Domena internetowa

Co to jest domena internetowa – definicja

Domena internetowa to wirtualna przestrzeń w Internecie, która jest identyfikowana przez unikalny adres IP. Domena może być utworzona przez osobę fizyczną lub firmę i może zawierać strony internetowe, pocztę e-mail, pliki multimedialne i inne typy danych. Domena to jakby obszar Internetu o unikalnej nazwie i tożsamości.

Do czego służy domena internetowa?

Domena internetowa może być używana do różnych celów, w tym hosting strony internetowej, wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail oraz tworzenie unikalnej tożsamości dla firmy lub osoby.

Z czego składa się domena internetowej?

Domena to nazwa + rozszerzenie, czyli końcówka. Domena i protokół HTTP tworzy adres URL.

Rodzaje domen internetowych>

Istnieje wiele rodzajów domen internetowych, ale najczęściej spotykane to .com, .net i .org. Są one znane jako domeny najwyższego poziomu (domeny TLD) i są kontrolowane przez różne organizacje.
>Na przykład domena .com jest kontrolowana przez Internetową Korporację ds. Nadawania Nazw i Numerów (ICANN), natomiast domena .net jest kontrolowana przez Internetowe Centrum Informacji Sieciowej (InterNIC).
Bardzo popularne są także tzw. domeny krajowe (domeny ccTLD), np.:

  • .pl – dla Polski
  • .de – dla Niemiec
  • .co.uk – dla Wielkiej Brytanii
  • .fr – dla Francji.

Pełną listę domen najwyższego poziomu (również krajowych) można znaleźć w serwisie Wikipedia:

Domeny w Google

Domeny w Google to wirtualne lokalizacje, które mogą być używane do przechowywania informacji o witrynach internetowych. Mogą one służyć jako baza danych dla witryn internetowych, a także jako miejsce do ich hostingu. Domeny w Google mogą być udostępniane za darmo lub za opłatą.

Sprawdź także:

Czym różni się domena od hostingu?

Domena to unikalny adres, który identyfikuje stronę internetową. Usługi hostingowe to firma, która zapewnia technologię i usługi niezbędne do tego, aby strona była dostępna w Internecie.

Na co zwrócić uwagę wybierając domenę?

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej