CPM (Cost Per Mille)

Co to jest CPM (Cost Per Mille)? – Definicja

Inaczej nazywany kosztem tysiąca wyświetleń. Informacje w raporcie o CPM dotyczą najczęściej sieci reklamowej i pokazują jak dużo należało zapłacić, aby dotrzeć do 1000 użytkowników. Wskaźnik jest szczególnie istotny w przypadku budowania zasięgu i świadomości marki. Należy pamiętać, że jego wartość jest większa w przypadku szczegółowego targetowania odbiorców bądź w przypadku konkurencyjnych rynków.

Kiedy należy z niego korzystać?

Model CPM jest najpopularniejszym modelem stosowanym w przypadku budowania zasięgu i świadomości marki. Płacimy za widoczne wyświetlenie naszej reklamy. W przypadku reklamodawców korzystających z CPC i rozważających opłacalność przejścia na CPM, należy policzyć graniczny CTR.

CPM (Cost Per Mille) definicja
Zakładając, że 1000 wyświetleń kosztuje nas 10 zł (CPM = 1 zł), a jedno kliknięcie to 0,50 zł (CPC = 0,50 zł), to graniczny CTR wynosi 0,2%.

Powyżej 0,2% warto rozważyć rozliczenie w tym modelu. Pamiętaj, że nie jest to reguła, która sprawdzi się w każdym przypadku. Za każdym razem musisz wziąć pod uwagę pożądany efekt i założony cel kampanii.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej