wspomnieliśmy),
  • cena (umieszczona w widocznym miejscu, nie pozostawiająca żadnych wątpliwości – cena nie może wprowadzać użytkownika w błąd),
Komentarz specjalisty

Aby dodatkowo podbić swoje pozycje w wynikach wyszukiwania na zapytania użytkowników ze słowem „cena”, dodaj na tym wyrazie znacznik <strong>. Wskaże on robotom wyszukiwarki, że ta część karty produktu jest istotna. 

Mateusz Calik Delante
Mateusz Calik
Head of SEO & SEM
  • zdjęcia (ciekawym dodatkiem może być załączenie wideo prezentującego dany artykuł – szczególnie tyczy się to sklepów internetowych z odzieżą czy obuwiem),
  • opis produktu (o czym więcej dowiesz się w dalszej części artykułu),
  • inne niezbędne informacje takie jak dostępność artykułu, czas dostawy czy możliwość zwrotu,
  • opinie i recenzje o produkcie (w formie gwiazdek czy tekstowej – warto zawalczyć o opinie klientów),
  • CTA (Call to Action), czyli wezwanie do działania (np. “Powiadom mnie kiedy będzie dostępny” czy “Kup teraz”)

Oczywiście możesz urozmaicić swoją kartę o inne elementy takie jak produkty proponowane, zakładka ulubione czy chociażby tabela rozmiarów  – tylko od Ciebie (i specyfiki Twojego biznesu) zależy, jak bardzo chcesz rozszerzyć swoją kartę o dodatkowe możliwości.

Mówiąc o karcie produktu powinniśmy też wspomnieć o modelu AIDA. W myśl tego właśnie modelu najlepiej, jeśli nasza karta zadziała na użytkownika w czterech krokach:

  1. Attention (zwrócenie uwagi)
  2. Interest (zainteresowanie)
  3. Desire (wzbudzenie pożądania)
  4. Action (działanie – w przypadku sklepu internetowego będzie to np. dokonanie zakupu).

Tytuł i meta opis

Omawiając pozycjonowanie sklepów nie można nie wspomnieć o dwóch bardzo ważnych elementach stron produktowych: title i meta description. Oba te elementy zawarte są w kodzie html, a dla użytkowników widoczne są w wynikach wyszukiwania.

Zacznijmy od tytułu. Nie jest tajemnicą to, że title ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony – jest jednym z czynników rankingowych Google. To właśnie on ma pomóc wyszukiwarce w zrozumieniu zawartości Twojej witryny, ale też streścić użytkownikom, co może znaleźć na danej podstronie. Title powinien zawierać w sobie słowo kluczowe – najlepiej na początku tytułu – a na jego końcu dobrze jest umieścić nazwę swojego sklepu internetowego. Tytuł powinien zawierać się w 65-70 znakach.

Meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie sklepów – od kilku lat nie jest on już uznawany za czynnik rankingowy Google. Jednakże nie zmienia to faktu, że meta opis może z powodzeniem wspierać Twoje SEO. Jeśli będzie on odpowiednio skonstruowany, może zachęcić użytkownika do wejścia na stronę (poprawia współczynnik klikalności, tzw. CTR), co z kolei zbuduje ruch organiczny na niej.

Meta description powinien zawierać się w 150-160 znakach (jeśli będzie dłuższy, to istnieje obawa, że nie zostanie on pokazany w całości w wynikach wyszukiwanie). Dobrze, jeśli w meta description zawrze się słowo kluczowe – pamiętaj, że meta opis ma w zwięzły sposób streszczać zawartość strony i zachęcać do kliknięcia w link.

Content is King

Jak w tytule napisanego w 1996 przez Billa Gatesa artykułu, content is king – zawartość jest królem. Fraza ta jest szczególnie prawdziwa w przypadku sklepów internetowych, które ze swojej natury mają dużo podstron z produktami. Oznacza to, że każdy zabieg na tekstach będzie miał duże przełożenie na pozycje osiągane przez sklep internetowy, a takiej okazji nie można przepuścić płazem. Wielu przedsiębiorców ponosi porażkę już na tym początkowym i bardzo ważnym etapie, kopiując opisy produktów ze stron producentów, lub kopiując je pomiędzy produktami.

Nie dość, że teksty te często nie są dobrze przygotowane pod kątem sprzedażowym, to Google widzi je jako Duplicate Content, czyli powieloną zawartość, i nie pozwala podstronom zawierającym taki opis wspiąć się na wysokie pozycje wyników wyszukiwania. Oczywiście w takim opisie powinny znaleźć się też słowa kluczowe, jednak w przypadku koncentrowania się na frazach typu long tail – będących nazwami produktów – w dobrze napisanym opisie frazy te powinny naturalnie pojawić się odpowiednią ilość razy.

Pozostając jeszcze przez chwilę w temacie duplikacji treści, trzeba zwrócić uwagę na to, że możemy mieć do czynienia nie tylko z duplikacją zewnętrzną (czyli tą, która może być wynikiem kopiowania opisów produktów od producentów), ale i wewnętrzną. Ten rodzaj duplikacji może pojawić się w wyniku posiadania identycznego tekstu na kilku podstronach w obrębie naszej witryny.

W przypadku sklepów internetowych taka sytuacja może mieć miejsce w momencie, kiedy mamy w swoim asortymencie jeden produkt w różnych wersjach (na przykład kolorystycznych) i przy każdym wariancie kolorystycznym danego produktu umieszczamy taki sam opis. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że takie działanie może być przyczyną właśnie duplikacji wewnętrznej. Zobacz, jak poradzić sobie w takiej sytuacji: Podobny produkt, inna wersja kolorystyczna – co z opisami? A jeżeli chcesz zagłębić się w temat duplikacji treści i sprawdzić, jak możesz z nią walczyć, posłuchaj naszej Gosi:

Pozycjonowanie sklepu internetowego? Zrób coś nowego!

W przypadku pozycjonowania strony internetowej król jest jeszcze jeden – jest nim nowa zawartość. Jak zadbać o to, żeby na stronie cały czas pojawiał się świeży content? Najprostszą odpowiedzią jest prowadzenie bloga, do czego zaraz dojdziemy. Jest bowiem jeszcze jedna metoda, typowa dla pozycjonowania sklepów internetowych. Jaka? Zmienianie opisów produktów.

Jak już pisaliśmy, jedną z podstawowych różnic między sklepem internetowym a zwykłą stroną jest ilość podstron i treści, które się na nich znajdują. Oznacza to, że nawet proste zmiany przeprowadzone na opisach produktów, takie jak dodanie kolejnej linijki tekstu czy informacji o producencie, mogą w efekcie odświeżyć dużą część strony, co przynosi wymierne korzyści. W opisach produktów można także umieszczać fragment tekstu z innym niż odpowiadający nazwie produktu słowem kluczowym, co spowoduje zwiększenie się pozycji sklepu internetowego na tą frazę.

Pamiętaj, że opisy produktów powinny przede wszystkim być unikalne (jeżeli obejrzałeś Vloga Gosi to już wiesz, ile złego może przynieść duplikacja treści), rzeczowe i atrakcyjne. Niech pokazują produkt takim, jakim jest, a jednocześnie zachęcają do jego kupna. Opis powinien być szczegółowy (pamiętaj, że ma on przede wszystkim informować), a jednocześnie zwięzły. Skup się na tym, aby przekazać użytkownikowi konkretne i rzetelne informacje, ale nie zapominaj przy tym o języku korzyści. Więcej informacji na temat opisów produktów w e-commerce znajdziesz na naszym blogu.

Otwórz się blogiem…

 

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Najczęściej spotykanym sposobem na uaktualnianie strony jest prowadzenie dobrze zoptymalizowanego firmowego bloga. Wartości SEO, które to działanie przynosi są już bardzo dobrze i powszechnie znane. Oprócz uaktualniania pozycjonowanej strony, prowadzenie bloga pozwala na zwiększenie ruchu na stronie, rozszerzenie zaplecza słów kluczowych long tail lub wzmocnienie konkretnych haseł. Jednak to nie jedyne wartości, jakie może wnieść prowadzenie bloga. Dobrze prowadzony może funkcjonować jako pełnowartościowy Content Marketing dla Twojego sklepu internetowego. Może pomóc Ci w wykreowaniu wizerunku eksperta w branży, a także zadbać o rozpoznawalność Twojej marki w sieci.

Istnieje duża szansa, że klient przeczytawszy interesujący artykuł o jednym z Twoich produktów może w końcu zdecydować się na jego zakup, a nawet, jeżeli tak się nie stanie, zmniejszy się dystans a zwiększy zaufanie, jakim internauci darzą Twój sklep internetowy. To z kolei oznacza, że chętniej wrócą do Ciebie, kiedy będą już chcieli kupić jeden z produktów oferowanych w Twoim sklepie. Bardzo dobrym pomysłem jest także świadome wybieranie produktów, które opiszemy we wpisie na blogu. Dla przykładu, podczas piłkarskich mistrzostw warto zwrócić uwagę potencjalnych klientów na nową linię telewizorów.

Jeśli wciąż nie jesteś pewny, czy warto inwestować czas w bloga, to koniecznie zajrzyj do wpisu, w którym podajemy 9 argumentów przemawiających za prowadzeniem firmowego bloga.

…i mediami społecznościowymi

Jak wszyscy wiemy, skuteczne pozycjonowanie oznacza także generowanie backlinków. Gdzie generować odnośniki mające na celu pozycjonowanie sklepu internetowego? Bardzo dobrze sprawdzają się kanały Social Media. Budowanie linków w mediach społecznościowych jest mało czasochłonne w sytuacji, kiedy dysponujemy dużą ilością podstron z produktami, które możemy zaprezentować naszym potencjalnym klientom. Co więcej, jeżeli produkt jest ciekawy, możemy liczyć na to, że nasza aktywność będzie cieszyła się popularnością, a umieszczony w niej link będzie stawał się coraz mocniejszy.

Nie od dziś wiadomo, że Social Media doskonale współpracują z SEO – jeśli jeszcze się o tym nie przekonałeś, to wpadnij do wpisu, w którym odpowiadamy na pytanie, jak Social Media wspierają pozycjonowanie.

Media społecznościowe dają też inne możliwości marketingowe – na kanałach takich jak Facebook, Instagram czy Twitter można organizować konkursy lub publikować kupony rabatowe, co niezawodnie przyciąga do sklepu nowych klientów. Podczas pozycjonowania przy wykorzystaniu kanałów Social Media należy pamiętać o specyficznej relacji pomiędzy Google a Facebookiem – linki umieszczone na Facebooku nie będą przenosiły mocy, co oznacza, że choć warto prowadzić działania na tym portalu, nie poprawią one naszych pozycji nawet w przypadku dużego zaangażowania potencjalnych klientów.

Bogate linki, wysokie pozycje

Aby zyskać przewagę konkurencyjną już na etapie prezentowania wyników przez Google, warto zastanowić się nad dodaniem elementów zwiększających atrakcyjność linka prowadzącego do pozycjonowanego sklepu. Elementy takie nazywają się Rich Snippets i zawierają się do nich między innymi oceny produktu, cena, czy informacja o tym, czy dany produkt znajduje się w magazynie.

Rich snippets i wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego

Wyszukiwarka Google rozpoznaje sytuacje, kiedy podajemy klientowi więcej informacji i chętniej pokaże takie strony w wynikach wyszukiwania. Dodatkową korzyścią jest fakt, że naszemu potencjalnemu klientowi taki link również powinien bardziej się podobać. Win-win! Jeśli chcesz zgłębić się w ten temat, to szczegółowo opisaliśmy go we wpisie: Czym są dane strukturalne?

Dlaczego warto pozycjonować sklepy internetowe?

Jak skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie sklepu internetowego? Na to pytanie znamy już odpowiedź! A po co właściwie pozycjonować sklep internetowy? Dobre pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala być doskonale widocznym w sieci i ściągać na swoją stronę potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnego produktu z naszego asortymentu. To jak sklep zlokalizowany na samym środku rynku dużego miasta – kto będzie chodził na rogatki, skoro sklep na rynku budzi zaufanie i mamy go na wyciągnięcie ręki? 😉

Sprawdź również nasz poradnik pozycjonowanie stron.

(6)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (17)
    1. Słusznie @rafafuczyski:disqus – opisy dłuższe kategorii są bardzo istotne. Jeśli platforma sklepowa (CMS) nie pozwala na to warto wprowadzić ten moduł lub element kategorii – to najczęściej prosta i tania modyfikacja.

  1. Właśnie chcę ruszyć ze sklepem internetowym i mam jedną podstawową wątpliwość odnośnie słów kluczowych. Mianowicie, w sklepie na początku połowa asortymentu to będą np. piżamy damskie. Wpisując nazwy produktów zgodnie z logiką i dla wygody użytkownika każdy kolejny produkt chcę nazwać „Piżama damska Marka + kolor itp.”. Pytanie, czy jak dodam 200 produktów z nazwą „Piżama damska” w tytule (a w dodatku theme robi mi z tego zarówno nagłowek h1, jak i drugi nagłówek H2), to czy Google nie nałoży filtra za nadużywanie tej frazy? Lepiej by było na siłę zmieniać tytuły produktów i nie nazywać wszystkich pizam damskich piżamami damskimi? 🙂 Nie wiem, jak to ugryźć.

    1. Możesz nazywać piżamami damskimi, bo nimi przecież są. Podobnie jak telewizory telewizorami, a opony oponami 😉
      Google jest w stanie zinterpretować, że wymieniasz (listujesz) produkty danej kategorii i w niej znajduje się 200 produktów, które są piżamą damską. Musisz pamiętać aby każdy z tych produktów miał unikatowy opis. Natomiast aby uniknąć duplikacji wewnętrznej i kanibalizacji słów kluczowych możesz rozważyć podstrony produktowe, w których są opcje do wyboru np.kolory, rozmiary.

      Możesz też wykorzystać canonicale jeśli opis produktu miałby Ci się powtarzać na wielu produktach.

      Zobacz też jak Twoi klienci szukają piżam – bo może lepiej Title będzie skonstruować tak: „Marka – Model – Kolor – Piżamy damskie”, a nagłówek H2 będzie linkiem wewnętrznym do kategorii „Piżamy damskie” gdzie też znajduje się krótki opis tej kategorii.

      1. Cześć Marcin,
        Fajny wpis, na pewno się przyda wielu osobom na dobry początek. Co byś jednak powiedział na optymalizację sklepu, który jest już liderem w swojej branży od 10 lat i walczy o pewne wejście na pozycję #1 na dane frazy? (w tym momencie jest to #3). Szczególnie interesuje mnie twoja opinia na temat linkowania do stron produktowych. Wszystkie możliwe katalogi są, są też linki z blogów, na forach też się dzieje, są komentarze na blogach, jest nawet małe,ale mocne zaplecze. Natomiast firmowy blog kuleje, w zasadzie nie ma go w ogóle. Skłaniam się ku opcji codziennego dodawania wysokiej jakości treści na bloga i linkowania z długiego ogona (ale nie tylko) stron produktowych. Co o tym myślisz? BTW, jestem właścicielem tego sklepu i robię rozeznanie w temacie, choć mam pojęcie o SEO to zlecam 99% działań podwykonawcom, ale muszę wiedzieć co w trawie piszczy, aby nie ładować kasy w mało wydajne rozwiązania, a prowadzenie bloga i odświeżanie go codziennie wartościowym contentem będzie sporą inwestycją dla firmy. Za wszelkie opinie z góry serdecznie dziękuję.

      2. Dzięki za odpowiedź – no właśnie zastanawiałem się, na ile można zaufać inteligencji Google 😉 Produkty dodaję tak jak piszesz – z wariantami, a każdy produkt ma unikalny opis.
        Natomiast zastanawia mnie kwestia konstrukcji title – próbowałem ustalić to za pomocą narzędzi do szukania fraz long tail (keywordstool.io, ubersuggest i parę innych), ale pojawiają się różne warianty – raz marka na początku, innym razem „piżama” na początku itp. Bez informacji o popularności (a listy fraz są w tych narzędziach chyba ukladane losowe, bo raz jeden wariant jest wyżej na liście, a raz inny). Jednocześnie frazy te są zbyt mało popularne, by Trends lub planner w Adwords mi coś powiedziały – pokazują „zerowe” wyniki. Jesteś może w stanie podpowiedzieć jakiś sposób na to?

  2. Czy jeśli w krótkim opisie (short description) robimy indywidualny opis produktu, a w long description dajemy skopiowany short i dodatkowo długi opis, który pojawia się w około 300 produktach to dobrze czy źle? Czy google czyta to jako kopie?

    1. Stosuje podobną strategię i jest skuteczna zarówno w opisach produktów jak i na blogu. Jeśli długi opis jest znacznie dłuższy od krótkiego to powielone treści nie mają znaczenia. Trudno byłoby uniknąć powtórzeń niektórych sformułowań branżowych, więc trzeba tak pisać, aby nie wyglądało to na celowe działanie.

  3. Prowadzę sklep internetowy http://www.hansloren.pl większość rzeczy które przedstawiłeś, mam zaimplementowanych, jednak poszukuję dodatkowych rozwiązań hurtowych.
    Tak aby hurtowo podlinkować wszystkie produkty w sklepie.

  4. Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o pozycjonowanie, ale mam swój sklep internetowy i dobrze wiedzieć, że tak dużo rzeczy jestem w stanie poprawić na nim sam. Dzięki za porady 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej