Pozycjonowanie

Pozycjonowanie WordPress

Szukasz firmy do pozycjonowania Twojej strony na WordPress? Zobacz, jak możemy Ci pomóc!

Pozycjonowanie stron na WordPress

Chcesz pozycjonować swoją stronę, która jest zbudowana na CMSie WordPress? SEO to konieczność jeśli chcesz, żeby Twoja strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania w Google. Znajomość algorytmów Google to nie wszystko – dostosowanie witryny do wymagań to ciągła praca nad jej optymalizacją. Przeczytaj, dlaczego warto zainwestować w proces SEO.

SEO na WordPress - dlaczego warto?

WordPress jest jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią w Polsce i na świecie. To sprawia, że specjaliści SEO doskonale wiedzą jak się po nim poruszać i szybko wdrażają wymagane optymalizacje. Dodatkowo, pomaga im wiele wtyczek, które są dostępne na rynku. Pozycjonowanie strony na WordPress zwiększy jej widoczność w wyszukiwarce i przyciągnie nowych potencjalnych klientów oraz zwiększy rozpoznawalność Twojej marki.

WordPress - krótka charakterystyka

WordPress to jeden z największych i najpopularniejszych darmowych systemów zarządzania treścią, typu open source. Udostępnia wiele motywów i szablonów, na których można zbudować szybko swoją stronę internetową. Jego obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy. WordPress powstał jako narzędzie do tworzenia blogów i szybko przyciągnął miliony użytkowników. Rozwój oprogramowania pozwolił na tworzenie bardziej zaawansowanych stron internetowych czy nawet sklepów online.

Co wyróżnia WordPress od innych CMSów? 

Praca z systemem WordPress nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej czy języków programowania. Dzięki temu to darmowe oprogramowanie jest łatwo dostępne dla każdego. Jest jednym z najłatwiejszych w obsłudze i najbardziej intuicyjnych CMSów. Jego popularność doprowadziła do powstania wielu wtyczek. Zwiększają one jego funkcjonalność. WordPress wymaga jednak częstych aktualizacji (aby utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa) i musi być zainstalowany na własnym serwerze.

Przykład strony opartej na WordPress

Pozycjonowanie WordPress

Nasza strona również jest oparta na WordPress 🙂

Dla kogo jest WordPress?

WordPress sprawdzi się zarówno dla początkujących jak i tych bardziej wymagających właścicieli stron i sklepów internetowych. Umożliwia on też stworzenie swojej strony od podstaw, jeśli wiec nie znajdziesz motywu, który Cię zadowoli, możesz zaprojektować własny. W przypadku sklepów internetowych – nie ma on ograniczeń co do maksymalnej liczby realizowanych zamówień i doskonale sprawdzi się dla małych i średnich biznesów.

WordPress a SEO

WordPress jest CMSem bardzo przyjaznym pozycjonowaniu. Sprawiają to między innymi takie funkcjonalności jak: 

  • dostęp do plików na FTP
  • możliwość edycji tytułów i meta opisów podstron
  • generowanie mapy witryny
  • możliwość edycji szablonu z poziomu CMSa
  • możliwość dodawania opisów alternatywnych do zdjęć
  • tworzenie przyjaznych URLi
  • automatyczne przekierowania
  • możliwość dodania różnych wersji produktów
  • możliwość dodania różnych wersji językowych strony
  • wersja mobilna/responsywna strony
  • dodatkowe wtyczki

Przykłady wtyczek do WordPress, które wspierają SEO

WordPress to CMS, do którego istnieje ogromna ilość wtyczek. W zasadzie jeśli chcesz coś zrobić a nie znajdziesz tego w systemie obsługi treści – poszukaj wtyczki, na pewno ktoś już o tym pomyślał! Jakie są najpopularniejsze wtyczki SEO do WordPressa?

1. WooCommerce

Nie jest to stricte wtyczka SEO, natomiast jest niesamowicie popularna bowiem to ona pozwala na prowadzenie sklepu internetowego na systemie WordPress. WooCommerce jako system, na którym zbudowany jest sklep, jest drugim najpopularniejszym w Polsce.

2. Yoast SEO

Pod kątem SEO jest to jedna z najpopularniejszych wtyczek na WordPress. Pomaga ona zoptymalizować wpis pod dane słowo kluczowe i podpowiada czego jeszcze we wpisie brakuje. Niestety ta funkcja nie jest idealna więc warto posiłkować się bardziej swoją wiedzą. Jest natomiast bardzo przydatny przy optymalizacjach technicznych, takich jak ustawianie tytułu, meta opisu i wspomaganie indeksowania.

3. Disqus

Disqus to wtyczka, która umożliwi użytkownikom zostawianie komentarzy na Twojej stronie. Jest to przydatne z punktu widzenia SEO ponieważ zwiększa się ilość świeżej treści na stronach. User Generated Content (UGC) jest bardzo ceniony przez Google.

4. Google Analytics Dashboard

Ta wtyczka do WordPress umożliwia szybkie połączenie naszego konta na Google Analytics z CMSem i bieżącą analizę danych.

Jak pozycjonować stronę opartą na WordPress?

Aby pozycjonować swoją stronę na WordPress możesz nawet sam podjąć kilka istotnych kroków. Pamiętaj, że SEO to proces stały, dlatego będzie wymagać od Ciebie ciągłego zaangażowania i analizy danych.

Jak pozycjonować stronę WordPress – krok po kroku:

  1. Upewnij się że wszystkie techniczne elementy zostały poprawnie wdrożone:

    • czy strona się dobrze indeksuje?
    • czy plik robots.txt jest poprawny?
    • czy jest wdrożona mapa strony?
    • czy poprawnie połączyłeś stronę z GA i GSC?
  2. Zrób analizę słów kluczowych

Zdecyduj na jakie słowa kluczowe chcesz pozycjonować swoją witrynę. Możesz wybrać słowa ogólne, które mają bardzo duży wolumen jednak są one bardzo konkurencyjne, dlatego na początek będzie Ci ciężko przebić największych konkurentów. Powinieneś zdecydowanie skupić się na słowach z długim ogonem oraz lokalnych (jeśli działasz lokalnie lub jest to uargumentowane biznesowo), a jednocześnie monitoruj też frazy brandowe. Frazy ogólne, wraz z podnoszeniem się innych fraz też pójdą w górę.

Rodzaj frazyPrzykład frazyWolumen wyszukiwania
ogólnapozycjonowanie5400
long-tailpozycjonowanie WordPress260
long-tailpozycjonowanie strony WordPress110
lokalnapozycjonowanie WordPress Warszawa10
  1. Pisz treści na każdą podstronę

Niezależnie czy to strona główna czy strona usługi – aby wyświetlała się na dane słowo kluczowe musi posiadać treść zoptymalizowaną pod nie. Pisz unikalne treści na każdą podstronę, o długości minimum 300 słów i optymalizuj je pod wybrane do danej podstrony słowa kluczowe.

  1. Wdrażaj optymalizacje techniczne na podstronach

    • tytuł dla każdej podstrony
    • meta opis dla każdej podstrony
    • nagłówki H1 (1 na stronę), H2 i H3
  2. Zdobywaj linki do Twojej strony z zewnętrznych źródeł, które zwiększą jej autorytet

Jak wygląda pozycjonowanie z Delante?

1. Wybór słów kluczowych

Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.

2. Audyt SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

3. Optymalizacja techniczna

Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.

4. Budowanie treści

Budowanie treści, z uwzględnieniem słów lokalnych, na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.

5. Optymalizacja treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na WordPress.

6. Jakościowy link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

7. Analiza i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

8. Konsultacje

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

WordPress a pozycjonowanie - wady i zalety

WordPress – zaletyWordPress – wady
Darmowy i prosty w obsłudzeNie obsłuży bardzo dużej strony czy sklepu internetowego
Duży potencjał SEOWymaga regularnych aktualizacji
Wiele gotowych motywów
Wiele dostępnych wtyczek

Wykorzystywane narzędzia

W naszej pracy korzystamy z wielu narzędzi, które zwiększają poziom naszej pracy i pozwalają na miarodajną ocenę strony i mierzenie efektów