Domain Rating

Co to jest Domain Rating (DR)? – Definicja

Domain Rating to jeden ze wskaźników jakości domeny, który jest mierzony w narzędziu Ahrefs. DR pokazuje jakość linków prowadzących do danej domeny w porównaniu do innych domen w bazie danych.

Jak interpretować DR?

Domain Rating przyjmuje wartości od 1 do 100, im wyższy, tym lepsza jakość stron linkukjących do danej domeny, tym samym sama domena jest lepiej oceniana.  Twórcy rankingu potwierdzają, że ranking ten jest skorelowany z algorytmem Google.

Na wysokość DR mają wpływ 2 czynniki:

  1. „Link-juice” przekazywany do linkowanych domen, im wyższe DR, tym większy.
  2. DR domeny źródłowej rozkłada się równomiernie na linkowane strony. To oznacza, że link z domeny z DR-10, która linkuje do 3 innych stron jest więcej wart niż link z domeny z DR-80, która linkuje do 30 innych stron.

Sposób mierzenia DR w Ahrefsie co jakiś czas jest aktualizowany, co może wpływać na wahania rankingu.

Do czego potrzebny nam Domain Rating?

Domain Rating jest przydatnym wskaźnikiem w wyborze domen do linkowania. Wybierając domeny, na których chcesz umieścić link, wybieraj te, które mają wyższe DR, ponieważ przekazują one więcej mocy wraz z linkiem.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej