Search Console

Co to jest Google Search Console? Definicja

Google Search Console to darmowe narzędzie dla administratorów stron internetowych. Usługa ta ma bardzo szerokie zastosowanie. To jedno z głównych narzędzi pracy osób zajmujących się pozycjonowaniem stron oraz marketingiem internetowym. Narzędzie to, dawniej znane jako Google Webmasters Tools, pozwala na monitorowanie witryn w bardzo szybki i prosty sposób.

Google Search Console definicja

Przykładowe użycie Search Console

Narzędzie Google Search Console jest wielofunkcyjne. Umożliwia komunikację między moderatorem wyszukiwarki, algorytmami a webmasterem. Wśród najważniejszych opcji, które nam umożliwia, wyróżnia się:

  • zestawienie ruchu organicznego i wyświetleń w wynikach wyszukiwania (z wyróżnieniem słów kluczowych, konkretnych podstron itd),
  • informacje na temat spamu, wirusów, filtrów od Google i ataków hakerów,
  • możliwość wysłania i sprawdzania stanu sitemapy,
  • możliwość utworzenia oraz przetestowania pliku robots.txt
  • identyfikacja błędów wersji mobilnej strony,
  • rozpoznanie błędów generowanych przez witrynę (błąd 500, błąd 404, itp),
  • zgłaszanie stron do indeksacji i kontrola indeksowania stron przez Google,
  • sprawdzanie linków wewnętrznych i zewnętrznych.

 

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej