Search Console

Co to jest Google Search Console? Definicja

Google Search Console to darmowe narzędzie dla administratorów stron internetowych. Usługa ta ma bardzo szerokie zastosowanie. To jedno z głównych narzędzi pracy osób zajmujących się pozycjonowaniem stron oraz marketingiem internetowym. Narzędzie to, dawniej znane jako Google Webmasters Tools, pozwala na monitorowanie witryn w bardzo szybki i prosty sposób.

Google Search Console definicja

Przykładowe użycie Search Console

Narzędzie Search Console jest wielofunkcyjne. Umożliwia komunikację między moderatorem wyszukiwarki, algorytmami a webmasterem. Wśród najważniejszych opcji, które nam umożliwia, wyróżnia się:

  • zestawienie ruchu organicznego i wyświetleń w wynikach wyszukiwania (z wyróżnieniem słów kluczowych, konkretnych podstron itd),
  • informacje na temat spamu, wirusów, filtrów od Google i ataków hakerów,
  • możliwość wysłania i sprawdzania stanu sitemapy,
  • możliwość utworzenia oraz przetestowania pliku robots.txt
  • identyfikacja błędów wersji mobilnej strony,
  • rozpoznanie błędów generowanych przez witrynę (błąd 500, błąd 404, itp),
  • zgłaszanie stron do indeksacji i kontrola indeksowania stron przez Google,
  • sprawdzanie linków wewnętrznych i zewnętrznych.

 

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej