Domain Rating

Co to jest Domain Rating (DR)? – Definicja

Domain Rating to jeden ze wskaźników jakości domeny, który jest mierzony w narzędziu Ahrefs. DR pokazuje jakość linków prowadzących do danej domeny w porównaniu do innych domen w bazie danych.

Jak interpretować DR?

Domain Rating przyjmuje wartości od 1 do 100, im wyższy, tym lepsza jakość stron linkukjących do danej domeny, tym samym sama domena jest lepiej oceniana.  Twórcy rankingu potwierdzają, że ranking ten jest skorelowany z algorytmem Google.

Na wysokość DR mają wpływ 2 czynniki:

  1. „Link-juice” przekazywany do linkowanych domen, im wyższe DR, tym większy.
  2. DR domeny źródłowej rozkłada się równomiernie na linkowane strony. To oznacza, że link z domeny z DR-10, która linkuje do 3 innych stron jest więcej wart niż link z domeny z DR-80, która linkuje do 30 innych stron.

Sposób mierzenia DR w Ahrefsie co jakiś czas jest aktualizowany, co może wpływać na wahania rankingu.

Do czego potrzebny nam Domain Rating?

Domain Rating jest przydatnym wskaźnikiem w wyborze domen do linkowania. Wybierając domeny, na których chcesz umieścić link, wybieraj te, które mają wyższe DR, ponieważ przekazują one więcej mocy wraz z linkiem.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej