Google Search Console pokazuje informację o przejściu na Mobile-First Indexing
O Mobile-First Indexing mówi się już od dawna, jednak do tej pory nie mieliśmy więcej informacji na temat tego, kiedy strona przeszła na ten sposób indeksowania. Zmieniło się to dzięki aktualizacji Google Search Console.
W tym tygodniu Google wprowadził aktualizację, dzięki której możemy zobaczyć jaki crawler ma pierwszeństwo indeksowania naszej strony oraz kiedy strona przeszła na Mobile-First Index.
Mobile-First Indexing wykorzystuje wyniki mobilnych stron wyszukiwania do indeksowania i rankowania stron. Taki sposób indeksowania jest odpowiedzią na zwiększający się udział użytkowników korzystających ze smartfonów do przeglądania internetu.
Jaki robot indeksuje moją stronę?
O tym, jaki robot indeksuje Twoją stronę dowiesz się w zakładce “Ustawienia” w Google Search Console. Jeśli Twoja strona jest indeksowana poprzez Mobile-First Index, znajdziesz tam również informację, od kiedy tak jest.
Możesz też sprawdzić z jakiego typu klienta użytkownika (na smartfony lub komputery) pochodzi większość żądać indeksowania. Taką informację znajdziesz w raporcie “Stan”:
Jakie to ma znaczenie dla SEO?
Przede wszystkim znamy dokładną datę przejścia na Mobile-First Indexing (wcześniejsze powiadomienia, które otrzymywał właściciel strony nie określały dokładnej daty). Dzięki temu możemy lepiej zinterpretować zmiany w pozycjach oraz sprawdzić czy przejście na Mobile-First miało na nie wpływ. Zalecamy aby strony, które mają już Mobile-First Indexing zostały sprawdzone pod kątem jakie treści są wyświetlane użytkownikom mobilnym – ponieważ to wersja mobilna teraz będzie brana pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony, a więc jeśli jakieś treści, opisy w wersji mobilnej nie są widoczne lub są ukryte, to Twoja strona zareaguje negatywnie w wynikach wyszukiwania Google.
Jak pokazać googlowi aby indeksował stronę mobilne? Mam 20 domen w GSC – 19 jest jako mobile first, jedna nie – zależy mi aby też została uwzględniona w priorytecie dla mobilka. jakies pomysły?
Aktualnie cały czas trwa rollout Mobile First Indexing, ale faktycznie Google podejmuje tę decyzję sam. Jacek czy ta jedna Twoja strona ma mniejszy ruch mobilny niż pozostałe? Czy nie zauważyłeś takiej zależności?
podobnie jak inne – 70% mobile, 30% desktop