Pozycjonowanie

Pozycjonowanie Drupal

Przekonaj się, jak wiele korzyści daje pozycjonowanie strony Drupal i wybierz naszą ofertę!

Pozycjonowanie stron na Drupal

Masz witrynę www, która jest oparta na systemie zarządzania treścią, jakim jest Drupal? Zatem koniecznie musisz zadbać teraz o jej pozycjonowanie. Bez tego Twoja strona nie stanie się wystarczająco widoczna w Google, a to będzie oznaczało mniejszy ruch oraz mniejszą szansę na wzrost zysków. Przekonaj się, dlaczego jeszcze powinieneś inwestować w pozycjonowanie witryny na Drupalu.

SEO na Drupal - dlaczego warto?

Drupal plasuje się w czołówce najpopularniejszych systemów zarządzania treścią na świecie. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest właśnie to, że doskonale sprawdza się podczas pozycjonowania witryn. Szeroki wybór modułów SEO, zaawansowane narzędzia czy sprawne działanie, sprawiają, że zyskujesz zaufanie klientów, skutecznie docierasz do swojej grupy docelowej i szybciej generujesz wzrost ruchu na stronie.

Drupal - krótka charakterystyka

Drupal został wręcz stworzony dla osób o wysokich wymaganiach. Dzięki temu, że to CMS oparty o open source, możesz modyfikować swoją stronę na wiele sposobów, a tym samym dopasowywać ją do swoich indywidualnych potrzeb. Obecnie ok. 2% wszystkich witryn na świecie wykorzystuje Drupal, a wśród nich są takie strony, jak whitehouse.gov czy premier.gov.pl. Spory wybór wtyczek, potężny support czy możliwość połączenia strony z Ceneo bądź z Allegro, sprawiają, że Drupal jest naprawdę wysoko oceniany tak samo w Polsce, jak i na świecie.

Co wyróżnia Drupal od innych CMS-ów?

Pomimo tego, że powszechnie uznaje się, że Drupal to jeden z CMS-ów, to jednak znacznie bliżej mu do CMF, czyli content management framework’a. W końcu został on napisany w języku PHP. Często do bardziej zaawansowanej obsługi funkcjonalności na stronie niezbędna jest znajomość tego języka. Użytkownicy, którzy pragną wykorzystać Drupal do stworzenia sklepu online, mogą skorzystać z platformy Drupal Commerce.

Trzeba dodać, że dzięki temu, że to open source, to Drupal jest też w pełni darmowy, ale wymaga własnego hostingu.

Przykład strony opartej na Drupal

Pozycjonowanie Drupal - przykład sklepu

Dla kogo jest Drupal?

Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie dla początkujących. Sama obsługa jest naprawdę przejrzysta i intuicyjna, ale tylko wtedy, gdy masz już odpowiednią wiedzę, znasz język PHP, a najlepiej też masz doświadczenie z tym CMS-em. Jeśli mimo to chcesz postawić na to zaawansowane rozwiązanie, to możesz też po prostu skorzystać z usług programistycznych wybranej firmy, która przejmie od Ciebie wszystkie obowiązki związane z obsługą czy stworzeniem strony opartej o ten CMS. W końcu pod względem praktycznym i korzyści, jakie możesz zyskać, Drupal będzie na pewno strzałem w dziesiątkę.

Drupal a SEO

Drupal to rozwiązanie, na które warto stawiać, a jednym z głównych powodów jest to, że perfekcyjnie wspiera działania SEO. W szczególności chodzi tutaj o poniższe funkcjonalności:

  • zyskujesz możliwość dostępu do plików na FTP,
  • możesz zarządzać meta tagami,
  • dzięki zainstalowaniu modułów stworzysz mapę witryny,
  • ustawisz dowolne opisy alternatywne do grafik,
  • stworzysz URL friendly,
  • dopasujesz szablon strony do potrzeb użytkowników,
  • dodasz atrybut canonical,
  • zyskasz możliwość wybrania kilku wersji językowych witryny,
  • otrzymasz wersję mobilną strony,
  • dodasz także własne wtyczki.

Przykłady modułów do Drupal, które wspierają SEO

Drupal jest na tyle popularnym CMS-em, że nic dziwnego, iż oferuje wiele różnych modułów, wspierających działania SEO. Przede wszystkim owe pluginy pozwalają skuteczniej zoptymalizować witrynę, aby była ona jeszcze bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Poznaj najchętniej wybierane rozszerzenia SEO, po jakie sięgają użytkownicy Drupala.

