.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak wypromować sklep internetowy?

0min.

Komentarze:0

Jak wypromować sklep internetowy?d-tags
04 kwietnia 2023
Aby sklep internetowy przynosił zyski, nie wystarczy tylko bogaty asortyment, ale również odpowiednia promocja, szczególnie w przypadku nowo powstałych e-biznesów. O tym, jak wypromować sklep internetowy i które sposoby wybrać, przeczytasz w naszym artykule!

0min.

Komentarze:0

Spis
treści

Dlaczego promocja sklepu internetowego to konieczność?

Brak promocji sklepu internetowego, zwłaszcza na starcie, to duża strata dla Twojego e-commerce, ponieważ tylko nieliczni dowiedzą się o jego istnieniu. A jeśli łączysz działalność internetową ze stacjonarną, to bez odpowiedniej reklamy przyciągniesz do siebie co najwyżej dotychczasowych klientów. Tymczasem celem e-commerce, jak każdego innego biznesu, powinna być sprzedaż. Inwestycja w marketing okazuje się więc koniecznością.

Co zyskujesz dzięki promocji sklepu internetowego?

  • budowanie świadomości marki,
  • wzrost ruchu,
  • poszerzenie grona klientów,
  • wzrost współczynnika konwersji,
  • interakcja z klientami.

Istnieje wiele sposobów na reklamę e-commerce, ale nie wszystkie w takim samym stopniu sprawdzą się u każdego. Wiele zależy od rodzaju asortymentu czy stażu na rynku. Według raportu przeprowadzonego przez Shopera, w 2021 r. największym źródłem ruchu dla sklepów stworzonych na tej platformie była reklama w wyszukiwarce i wyszukiwanie organiczne. Z kolei social media odpowiadały za 13% odwiedzin.

statystyki reklama sklepu internetowego w internecie

Źródło: Raport z polskich sklepów internetowych Shoper

Kluczem do skutecznej reklamy jest precyzyjne określenie, kto tworzy Twoją grupę docelową, dzięki czemu opracujesz trafniejszą strategię marketingową. Przedstawiamy, jak wypromować sklep internetowy.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie sklepu internetowego to długofalowe działanie będące inwestycją na lata. Dobrze zoptymalizowana pod względem SEO witryna poprawi widoczność Twojego biznesu w sieci i stanie się źródłem wysoko konwertującego ruchu, ponieważ zacznie się on wyświetlać na kluczowe frazy.

Na proces pozycjonowania składa się nie tylko dobór właściwych słów kluczowych, ale również tworzenie opisów kategorii i produktów, link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych m.in. z wartościowych portali, oraz optymalizacja techniczna (poprawienie szybkości strony, metatagów, dodanie przekierowań 301 do niedziałających stron, usunięcie duplikatów treści itp).

Pozycjonowanie sprawdzi się najlepiej w tych sklepach e-commerce, które mają już stabilną pozycję na rynku i mogą poczekać na efekty nawet rok, bo tyle mniej więcej zajmuje uzyskanie pierwszych widocznych rezultatów SEO. Tymczasem początkujące sklepy internetowe nie mogą zwykle tyle czekać, ponieważ powinny jak najszybciej na siebie zarabiać.

Warto podkreślić, że dobra widoczność w wyszukiwarce nie jest czymś trwałym. Wystarczy, że Twój konkurent zwiększy budżet na linkowanie lub pojawi się aktualizacja algorytmu Google’a, a Twój sklep może stracić dotychczasowe pozycje. Dlatego ważny jest ciągły monitoring i analiza danych przez specjalistę.

Zwiększanie widoczności e-commerce z Delante

Reklama w internecie

Decydując się na płatną reklamę w Internecie, możesz wybrać tę w wyszukiwarce, czyli Google Ads, lub w mediach społecznościowych – Facebook Ads i Instagram Ads.

Reklama w Google’u pozwala wybierać spośród różnych formatów – od tekstowego przez produktowy aż po mapy Google’a. Szczególnie reklamy rozliczane w modelu PPC, gdzie płacisz za kliknięcie w reklamę, a nie jej wyświetlenie, pozwalają w szybki sposób dotrzeć do klientów. Rezultaty są niemal natychmiastowe.

Taki model promocji dobrze sprawdzi się więc w nowych e-commercach, ale nie jest zarezerwowany wyłącznie dla nich. Z takiego rozwiązania korzystają zarówno małe firmy, jak i duże brandy – nie ma znaczenia, czy sprzedajesz produkty handmade czy elektronikę. Kluczem do sukcesu jest jednak dobrze dobrana strategia i wysokość budżetu.

google reklama sklepu internetowego w internecie

Przykład reklamy PPC, źródło: własny zrzut ekranu

Reklamę Facebook Ads konfigurujesz natomiast nie pod słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę, tak jak to ma miejsce w Google Ads, ale według zainteresowań i zachowań użytkowników. Płatna promocja na Facebooku jest bardziej przystępna cenowo, dlatego możesz sobie na nią pozwolić nawet przy ograniczonym budżecie.

Reklama na Instagramie nie jest jeszcze tak popularna, ponieważ platforma ma nadal mniejszą liczbę użytkowników niż na przykład Facebook, ale są oni bardziej nastawieni na zakup, co jest sporym atutem. Dlatego odpowiednio skonfigurowana reklama może przynieść finalnie podobne rezultaty.

Skuteczne reklamy Google Ads z Delante

Marketing treści

Content marketing, czyli marketing treści, wykorzystuje w swoich działaniach treści pisane (np. wpisy na blogu), wizualne (np.infografiki) oraz dźwiękowe (np. podcasty). Często uprawianą formą content marketingu w sklepach internetowych jest blog, który okazuje się jednocześnie doskonałym wsparciem dla SEO. Im więcej treści poradnikowych, tym sklep staje się widoczny na większą liczbę fraz.

Jednak jak wynika z raportu Content marketing & SEO w e-commerce przeprowadzonego przez firmę Senuto, działania content marketingowe na dużą skalę (powyżej 100 wpisów na blogu) prowadziło w 2020 roku zaledwie 13,2% przebadanych sklepów internetowych.

Artykuły blogowe to również budowanie wizerunku eksperta w branży. Jeżeli sprzedajesz online ręcznie robione świece i będziesz w ramach bloga udzielał odpowiedzi na pytanie “Jak palić świece sojowe?”, “Jakie świece wybrać na Święta”, to zdobędziesz większe zaufanie klientów. Będą oni postrzegać Twój sklep jako pomocne i wiarygodne źródło informacji.

porady reklama sklepu internetowego w internecie

Przykład content marketingu w sklepie internetowym, źródło: oponeo.pl

Budowa stałej grupy odbiorców

Trudno dzisiaj wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego bez aktywnej obecności w social mediach, które są doskonałym narzędziem do promowania e-biznesu. Publikując wartościowe posty z ciekawym contentem, spójne wizualnie, z jednolitym tone of voice we w wszystkich kanałach, masz szansę w organiczny sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć sprzedaż.

Pomagają w tym udostępnienia, hasztagi, rolki czy stories. Tymczasem brak konwersji z social mediów może wskazywać na szereg problemów, które warto sprawdzić – na przykład platforma społecznościowa została źle dobrana względem grupy docelowej lub nie podejmujesz interakcji z obserwującymi.

instagram reklama sklepu internetowego w internecie

Feed sklepu internetowego na Instagramie, źródło: instagram.com/lokalnyrolnik/

Media społecznościowe ułatwiają bezpośredni kontakt z klientem, angażują ich do działania poprzez komentarze, reakcje, konkursy i ankiety. Często stają się również czymś na wzór biura obsługi klienta. W ten sposób lepiej poznajesz potrzeby swojej grupy docelowej.

Warto szczególnie zwrócić uwagę na format wideo, który jest chętnie konsumowany przez użytkowników. Możesz tworzyć krótkie nagrania w formie rolek na Facebooka czy Instagrama bądź dłuższe filmy poradnikowe (tutoriale) i publikować je na YouTubie, co będzie też znakomitym działaniem z zakresu content marketingu.

promocja sklepu na YouTubie

Kanał na YouTubie drogerii internetowej, źródło: youtube.com/@ekobiecapl

Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał social mediów w kierowaniu ruchu na swoją witrynę, zadbaj o SMO, czyli Social Media Optimization. Taka strategia pomoże Ci uzyskać lepszą widoczność w wewnętrznych wyszukiwarkach platform społecznościowych.

Grupę swoich odbiorców poszerzysz również dzięki e-mail marketingowi, co jest o tyle łatwe, że program do wysyłki e-maili bez problemu zintegrujesz ze swoim e-commerce. W ten sposób możesz wysyłać klientom wiadomości na różnych etapach ścieżki zakupowej, na przykład z informacją o porzuconym koszyku.

bonprix reklama sklepu internetowego w internecie

E-mail o porzuconym koszyku w sklepie internetowym bonprix.pl, źródło: własny zrzut ekranu

Poza tym na podstawie wcześniej wykonanych zakupów, możesz wysłać klientowi e-maila z innymi produktami, które mają szansę przypaść mu do gustu. Nie wspominając o tradycyjnych wiadomościach z informacją o promocjach, darmowej dostawie, nowym asortymencie czy wpisami z bloga. Sprawdź, jaki jest wpływ newsletterów na SEO.

reklama sklepu internetowego w internecie

E-mail z produktami specjalnie wybranymi dla użytkownika, źródło: własny zrzut ekranu

E-mail marketing wpływa również na decyzje zakupowe – tak przyznał prawie co szósty respondent w badaniu brytyjskiej agencji SaleCycle, a co drugi stwierdził, że robi zakupy przynajmniej raz w miesiącu po zapoznaniu się z treścią e-maila. Dlatego mimo że wiele osób nie docenia siły e-mail marektingu, to okazuje się on wciąż skutecznym narzędziem sprzedażowym.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Marketing szeptany

Opinie innych kształtują gusta konsumentów, szczególnie jeśli głos zabierają influencerzy. Według badania The influencer report: Engaging Gen Z and Millennials 56% millenialsów i osób z pokolenia Z przyznało, że kupiło produkt po zobaczeniu go w poście kogoś, kogo obserwują.

Influencerzy tworzą dzisiaj zachowania zakupowe. Jeśli rozpoczniesz współpracę z jednym z nich, masz szansę dotrzeć do szerszej publiczności, budując przy tym świadomość swojej marki. W tym celu wybierz takiego influencera, którego obserwujący stanowią również Twoją grupę docelową.

Oprócz influencer marketingu możesz do promocji wykorzystać wpisy gościnne na blogach, informacje prasowe oraz artykuły sponsorowane na portalach branżowych.

Pozytywne opinie o swoim sklepie będziesz również generował dzięki programowi lojalnościowemu. To świetna zachęta dla klienta, aby pozostał wierny marce, ponieważ będzie miał z tego dodatkowe korzyści w postaci rabatów czy dostępu do specjalnych ofert. Program lojalnościowy to nie tylko źródło stałych dochodów, ale również rekomendacje w social mediach oraz UGC, czyli treści tworzone przez samych użytkowników.

Promocja w tradycyjnych mediach

Mimo że naturalnym środowiskiem sklepu internetowego, jak sama nazwa wskazuje, jest Internet, to jego promocję warto również przeprowadzić offline. Do tego celu możesz wykorzystać billboardy, ulotki z kodem promocyjnym, reklamę w radiu i prasie czy ambient marketing, czyli akcje marketingowe odbywające się w nietypowej przestrzeni, gdzie możesz nawiązać bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami. Warto również brać udział w takich wydarzeniach jak targi i konferencje.

Jak wypromować sklep internetowy? – podsumowanie

Bardzo łatwo założyć sklep internetowy, ale znacznie trudniej zacząć sprzedawać z zyskiem, szczególnie że konkurencja nie śpi. Na początek lepiej skupić się na niskobudżetowych działaniach, takich jak prowadzenie social mediów z płatną reklamą, niż od razu inwestować duży budżet w link building czy współpracę z makroinfluencerem, która nie przełoży się na wzrost świadomości marki i nie będzie na starcie wiarygodna.

Pamiętaj, że nie musisz docierać do wszystkich, a jedynie do swoich docelowych odbiorców. Tworząc strategię marketingową, oceń, co jesteś w stanie zrealizować – czy masz wystarczająco rozbudowaną listę mailingową, na przykład ze sklepu stacjonarnego, a może sprzedajesz produkty B2B i powinieneś również pojawić się na LinkedInie? Jeżeli skupisz się na poznaniu realnych potrzeb odbiorców i własnych celach, odpowiedź na pytanie, jak wypromować sklep internetowy, okaże się znacznie łatwiejsza.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM