Search Console

Co to jest Google Search Console? Definicja

Google Search Console to darmowe narzędzie dla administratorów stron internetowych. Usługa ta ma bardzo szerokie zastosowanie. To jedno z głównych narzędzi pracy osób zajmujących się pozycjonowaniem stron oraz marketingiem internetowym. Narzędzie to, dawniej znane jako Google Webmasters Tools, pozwala na monitorowanie witryn w bardzo szybki i prosty sposób.

Google Search Console definicja

Przykładowe użycie Search Console

Narzędzie Search Console jest wielofunkcyjne. Umożliwia komunikację między moderatorem wyszukiwarki, algorytmami a webmasterem. Wśród najważniejszych opcji, które nam umożliwia, wyróżnia się:

  • zestawienie ruchu organicznego i wyświetleń w wynikach wyszukiwania (z wyróżnieniem słów kluczowych, konkretnych podstron itd),
  • informacje na temat spamu, wirusów, filtrów od Google i ataków hakerów,
  • możliwość wysłania i sprawdzania stanu sitemapy,
  • możliwość utworzenia oraz przetestowania pliku robots.txt
  • identyfikacja błędów wersji mobilnej strony,
  • rozpoznanie błędów generowanych przez witrynę (błąd 500, błąd 404, itp),
  • zgłaszanie stron do indeksacji i kontrola indeksowania stron przez Google,
  • sprawdzanie linków wewnętrznych i zewnętrznych.

 

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej