.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google Search Console pokazuje informację o przejściu na Mobile-First Indexing

1min.

Komentarze:3

Google Search Console pokazuje informację o przejściu na Mobile-First Indexingd-tags
27 czerwca 2019
O Mobile-First Indexing mówi się już od dawna, jednak do tej pory nie mieliśmy więcej informacji na temat tego, kiedy strona przeszła na ten sposób indeksowania. Zmieniło się to dzięki aktualizacji Google Search Console.

1min.

Komentarze:3

W tym tygodniu Google wprowadził aktualizację, dzięki której możemy zobaczyć jaki crawler ma pierwszeństwo indeksowania naszej strony oraz kiedy strona przeszła na Mobile-First Index.

Mobile-First Indexing wykorzystuje wyniki mobilnych stron wyszukiwania do indeksowania i rankowania stron. Taki sposób indeksowania jest odpowiedzią na zwiększający się udział użytkowników korzystających ze smartfonów do przeglądania internetu.

Jaki robot indeksuje moją stronę?

O tym, jaki robot indeksuje Twoją stronę dowiesz się w zakładce “Ustawienia” w Google Search Console. Jeśli Twoja strona jest indeksowana poprzez Mobile-First Index, znajdziesz tam również informację, od kiedy tak jest.

Informacja o Mobile-First indexing w Google Search Console

Możesz też sprawdzić z jakiego typu klienta użytkownika (na smartfony lub komputery) pochodzi większość żądać indeksowania. Taką informację znajdziesz w raporcie “Stan”:

Mobile-first indexing w google search console

Jakie to ma znaczenie dla SEO?

Przede wszystkim znamy dokładną datę przejścia na Mobile-First Indexing (wcześniejsze powiadomienia, które otrzymywał właściciel strony nie określały dokładnej daty). Dzięki temu możemy lepiej zinterpretować zmiany w pozycjach oraz sprawdzić czy przejście na Mobile-First miało na nie wpływ. Zalecamy aby strony, które mają już Mobile-First Indexing zostały sprawdzone pod kątem jakie treści są wyświetlane użytkownikom mobilnym – ponieważ to wersja mobilna teraz będzie brana pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony, a więc jeśli jakieś treści, opisy w wersji mobilnej nie są widoczne lub są ukryte, to Twoja strona zareaguje negatywnie w wynikach wyszukiwania Google.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022