Domain Rating

Co to jest Domain Rating (DR)? – Definicja

Domain Rating to jeden ze wskaźników jakości domeny, który jest mierzony w narzędziu Ahrefs. DR pokazuje jakość linków prowadzących do danej domeny w porównaniu do innych domen w bazie danych.

Jak interpretować DR?

Domain Rating przyjmuje wartości od 1 do 100, im wyższy, tym lepsza jakość stron linkukjących do danej domeny, tym samym sama domena jest lepiej oceniana.  Twórcy rankingu potwierdzają, że ranking ten jest skorelowany z algorytmem Google.

Na wysokość DR mają wpływ 2 czynniki:

  1. „Link-juice” przekazywany do linkowanych domen, im wyższe DR, tym większy.
  2. DR domeny źródłowej rozkłada się równomiernie na linkowane strony. To oznacza, że link z domeny z DR-10, która linkuje do 3 innych stron jest więcej wart niż link z domeny z DR-80, która linkuje do 30 innych stron.

Sposób mierzenia DR w Ahrefsie co jakiś czas jest aktualizowany, co może wpływać na wahania rankingu.

Do czego potrzebny nam Domain Rating?

Domain Rating jest przydatnym wskaźnikiem w wyborze domen do linkowania. Wybierając domeny, na których chcesz umieścić link, wybieraj te, które mają wyższe DR, ponieważ przekazują one więcej mocy wraz z linkiem.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej