Search Console

Co to jest Google Search Console? Definicja

Google Search Console to darmowe narzędzie dla administratorów stron internetowych. Usługa ta ma bardzo szerokie zastosowanie. To jedno z głównych narzędzi pracy osób zajmujących się pozycjonowaniem stron oraz marketingiem internetowym. Narzędzie to, dawniej znane jako Google Webmasters Tools, pozwala na monitorowanie witryn w bardzo szybki i prosty sposób.

Google Search Console definicja

Przykładowe użycie Search Console

Narzędzie Search Console jest wielofunkcyjne. Umożliwia komunikację między moderatorem wyszukiwarki, algorytmami a webmasterem. Wśród najważniejszych opcji, które nam umożliwia, wyróżnia się:

  • zestawienie ruchu organicznego i wyświetleń w wynikach wyszukiwania (z wyróżnieniem słów kluczowych, konkretnych podstron itd),
  • informacje na temat spamu, wirusów, filtrów od Google i ataków hakerów,
  • możliwość wysłania i sprawdzania stanu sitemapy,
  • możliwość utworzenia oraz przetestowania pliku robots.txt
  • identyfikacja błędów wersji mobilnej strony,
  • rozpoznanie błędów generowanych przez witrynę (błąd 500, błąd 404, itp),
  • zgłaszanie stron do indeksacji i kontrola indeksowania stron przez Google,
  • sprawdzanie linków wewnętrznych i zewnętrznych.

 

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej