Pozycjonowanie strony WordPress nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej, choć w niektórych przypadkach pomoc developera będzie konieczna. Duża ilość wtyczek optymalizacyjnych sprawia, że SEO na WordPress jest bardzo efektywne
Porozmawiajmy o tym, zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!
Chcesz pozycjonować swoją stronę, która jest zbudowana na CMSie WordPress? SEO to konieczność jeśli chcesz, żeby Twoja strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania w Google. Znajomość algorytmów Google to nie wszystko – dostosowanie witryny do wymagań to ciągła praca nad jej optymalizacją. Przeczytaj, dlaczego warto zainwestować w proces SEO.
WordPress jest jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią w Polsce i na świecie. To sprawia, że specjaliści SEO doskonale wiedzą jak się po nim poruszać i szybko wdrażają wymagane optymalizacje. Dodatkowo, pomaga im wiele wtyczek, które są dostępne na rynku. Pozycjonowanie strony na WordPress zwiększy jej widoczność w wyszukiwarce i przyciągnie nowych potencjalnych klientów oraz zwiększy rozpoznawalność Twojej marki.
WordPress to jeden z największych i najpopularniejszych darmowych systemów zarządzania treścią, typu open source. Udostępnia wiele motywów i szablonów, na których można zbudować szybko swoją stronę internetową. Jego obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy. WordPress powstał jako narzędzie do tworzenia blogów i szybko przyciągnął miliony użytkowników. Rozwój oprogramowania pozwolił na tworzenie bardziej zaawansowanych stron internetowych czy nawet sklepów online.
Praca z systemem WordPress nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej czy języków programowania. Dzięki temu to darmowe oprogramowanie jest łatwo dostępne dla każdego. Jest jednym z najłatwiejszych w obsłudze i najbardziej intuicyjnych CMSów. Jego popularność doprowadziła do powstania wielu wtyczek. Zwiększają one jego funkcjonalność. WordPress wymaga jednak częstych aktualizacji (aby utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa) i musi być zainstalowany na własnym serwerze.
Nasza strona również jest oparta na WordPress 🙂
WordPress sprawdzi się zarówno dla początkujących jak i tych bardziej wymagających właścicieli stron i sklepów internetowych. Umożliwia on też stworzenie swojej strony od podstaw, jeśli wiec nie znajdziesz motywu, który Cię zadowoli, możesz zaprojektować własny. W przypadku sklepów internetowych – nie ma on ograniczeń co do maksymalnej liczby realizowanych zamówień i doskonale sprawdzi się dla małych i średnich biznesów.
Psst! Chcesz dowiedzieć się więcej o WordPressie? Przeczytaj lub pobierz za darmo nasz raport WordPress w 2021 roku.
WordPress jest CMSem bardzo przyjaznym pozycjonowaniu. Sprawiają to między innymi takie funkcjonalności jak:
WordPress to CMS, do którego istnieje ogromna ilość wtyczek. W zasadzie jeśli chcesz coś zrobić a nie znajdziesz tego w systemie obsługi treści – poszukaj wtyczki, na pewno ktoś już o tym pomyślał! Jakie są najpopularniejsze wtyczki SEO do WordPressa?
Nie jest to stricte wtyczka SEO, natomiast jest niesamowicie popularna bowiem to ona pozwala na prowadzenie sklepu internetowego na systemie WordPress. WooCommerce jako system, na którym zbudowany jest sklep, jest drugim najpopularniejszym w Polsce.
Pod kątem SEO jest to jedna z najpopularniejszych wtyczek na WordPress. Pomaga ona zoptymalizować wpis pod dane słowo kluczowe i podpowiada czego jeszcze we wpisie brakuje. Niestety ta funkcja nie jest idealna więc warto posiłkować się bardziej swoją wiedzą. Jest natomiast bardzo przydatny przy optymalizacjach technicznych, takich jak ustawianie tytułu, meta opisu i wspomaganie indeksowania.
Disqus to wtyczka, która umożliwi użytkownikom zostawianie komentarzy na Twojej stronie. Jest to przydatne z punktu widzenia SEO ponieważ zwiększa się ilość świeżej treści na stronach. User Generated Content (UGC) jest bardzo ceniony przez Google.
Ta wtyczka do WordPress umożliwia szybkie połączenie naszego konta na Google Analytics z CMSem i bieżącą analizę danych.
Aby pozycjonować swoją stronę na WordPress możesz nawet sam podjąć kilka istotnych kroków. Pamiętaj, że SEO to proces stały, dlatego będzie wymagać od Ciebie ciągłego zaangażowania i analizy danych.
Zdecyduj na jakie słowa kluczowe chcesz pozycjonować swoją witrynę. Możesz wybrać słowa ogólne, które mają bardzo duży wolumen jednak są one bardzo konkurencyjne, dlatego na początek będzie Ci ciężko przebić największych konkurentów. Powinieneś zdecydowanie skupić się na słowach z długim ogonem oraz lokalnych (jeśli działasz lokalnie lub jest to uargumentowane biznesowo), a jednocześnie monitoruj też frazy brandowe. Frazy ogólne, wraz z podnoszeniem się innych fraz też pójdą w górę.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie WordPress | 260 |
long-tail | pozycjonowanie strony WordPress | 110 |
lokalna | pozycjonowanie WordPress Warszawa | 10 |
Niezależnie czy to strona główna czy strona usługi – aby wyświetlała się na dane słowo kluczowe musi posiadać treść zoptymalizowaną pod nie. Pisz unikalne treści na każdą podstronę, o długości minimum 300 słów i optymalizuj je pod wybrane do danej podstrony słowa kluczowe.
Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.
Audyt
SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie
treści
Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja
treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na WordPress.
Jakościowy
link building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.
Analiza
i raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
ze specjalistą
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
WordPress – zalety | WordPress – wady |
Darmowy i prosty w obsłudze | Nie obsłuży bardzo dużej strony czy sklepu internetowego |
Duży potencjał SEO | Wymaga regularnych aktualizacji |
Wiele gotowych motywów | |
Wiele dostępnych wtyczek |
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.