SEO w 2020 roku. Jak pozycjonowanie może pomóc Twojej firmie?

SEO w 2020 roku. Jak pozycjonowanie może pomóc Twojej firmie?

Jeszcze tylko kilka tygodni i powitamy nowy rok! Jakie są Twoje plany? Czy jesteś gotowy na zmiany, jakie przyniesie Nowy Rok? Tak czy inaczej, wiem, że chciałbyś uzyskać większy ruch na swojej stronie internetowej i większą konwersję dla swojej firmy – dlatego czytasz ten wpis na blogu.

Ostatnio na naszym blogu: Webinary - czym są i jak wspierają pozycjonowanie?

Dzisiaj odpowiem jak SEO może pomóc Twojemu biznesowi w 2020 roku. W tym blogpoście znajdziesz kilka punktów – postaraj się wybrać chociaż jeden, który może Ci pomóc.

Zaczynamy!

Oto 7 sposobów na to, jak SEO pomaga Twojej firmie w 2020 roku:

  1. Zwiększa ruch organiczny.
  2. Zwiększa wiarygodność biznesu.
  3. Poprawia doświadczenie użytkowników.
  4. Pomaga ukierunkować i zaangażować lokalnych odbiorców.
  5. Pomaga zdobyć więcej kliknięć.
  6. Przynosi długookresowe wyniki.
  7. Polepsza wyniki wyszukiwania głosowego.

Zanim przejdziemy do tych punktów, upewnijmy się że jesteśmy na tej samej stronie, jeśli chodzi o same definicje.

Co to jest SEO?

Search Engine Optimization (SEO) to proces optymalizacji stron internetowych w celu uzyskania organicznego ruchu poprzez umieszczenie ich na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (SERP).

Na działania SEO składają się 2 główne elementy: SEO na stronie i SEO poza stroną. Jest to rozbudowany proces, który wymaga czasu i wysiłku zespołu, aby nadążyć za zmianami algorytmów wytycznymi.

Jednak jeśli będziesz postępować zgodnie z wytycznymi Google, z pewnością osiągniesz długoterminowe efekty w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce i większego ruchu organicznego, za którym pójdzie większa konwersja, na której przecież najbardziej Ci zależy.

Przejdźmy do tego jak SEO pomaga Twojej firmie.

1. SEO Zwiększa organiczny ruch do Twojego sklepu internetowego

W przeciwieństwie do większości internetowych strategii marketingowych, SEO skierowane jest do odbiorców z ruchu organicznego. Oznacza to, że nie musisz płacić za reklamy po to, aby uzyskać widoczność i kliknięcia w wyszukiwarce.

SEO wymaga, aby produkować wysokiej jakości na stronie. Musisz również upewnić się, że witryna ładuje się szybko. Jeśli zachowasz ciągłość publikowanych treści, będą one wysokiej jakości i zoptymalizowane pod SEO, z czasem uzyskasz więcej ruchu organicznego. Ruch ten w końcu doprowadzi do zwiększenia konwersji, jeśli Twoja oferta będzie dopasowana do odbiorców.

2. SEO zwiększa wiarygodność biznesu

Wszyscy wiemy, że budowanie zaufania i wiarygodności Twojej marki nie dzieje się z dnia na dzień. To samo dotyczy wyników z SEO, które przyczyniają się do budowania autorytetu Twojej strony internetowej w Twojej branży.

Celem idealnej strategii SEO powinno być uplasowanie się i utrzymanie się na czele SERPów poprzez zbudowanie solidnej technicznej podstawy strony internetowej, dbanie o doświadczenie użytkownika i dodawanie jakościowej treści.

Musisz pamiętać, że istnieje wiele czynników wpływających na zbudowanie autorytetu strony. Należą do nich między innymi:

  • Wysoka jakość budowanych linków
  • Wysokie zaangażowanie użytkowników na Twojej stronie
  • Wdrożenie schema
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Zwiększenie wiarygodności i autorytetu biznesowego Twojej marki wymaga czasu, zaangażowania i cierpliwości oraz oczywiście oferowanie produktów i usług wysokiej jakości, dzięki którym klienci zaufają twojej marce i będą do niej chętnie wracać.

3. SEO poprawia doświadczenie użytkowników

Jesteś właścicielem strony internetowej, ale sam na pewno też jesteś użytkownikiem innych stron. Doskonale zdajesz sobie sprawę, że doświadczenie na stronie jest ważnym czynnikiem wpływającym na odbiór strony. Jest to ważny aspekt nie tylko dla użytkowników, ale też dla Google. Wiodąca wyszukiwarka ma sposób na interpretowanie dobrych lub złych doświadczeń użytkownika.

Klienci wiedzą czego oczekują po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarkę. Jeśli nie znajdą tego na Twojej stronie internetowej szybko z niej wyjdą, co zwiększy bounce rate.

Czy zauważyłeś, że Google coraz częściej podaje gotową odpowiedź już na etapie wyszukiwania, bez konieczności przechodzenia na stronę internetową? Coraz więcej wyników pojawia się w tzw. wynikach zero, które mogą zachęcić do wejścia na stronę, jeśli informacje w nich podane będą swoistą „przynętą”.

W swojej strategii nie zapominaj więc o wynikach zero i odpowiedniej optymalizacji strony aby jak najczęściej się w nich pojawiać.

4. SEO pomaga ukierunkować i zaangażować lokalnych odbiorców

Jeśli posiadasz fizyczne sklepy zlokalizowane w różnych miejscach, wyszukiwanie lokalne może być fundamentalną częścią sukcesu Twojej marki, szczególnie w dobie rosnącej popularności wyszukiwań mobilnych.

Local SEO - how SEO helps your business

Lokalne SEO ma na celu optymalizację strony pod konkretne lokalizacje. Jej celem jest dotarcie do użytkowników lokalnych, którzy mieszkają w pobliżu lub wyszukują danego produktu czy usługi zlokalizowanych w danym miejscu.

Można to zrobić poprzez optymalizację zawartości strony internetowej oraz odpowiednie działania off-site.

5. SEO pomaga zdobyć więcej kliknięć

Jeśli Twoja strona nie pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, prawie niemożliwe będzie zdobycie większego ruchu organicznego.

Jedno z badań wykazało, że 71% kliknięć w wyszukiwarce pochodzi z wyników na pierwszej stronie Google. Oznacza to, że jeśli nie jesteś na pierwszej stronie, nie oczekuj, że ludzie będą przychodzić na Twoją stronę internetową.

6. SEO przynosi długookresowe wyniki

W przeciwieństwie do tradycyjnych metod marketingowych, takich jak reklamy outdoorowe, reklamy drukowane i pół-minutowe spoty na popularnych kanałach radiowych, Twoje wysiłki SEO nie są ograniczone w czasie. Tak więc, SEO nie tylko generuje wyniki dla Twojej firmy w określonym przedziale czasowym, ale także w dłuższej perspektywie czasowej, o ile cały czas optymalizujesz swoją stronę zgodnie z wymogami Google.

Jest to szczególnie przydatne, gdy zainteresowanie tematami związanymi z branżą rośnie wraz z upływem czasu. Tak więc coraz więcej idealnych klientów znajdzie Twoją stronę internetową w wyszukiwarce.

7. SEO pomaga zdominować wyniki wyszukiwania głosowego

Rewolucja w wyszukiwaniu głosowym dzieje się. Użytkownicy coraz częściej korzystają z urządzeń takich jak Asystent Google, Siri czy Alexa do wyszukiwania informacji w internecie.

how SEO affects your business - helps dominate voice search

Statystyki przewidują, że do 2020 r. wyszukiwanie głosowe obejmie 50% wszystkich wyszukiwań na całym świecie. Tak, to najwyższy czas, aby zoptymalizować zawartość witryny internetowej i dostosować ją do wyszukiwania głosowego.

Możesz zacząć od wykorzystania słów z długim ogonem, które zazwyczaj są wyszukiwane głosowo. Pomogą Ci w tym takie narzędzia jak Answer The Public czy Google Trends.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.