Kampania reklamowa

Co to jest kampania reklamowa? – definicja

Kampania reklamowa to seria reklam, które łączy jedna idea i hasło. Poszczególne reklamy w kampanii mają za zadanie spełnić jeden cel. Jest to więc zespół działań marketingowych, który ma skutecznie dotrzeć do konkretnej grupy docelowej i osiągnąć na przykład zwiększenie rozpoznawalności, poprawę ruchu, konwersji, większą sprzedaż.

Co to jest kampania reklamowa

Rodzaje kampanii reklamowych

Już wiesz, czym jest kampania internetowa – teraz czas uporządkować wiedzę. Kampania może być prowadzona zarówno online jak i bez pośrednictwa internetu.

Internetowe kampanie, czyli takie, które prowadzone są wyłącznie za pośrednictwem sieci, to na przykład:

  • reklama na stronach internetowych, portalach i w wyszukiwarkach (np. Google),
  • e-mail marketing,
  • marketing w social mediach (Facebook, Twitter, LinkedIn).

Kampanie offline to np.:

  • kampanie w telewizji, radiu i prasie (tradycyjne media),
  • plakaty i ulotki,
  • eventy i promocje.

Popularność w ostatnich latach zyskały reklamy online, których komunikaty docierają do bardzo dużej grupy odbiorców, są realizowane nie tylko na kontach firm ale też za pośrednictwem promocji przez influencerów, reklamujących już nie tylko produkty związane z ich główną działalnością. Są dwie platformy, na których promocja produktów i usług jest niezwykle znana.

Kampania reklamowa Google Ads

Google Ads to platforma reklamowa, która pozwala firmom reklamować się na stronie Google.com i innych właściwościach Google. Google Ads jest największą platformą reklamową na świecie i pozwala firmom kierować do potencjalnych klientów na podstawie ich wyszukiwanych haseł.

Możesz tam skorzystać z takich kampanii, jak np. reklamy produktowe, reklamy graficzne, DSA, Performance Max, Remarketing.

Kampanie Facebook Ads

Facebook Ads pozwalają na kierowanie kampanii do konkretnej grupy odbiorców. Możesz kierować ludzi na podstawie ich lokalizacji, zainteresowań, a nawet demografii, takich jak wiek i płeć.

Ważne, by zadbać o to, by wybrać odpowiedni cel kampanii Facebook Ads.

Koszt kampanii reklamowej

Koszt kampanii reklamowej może się różnić w zależności od zakresu i wielkości kampanii. Mała, lokalna kampania może kosztować kilkaset lub kilka tysięcy złotych, podczas gdy krajowa kampania może kosztować miliony.

Ilość pieniędzy wydanych na kampanię reklamową zależy również od użytych mediów. Kampanie telewizyjne i radiowe są zazwyczaj droższe niż kampanie drukowane lub internetowe.

W poszczególnych platformach obowiązują też różne strategie ustalania stawek.

Planowanie kampanii reklamowej

Podczas planowania kampanii reklamowej, istnieje kilka kluczowych rzeczy do zapamiętania. Trzeba:

  • zidentyfikować swoją grupę docelową i swój komunikat,
  • zdecydować, które kanały będą najbardziej skuteczne w dotarciu do grupy docelowej,
  • ustalić budżet i trzymać się go,
  • zmierzyć wyniki kampanii i dokonać korekt w razie potrzeby.

Reklamy internetowe przykłady

Istnieje wiele różnych rodzajów reklam internetowych. Na przykład, banery reklamowe znajdują się zazwyczaj na górze lub na dole strony internetowej. Reklamy te mogą być statyczne lub animowane, i są zazwyczaj klikalne, co oznacza, że jeśli użytkownik kliknie na reklamę, zostaną one podjęte do witryny reklamodawcy.

Reklamy pop-up to kolejny rodzaj reklamy internetowej, które pojawiają się w nowym oknie na górze strony internetowej, że użytkownik jest odwiedzany. Reklamy te mogą być denerwujące dla użytkowników, jeżeli wyskakują zbyt często, dlatego czasem są blokowane przez blokery wyskakujące.

Innym przykładem są reklamy w wyszukiwarkach to reklamy tekstowe, które pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania.

kampania reklamowa w Google

Reklamy w mediach społecznościowych to reklamy, które pojawiają się na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i LinkedIn. Reklamy wideo to reklamy, które pojawiają się przed, w trakcie lub po treściach wideo. Mogą być pomijane lub nie, a ich długość może wynosić do 30 sekund.

Jeżeli chcesz, by skuteczność reklam internetowych była jak największa, musisz zaplanować odpowiednią strategię i zadbać o wzrost świadomości marki.

By być pewnym, że uda Ci się osiągnąć odpowiednie wyniki, możesz się skontaktować z agencją taką jak nasza, która potrafi sprawdzić dane dla Twojej strony, odpowiednio ustawić kampanie, wprowadzić pomiar efektów i optymalizować poszczególne aspekty.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej