Noindex

Do czego służy tag noindex? Definicja

Tag noindex stosuje się, aby zablokować indeksację strony lub danej podstrony w wyszukiwarce (nie będą się one wyświetlać w wynikach wyszukiwania). W momencie kiedy roboty wyszukiwarki skanują konkretną podstronę i natrafią na tę instrukcję, usuną ją z wyników wyszukiwania.

Noindex definicja

Jak poprawnie dodać go na stronę?

W celu zablokowania indeksowania na stronie przez większość robotów, należy umieścić w sekcji <head> następującą instrukcję:

<meta name="robots" content="noindex">

Aby zablokować indeksowanie na stronie wyłącznie robotom Google, dodaj w sekcji <head>:

<meta name="googlebot" content="noindex">.

Tagiem tym nie oznacza się podstron zablokowanych przez plik robots.txt, roboty nie znajdą na nich informacji „noindex” i mogą ją zignorować.

Noindex można dodać również jako nagłówek odpowiedzi HTTP.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej