Pozycjonowanie stron opartych na Drupal pozwoli ci zwiększyć widoczność stronę w Google i dotrzeć do nowych użytkowników!
Porozmawiajmy o tym, zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!
Masz witrynę www, która jest oparta na systemie zarządzania treścią, jakim jest Drupal? Zatem koniecznie musisz zadbać teraz o jej pozycjonowanie. Bez tego Twoja strona nie stanie się wystarczająco widoczna w Google, a to będzie oznaczało mniejszy ruch oraz mniejszą szansę na wzrost zysków. Przekonaj się, dlaczego jeszcze powinieneś inwestować w pozycjonowanie witryny na Drupalu.
Drupal plasuje się w czołówce najpopularniejszych systemów zarządzania treścią na świecie. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest właśnie to, że doskonale sprawdza się podczas pozycjonowania witryn. Szeroki wybór modułów SEO, zaawansowane narzędzia czy sprawne działanie, sprawiają, że zyskujesz zaufanie klientów, skutecznie docierasz do swojej grupy docelowej i szybciej generujesz wzrost ruchu na stronie.
Drupal został wręcz stworzony dla osób o wysokich wymaganiach. Dzięki temu, że to CMS oparty o open source, możesz modyfikować swoją stronę na wiele sposobów, a tym samym dopasowywać ją do swoich indywidualnych potrzeb. Obecnie ok. 2% wszystkich witryn na świecie wykorzystuje Drupal, a wśród nich są takie strony, jak whitehouse.gov czy premier.gov.pl. Spory wybór wtyczek, potężny support czy możliwość połączenia strony z Ceneo bądź z Allegro, sprawiają, że Drupal jest naprawdę wysoko oceniany tak samo w Polsce, jak i na świecie.
Pomimo tego, że powszechnie uznaje się, że Drupal to jeden z CMS-ów, to jednak znacznie bliżej mu do CMF, czyli content management framework’a. W końcu został on napisany w języku PHP. Często do bardziej zaawansowanej obsługi funkcjonalności na stronie niezbędna jest znajomość tego języka. Użytkownicy, którzy pragną wykorzystać Drupal do stworzenia sklepu online, mogą skorzystać z platformy Drupal Commerce.
Trzeba dodać, że dzięki temu, że to open source, to Drupal jest też w pełni darmowy, ale wymaga własnego hostingu.
Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie dla początkujących. Sama obsługa jest naprawdę przejrzysta i intuicyjna, ale tylko wtedy, gdy masz już odpowiednią wiedzę, znasz język PHP, a najlepiej też masz doświadczenie z tym CMS-em. Jeśli mimo to chcesz postawić na to zaawansowane rozwiązanie, to możesz też po prostu skorzystać z usług programistycznych wybranej firmy, która przejmie od Ciebie wszystkie obowiązki związane z obsługą czy stworzeniem strony opartej o ten CMS. W końcu pod względem praktycznym i korzyści, jakie możesz zyskać, Drupal będzie na pewno strzałem w dziesiątkę.
Drupal to rozwiązanie, na które warto stawiać, a jednym z głównych powodów jest to, że perfekcyjnie wspiera działania SEO. W szczególności chodzi tutaj o poniższe funkcjonalności:
Drupal jest na tyle popularnym CMS-em, że nic dziwnego, iż oferuje wiele różnych modułów, wspierających działania SEO. Przede wszystkim owe pluginy pozwalają skuteczniej zoptymalizować witrynę, aby była ona jeszcze bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Poznaj najchętniej wybierane rozszerzenia SEO, po jakie sięgają użytkownicy Drupala.
Obecnie uznaje się, że to najważniejszy i jednocześnie podstawowy dodatek, po który koniecznie powinni sięgnąć właściciele stron opartych o Drupal. Wykorzystana została tutaj technologia YoastSEO.js. Użytkownik otrzymuje zatem wsparcie merytoryczne podczas pisania artykułu, dzięki czemu wystarczy, że wdroży wszystkie wskazówki, a tekst zostanie prawidłowo zoptymalizowany pod SEO. Wtyczka zwraca uwagę przede wszystkim na długość treści, zawarte słowa kluczowe, hierarchię nagłówków czy meta tagi.
Jak sama nazwa wskazuje, możesz wykorzystać to rozszerzenie do naprawdę intuicyjnego dodawania meta tagów na każdą podstronę. Dzięki temu skutecznie zoptymalizujesz witrynę. Oprócz tego wtyczka pomaga w dzieleniu się treściami w Social Mediach.
Ten moduł został zaprojektowany po to, aby użytkownicy mogli w sposób całkowicie bezstratny, zoptymalizować grafiki znajdujące się na stronie. Dzięki temu, że grafiki są „lekkie” i dopasowane pod wymogi SEO, witryna działa znacznie sprawniej, a czas ładowania się strony znacząco się skraca.
Podczas optymalizacji witryny konieczne jest zadbanie także o to, aby adresy URL były przyjazne wyszukiwarkom, ale też użytkownikom. Dzięki temu rozszerzeniu możesz wreszcie zyskać linki, składające się ze słów kluczowych czy nazw produktów, zamiast z przypadkowych zbitek liter i cyfr.
Kiedy zdecydujesz się na samodzielne pozycjonowanie swojej witryny, to musisz przygotować się na to, że będzie czekało na Ciebie sporo zadań do wykonania. Poniżej umieściliśmy najważniejsze obowiązki, które trzeba wykonać podczas procesu pozycjonowania strony na Drupal.
Kolejnym zadaniem, jakie na Ciebie czeka, jest właśnie analiza słów kluczowych. To bardzo ważny etap, podczas którego musisz zadbać o to, żeby znaleźć takie frazy, które najbardziej oddadzą sedno Twojej działalności, ale przy okazji też sprawią, że pozycjonowanie witryny na Drupalu znacznie szybciej przyniesie pozytywne efekty. Wybieraj frazy ogólne, z długiego ogona, brandowe czy też lokalne. Koniecznie skup się na początku na tych, cieszących się dość dużą liczbą wyświetleń, ale też niewielką konkurencyjnością.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie Drupal | 20 |
long-tail | SEO Drupal | 20 |
Jednak same słowa kluczowe nie wystarczą i Twoim zadaniem będzie jeszcze napisanie treści, do których zostaną one naturalnie wplecione. Koniecznie spraw, aby teksty na każdej podstronie nie były krótsze niż 300 słów oraz zadbaj o ich sprzedażowy czy też poradnikowy charakter.
Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.
Audyt
SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie
treści
Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja
treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na Drupal.
Jakościowy
link building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.
Analiza
i raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
ze specjalistą
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
Dupal – zalety | Drupal – wady |
Spełnia oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. | Wymaga znajomości języka PHP, HTML oraz CSS. |
Daje dostęp do sporej liczby wtyczek. | Podatny na ataki hakerskie, gdyż użytkownicy mogą dodawać własne, niezabezpieczone wtyczki. |
Dostęp do narzędzi umożliwiających modyfikację wyglądu strony. | |
Możliwość dodawania własnych wtyczek. |
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.