Google Search Console pokazuje informację o przejściu na Mobile-First Indexing

Google Search Console pokazuje informację o przejściu na Mobile-First Indexing

O Mobile-First Indexing mówi się już od dawna, jednak do tej pory nie mieliśmy więcej informacji na temat tego, kiedy strona przeszła na ten sposób indeksowania. Zmieniło się to dzięki aktualizacji Google Search Console.

Ostatnio na naszym blogu: Jak pozycjonować PDFy w Google?

W tym tygodniu Google wprowadził aktualizację, dzięki której możemy zobaczyć jaki crawler ma pierwszeństwo indeksowania naszej strony oraz kiedy strona przeszła na Mobile-First Index.

Mobile-First Indexing wykorzystuje wyniki mobilnych stron wyszukiwania do indeksowania i rankowania stron. Taki sposób indeksowania jest odpowiedzią na zwiększający się udział użytkowników korzystających ze smartfonów do przeglądania internetu.

Jaki robot indeksuje moją stronę?

O tym, jaki robot indeksuje Twoją stronę dowiesz się w zakładce “Ustawienia” w Google Search Console. Jeśli Twoja strona jest indeksowana poprzez Mobile-First Index, znajdziesz tam również informację, od kiedy tak jest.

Informacja o Mobile-First indexing w Google Search Console

Możesz też sprawdzić z jakiego typu klienta użytkownika (na smartfony lub komputery) pochodzi większość żądać indeksowania. Taką informację znajdziesz w raporcie “Stan”:

Mobile-first indexing w google search console

Jakie to ma znaczenie dla SEO?

Przede wszystkim znamy dokładną datę przejścia na Mobile-First Indexing (wcześniejsze powiadomienia, które otrzymywał właściciel strony nie określały dokładnej daty). Dzięki temu możemy lepiej zinterpretować zmiany w pozycjach oraz sprawdzić czy przejście na Mobile-First miało na nie wpływ. Zalecamy aby strony, które mają już Mobile-First Indexing zostały sprawdzone pod kątem jakie treści są wyświetlane użytkownikom mobilnym – ponieważ to wersja mobilna teraz będzie brana pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony, a więc jeśli jakieś treści, opisy w wersji mobilnej nie są widoczne lub są ukryte, to Twoja strona zareaguje negatywnie w wynikach wyszukiwania Google.

(6)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.
Komentarze (3)
  1. Jak pokazać googlowi aby indeksował stronę mobilne? Mam 20 domen w GSC – 19 jest jako mobile first, jedna nie – zależy mi aby też została uwzględniona w priorytecie dla mobilka. jakies pomysły?

    1. Aktualnie cały czas trwa rollout Mobile First Indexing, ale faktycznie Google podejmuje tę decyzję sam. Jacek czy ta jedna Twoja strona ma mniejszy ruch mobilny niż pozostałe? Czy nie zauważyłeś takiej zależności?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej