Google Search Console pokazuje informację o przejściu na Mobile-First Indexing

Google Search Console pokazuje informację o przejściu na Mobile-First Indexing

O Mobile-First Indexing mówi się już od dawna, jednak do tej pory nie mieliśmy więcej informacji na temat tego, kiedy strona przeszła na ten sposób indeksowania. Zmieniło się to dzięki aktualizacji Google Search Console.

W tym tygodniu Google wprowadził aktualizację, dzięki której możemy zobaczyć jaki crawler ma pierwszeństwo indeksowania naszej strony oraz kiedy strona przeszła na Mobile-First Index.

Mobile-First Indexing wykorzystuje wyniki mobilnych stron wyszukiwania do indeksowania i rankowania stron. Taki sposób indeksowania jest odpowiedzią na zwiększający się udział użytkowników korzystających ze smartfonów do przeglądania internetu.

Jaki robot indeksuje moją stronę?

O tym, jaki robot indeksuje Twoją stronę dowiesz się w zakładce “Ustawienia” w Google Search Console. Jeśli Twoja strona jest indeksowana poprzez Mobile-First Index, znajdziesz tam również informację, od kiedy tak jest.

Informacja o Mobile-First indexing w Google Search Console

Możesz też sprawdzić z jakiego typu klienta użytkownika (na smartfony lub komputery) pochodzi większość żądać indeksowania. Taką informację znajdziesz w raporcie “Stan”:

Mobile-first indexing w google search console

Jakie to ma znaczenie dla SEO?

Przede wszystkim znamy dokładną datę przejścia na Mobile-First Indexing (wcześniejsze powiadomienia, które otrzymywał właściciel strony nie określały dokładnej daty). Dzięki temu możemy lepiej zinterpretować zmiany w pozycjach oraz sprawdzić czy przejście na Mobile-First miało na nie wpływ. Zalecamy aby strony, które mają już Mobile-First Indexing zostały sprawdzone pod kątem jakie treści są wyświetlane użytkownikom mobilnym – ponieważ to wersja mobilna teraz będzie brana pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony, a więc jeśli jakieś treści, opisy w wersji mobilnej nie są widoczne lub są ukryte, to Twoja strona zareaguje negatywnie w wynikach wyszukiwania Google.

(6)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (3)
  1. Jak pokazać googlowi aby indeksował stronę mobilne? Mam 20 domen w GSC – 19 jest jako mobile first, jedna nie – zależy mi aby też została uwzględniona w priorytecie dla mobilka. jakies pomysły?

    1. Aktualnie cały czas trwa rollout Mobile First Indexing, ale faktycznie Google podejmuje tę decyzję sam. Jacek czy ta jedna Twoja strona ma mniejszy ruch mobilny niż pozostałe? Czy nie zauważyłeś takiej zależności?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej