W tym tygodniu Google wprowadził aktualizację, dzięki której możemy zobaczyć jaki crawler ma pierwszeństwo indeksowania naszej strony oraz kiedy strona przeszła na Mobile-First Index.
Mobile-First Indexing wykorzystuje wyniki mobilnych stron wyszukiwania do indeksowania i rankowania stron. Taki sposób indeksowania jest odpowiedzią na zwiększający się udział użytkowników korzystających ze smartfonów do przeglądania internetu.
Jaki robot indeksuje moją stronę?
O tym, jaki robot indeksuje Twoją stronę dowiesz się w zakładce “Ustawienia” w Google Search Console. Jeśli Twoja strona jest indeksowana poprzez Mobile-First Index, znajdziesz tam również informację, od kiedy tak jest.
Możesz też sprawdzić z jakiego typu klienta użytkownika (na smartfony lub komputery) pochodzi większość żądać indeksowania. Taką informację znajdziesz w raporcie “Stan”:
Jakie to ma znaczenie dla SEO?
Przede wszystkim znamy dokładną datę przejścia na Mobile-First Indexing (wcześniejsze powiadomienia, które otrzymywał właściciel strony nie określały dokładnej daty). Dzięki temu możemy lepiej zinterpretować zmiany w pozycjach oraz sprawdzić czy przejście na Mobile-First miało na nie wpływ. Zalecamy aby strony, które mają już Mobile-First Indexing zostały sprawdzone pod kątem jakie treści są wyświetlane użytkownikom mobilnym – ponieważ to wersja mobilna teraz będzie brana pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony, a więc jeśli jakieś treści, opisy w wersji mobilnej nie są widoczne lub są ukryte, to Twoja strona zareaguje negatywnie w wynikach wyszukiwania Google.