1. Real-time SEO for Drupal

Obecnie uznaje się, że to najważniejszy i jednocześnie podstawowy dodatek, po który koniecznie powinni sięgnąć właściciele stron opartych o Drupal. Wykorzystana została tutaj technologia YoastSEO.js. Użytkownik otrzymuje zatem wsparcie merytoryczne podczas pisania artykułu, dzięki czemu wystarczy, że wdroży wszystkie wskazówki, a tekst zostanie prawidłowo zoptymalizowany pod SEO. Wtyczka zwraca uwagę przede wszystkim na długość treści, zawarte słowa kluczowe, hierarchię nagłówków czy meta tagi.

2. Metatag SEO

Jak sama nazwa wskazuje, możesz wykorzystać to rozszerzenie do naprawdę intuicyjnego dodawania meta tagów na każdą podstronę. Dzięki temu skutecznie zoptymalizujesz witrynę. Oprócz tego wtyczka pomaga w dzieleniu się treściami w Social Mediach.

3. ImageAPI Optimize

Ten moduł został zaprojektowany po to, aby użytkownicy mogli w sposób całkowicie bezstratny, zoptymalizować grafiki znajdujące się na stronie. Dzięki temu, że grafiki są „lekkie” i dopasowane pod wymogi SEO, witryna działa znacznie sprawniej, a czas ładowania się strony znacząco się skraca.

4. Pathauto

Podczas optymalizacji witryny konieczne jest zadbanie także o to, aby adresy URL były przyjazne wyszukiwarkom, ale też użytkownikom. Dzięki temu rozszerzeniu możesz wreszcie zyskać linki, składające się ze słów kluczowych czy nazw produktów, zamiast z przypadkowych zbitek liter i cyfr.

Jak pozycjonować stronę opartą na Drupal?

Kiedy zdecydujesz się na samodzielne pozycjonowanie swojej witryny, to musisz przygotować się na to, że będzie czekało na Ciebie sporo zadań do wykonania. Poniżej umieściliśmy najważniejsze obowiązki, które trzeba wykonać podczas procesu pozycjonowania strony na Drupal.

Jak pozycjonować stronę Drupal – krok po kroku:

  1. Na początku zadbaj o wszystkie elementy techniczne, które będą kluczowe w kolejnych etapach:
  • czy witryna jest już zindeksowana?
  • czy plik robots.txt został poprawnie stworzony?
  • czy została stworzona poprawnie mapa witryny?
  • czy masz konto w GA i GSC oraz, czy połączyłeś je ze stroną?
  1. Przeanalizuj słowa kluczowe

Kolejnym zadaniem, jakie na Ciebie czeka, jest właśnie analiza słów kluczowych. To bardzo ważny etap, podczas którego musisz zadbać o to, żeby znaleźć takie frazy, które najbardziej oddadzą sedno Twojej działalności, ale przy okazji też sprawią, że pozycjonowanie witryny na Drupalu znacznie szybciej przyniesie pozytywne efekty. Wybieraj frazy ogólne, z długiego ogona, brandowe czy też lokalne. Koniecznie skup się na początku na tych, cieszących się dość dużą liczbą wyświetleń, ale też niewielką konkurencyjnością.

Rodzaj frazy Przykład frazy Wolumen wyszukiwania
ogólna pozycjonowanie 5400
long-tail pozycjonowanie Drupal 20
long-tail SEO Drupal 20
    1. Zajmij się pisaniem treści

Jednak same słowa kluczowe nie wystarczą i Twoim zadaniem będzie jeszcze napisanie treści, do których zostaną one naturalnie wplecione. Koniecznie spraw, aby teksty na każdej podstronie nie były krótsze niż 300 słów oraz zadbaj o ich sprzedażowy czy też poradnikowy charakter.

    1. Zajmij się też optymalizacją techniczną:
  • napisz unikalne tytuły na każdej podstronie
  • stwórz zoptymalizowane meta tagi
  • wyposaż witrynę w prawidłową hierarchię nagłówków H1-H3
    1. Postaraj się o zewnętrzne linki do swojej witryny, aby zyskać większy autorytet strony

Jak wygląda pozycjonowanie z Delante?

1. Wybór słów kluczowych

Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.

2. Audyt SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

3. Optymalizacja techniczna

Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.

4. Budowanie treści

Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.

5. Optymalizacja treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na Drupal.

6. Jakościowy link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

7. Analiza i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

8. Konsultacje

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny, dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

Drupal a pozycjonowanie - wady i zalety

Dupal – zalety Drupal – wady
Spełnia oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Wymaga znajomości języka PHP, HTML oraz CSS.
Daje dostęp do sporej liczby wtyczek. Podatny na ataki hakerskie, gdyż użytkownicy mogą dodawać własne, niezabezpieczone wtyczki.
Dostęp do narzędzi umożliwiających modyfikację wyglądu strony.
Możliwość dodawania własnych wtyczek.

Wykorzystywane narzędzia

Zawsze, gdy zajmujemy się pozycjonowaniem stron naszych klientów, wykorzystujemy w tym celu szereg przydatnych narzędzi, oto one: