Dodatkowe opłaty w Google Ads od 1 listopada

Dodatkowe opłaty w Google Ads od 1 listopada

Od 1 listopada Google będzie doliczać dodatkową opłatę do reklam na terenie Austrii, Turcji i Wielkiej Brytanii. Czym spowodowana jest ta zmiana i jak to będzie wyglądać w praktyce?

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Nowe opłaty będą doliczane do reklam wyświetlanych w 3 krajach:

  1. Do faktur za reklamy w Turcji będzie doliczany będzie koszt operacyjny w wysokości 5% wartości faktury.
  2. Do faktur za reklamy w Austrii Google również doliczy 5% wartości faktury.
  3. Do faktur za reklamy w Wielkiej Brytanii doliczana będzie opłata w wysokości 2% wartości faktury.

W Turcji opłaty spowodowane są przez znaczący wzrost złożoności tureckich przepisów, zaś w Austrii i Wielkiej Brytanii wprowadzony został podatek od usług cyfrowych (DST).

Jak będzie to wyglądać w praktyce?

  • Dodatkowe opłaty będą wyszczególnione na fakturze dla każdego kraju Będą one tez widoczne na koncie Google Ads w części „Transakcje”.
  • Należy pamiętać, że do faktur nadal będą doliczane opłaty typowe dla danego kraju, takie jak VAT, GST czy QST.
  • Jeżeli korzystasz z fakturowania miesięcznego lub płatności automatycznych to opłaty te będą doliczone do budżetu konta. Jeśli np budżet wynosi 100 euro w Austrii naliczona dostanie opłata DST w wysokości 5 euro, plus dodatki obowiązujące w Twoim kraju (np. VAT).
  • W przypadku płatności ręcznych, opłaty mogą zostać naliczone po wykorzystaniu środków Saldo konta zostanie otwarte a opłaty będą potrącone z kolejnej wpłaty.

O tym, jak naliczane są płatności w zależności od kraju wyświetlania reklam, przeczytasz na oficjalnej stronie Google: https://support.google.com/google-ads/answer/9750227?hl=pl

(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej