Search Console

Co to jest Google Search Console? Definicja

Google Search Console to darmowe narzędzie dla administratorów stron internetowych. Usługa ta ma bardzo szerokie zastosowanie. To jedno z głównych narzędzi pracy osób zajmujących się pozycjonowaniem stron oraz marketingiem internetowym. Narzędzie to, dawniej znane jako Google Webmasters Tools, pozwala na monitorowanie witryn w bardzo szybki i prosty sposób.

Google Search Console definicja

Przykładowe użycie Search Console

Narzędzie Google Search Console jest wielofunkcyjne. Umożliwia komunikację między moderatorem wyszukiwarki, algorytmami a webmasterem. Wśród najważniejszych opcji, które nam umożliwia, wyróżnia się:

  • zestawienie ruchu organicznego i wyświetleń w wynikach wyszukiwania (z wyróżnieniem słów kluczowych, konkretnych podstron itd),
  • informacje na temat spamu, wirusów, filtrów od Google i ataków hakerów,
  • możliwość wysłania i sprawdzania stanu sitemapy,
  • możliwość utworzenia oraz przetestowania pliku robots.txt
  • identyfikacja błędów wersji mobilnej strony,
  • rozpoznanie błędów generowanych przez witrynę (błąd 500, błąd 404, itp),
  • zgłaszanie stron do indeksacji i kontrola indeksowania stron przez Google,
  • sprawdzanie linków wewnętrznych i zewnętrznych.

 

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej