Noindex

Do czego służy tag noindex? Definicja

Tag noindex stosuje się, aby zablokować indeksację strony lub danej podstrony w wyszukiwarce (nie będą się one wyświetlać w wynikach wyszukiwania). W momencie kiedy roboty wyszukiwarki skanują konkretną podstronę i natrafią na tę instrukcję, usuną ją z wyników wyszukiwania.

Noindex definicja

Jak poprawnie dodać go na stronę?

W celu zablokowania indeksowania na stronie przez większość robotów, należy umieścić w sekcji <head> następującą instrukcję:

<meta name="robots" content="noindex">

Aby zablokować indeksowanie na stronie wyłącznie robotom Google, dodaj w sekcji <head>:

<meta name="googlebot" content="noindex">.

Tagiem tym nie oznacza się podstron zablokowanych przez plik robots.txt, roboty nie znajdą na nich informacji „noindex” i mogą ją zignorować.

Noindex można dodać również jako nagłówek odpowiedzi HTTP.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej