Dodatkowe opłaty w Google Ads od 1 listopada

Dodatkowe opłaty w Google Ads od 1 listopada

Od 1 listopada Google będzie doliczać dodatkową opłatę do reklam na terenie Austrii, Turcji i Wielkiej Brytanii. Czym spowodowana jest ta zmiana i jak to będzie wyglądać w praktyce?

Ostatnio na naszym blogu: Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Nowe opłaty będą doliczane do reklam wyświetlanych w 3 krajach:

  1. Do faktur za reklamy w Turcji będzie doliczany będzie koszt operacyjny w wysokości 5% wartości faktury.
  2. Do faktur za reklamy w Austrii Google również doliczy 5% wartości faktury.
  3. Do faktur za reklamy w Wielkiej Brytanii doliczana będzie opłata w wysokości 2% wartości faktury.

W Turcji opłaty spowodowane są przez znaczący wzrost złożoności tureckich przepisów, zaś w Austrii i Wielkiej Brytanii wprowadzony został podatek od usług cyfrowych (DST).

Jak będzie to wyglądać w praktyce?

  • Dodatkowe opłaty będą wyszczególnione na fakturze dla każdego kraju Będą one tez widoczne na koncie Google Ads w części „Transakcje”.
  • Należy pamiętać, że do faktur nadal będą doliczane opłaty typowe dla danego kraju, takie jak VAT, GST czy QST.
  • Jeżeli korzystasz z fakturowania miesięcznego lub płatności automatycznych to opłaty te będą doliczone do budżetu konta. Jeśli np budżet wynosi 100 euro w Austrii naliczona dostanie opłata DST w wysokości 5 euro, plus dodatki obowiązujące w Twoim kraju (np. VAT).
  • W przypadku płatności ręcznych, opłaty mogą zostać naliczone po wykorzystaniu środków Saldo konta zostanie otwarte a opłaty będą potrącone z kolejnej wpłaty.

O tym, jak naliczane są płatności w zależności od kraju wyświetlania reklam, przeczytasz na oficjalnej stronie Google: https://support.google.com/google-ads/answer/9750227?hl=pl

(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej