Optymalizacja strony opartej na Shoperze. Poradnik

Optymalizacja strony opartej na Shoperze. Poradnik

W tym poście przyjrzymy się, na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę przy optymalizacji strony opartej na Shoperze. Wyjaśnimy, w jaki sposób dodawać i formatować treści, optymalizować grafiki, tworzyć przyjazne adresy URL czy jak skutecznie prowadzić bloga. Poznaj tajniki platformy Shoper i zdobądź najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania!

Ostatnio na naszym blogu: Poradnik. Rozmiary grafik i wytyczne dotyczące wideo na Facebook Ads

Właściciele sklepów internetowych doskonale zdają sobie sprawę z tego, że bez odpowiedniej optymalizacji swoich produktów, a także skutecznej reklamy nie są w stanie osiągnąć zadowalającej sprzedaży i wyprzedzić swoich konkurentów. Istnieje wiele rozwiązań, których celem jest ułatwienie prowadzenia tych działań, a jednym z nich jest platforma Shoper. Jeśli posiadasz sklep oparty na Shoperze lub zastanawiasz się nad wyborem tej platformy i chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób odpowiednio go zoptymalizować, by wyświetlać się na szczycie listy wyników wyszukiwania, to ten artykuł jest dla Ciebie! Przekonaj się, jak skutecznie pozycjonować stronę opartą na Shoperze!

Czym jest Shoper?

Shoper to oprogramowanie dla sklepów internetowych, które zostało stworzone przez firmę DreamCommerce. Umożliwia ono obsługę całego procesu zakupowego, a zatem: przyjęcie zamówienia, jego realizację i wysyłkę, a także wszelkie kwestie związane z płatnościami.

Oprogramowanie wyposażone jest w zestaw narzędzi, które zapewniają bezpieczeństwo danych, umożliwiają skuteczną promocję sklepu i jego personalizację. Shoper, od czasu jego założenia, a więc od 2005 roku, stale się rozwija i wprowadza nowe funkcje do zarządzania sklepem internetowym, których obecnie jest ponad 250. Platforma dostępna jest jako usługa typu SaaS, a jej możliwości można sprawdzić podczas oferowanego przez firmę 14-dniowego okresu próbnego.

Szerszą charakterystykę tej platformy znajdziecie w naszym Ebooku w rozdziale: Shoper dla sklepu internetowego. Charakterystyka.

Optymalizacja sklepu internetowego na platformie Shoper

Tak jak już wspomniałam, odpowiednia optymalizacja sklepu internetowego jest niezbędna do osiągania lepszych pozycji, a także zwiększania widoczności witryny. Czy Shoper to platforma, która jest przyjazna optymalizacji? Czy posiada on wszystkie podstawowe elementy, które są niezbędne do tego, aby dobrze wypozycjonować sklep internetowy? Przekonajcie się sami!

Optymalizacja na CMS Shoper:

  1. Narzędzia analityczne
  2. Tytuły i meta opisy
  3. Dodawanie i formatowanie treści
  4. Optymalizacja nagłówków
  5. Optymalizacja grafik
  6. Optymalizacja adresów URL
  7. Tworzenie przekierowań
  8. Plik robots.txt
  9. Mapa witryny
  10. Dane strukturalne
  11. Prowadzenie bloga

Integracja z Google Analytics i Search Console w panelu Shoper

Zanim przejdę do omówienia kwestii ściśle związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem sklepu opartego na platformie Shoper, przedstawię, w jaki sposób zintegrować sklep z narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Analytics i Search Console. Ich odpowiednia konfiguracja umożliwi nam bowiem późniejszą analizę widoczności, ruchu czy wyników sprzedaży, jakie osiąga witryna.

Podpięcie narzędzi wspomagających SEO w Shoperze jest bardzo proste. Twórcy oprogramowania udostępniają gotowe rozwiązanie, które umożliwia wklejanie własnych kodów, dzięki czemu podłączenie GA czy SC nie powinno stanowić dla nikogo problemu.

Integracja narzędzi analitycznych na platformie Shoper
Integracja narzędzi analitycznych na platformie Shoper

W celu integracji naszego sklepu z Google Analytics, musimy przejść do modułu Konfiguracja > Integracje > Inne, a następnie wejść w konfigurację integracji Google Analytics. W tym miejscu możemy włączyć aktywność, a także dodać nasz kod śledzący i włączyć funkcję rozszerzonego e-commerce.

Integracja Google Analytics na platformie Shoper
Integracja Google Analytics na platformie Shoper

Integracja sklepu internetowego z Search Console jest również bardzo istotna. Narzędzie to umożliwia nam dostęp m.in. do informacji na temat: stanu indeksacji stron, błędów występujących w obrębie witryny, ruchu organicznego, danych strukturalnych czy działania strony na urządzeniach mobilnych. Aby zweryfikować własność witryny pod kątem Google na platformie Shoper wystarczy skopiować specjalny tag HTML, bezpośrednio z Google Search Console, a następnie przejść w panelu administracyjnym sklepu do sekcji Konfiguracja > Integracje > Integracje własne i w polu Nagłówek strony — <head> umieścić skopiowany tag. Na koniec wystarczy już tylko zapisać zmiany.

Integracja Google Search Console na platformie Shoper
Integracja Google Search Console na platformie Shoper

Optymalizacja Title i Meta Description

Jedną z pierwszych rzeczy, o którą powinniśmy zadbać w procesie pozycjonowania sklepu internetowego są odpowiednio zoptymalizowane title oraz meta description. Odpowiadają one za wygląd danej podstrony w wynikach wyszukiwania, dlatego powinniśmy zwrócić uwagę, żeby nie tylko były one odpowiednio przygotowane pod kątem wyszukiwarki, ale przede wszystkim były atrakcyjne dla użytkowników i zachęcały ich do kliknięcia w daną podstronę.

Element Title i Meta Description
Element Title i Meta Description

Oprogramowanie Shoper umożliwia automatyczne generowanie schematów tytułów i meta opisów dla strony. Są one domyślnie ustawione jako aktywne, a chcąc je zmodyfikować musimy przejść w panelu administracyjnym do sekcji Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Ustawienia podstawowe. W sekcji tej mamy dostępnych kilka rodzajów zmiennych, dzięki którym łatwo możemy zoptymalizować opisy produktów czy kategorii:

  • {shop_name} – nazwa sklepu,
  • {seo_title} – tytuł strony,
  • {seo_description} – opis strony,
  • {seo_keywords} – słowa kluczowe,
  • {product_name} – nazwa produktu,
  • {product_code} – kod produktu,
  • {category_name} – nazwa kategorii,
  • {breadcrumbs} – ścieżka do kategorii,
  • {producer_name} – nazwa producenta,
  • {short_description} – skrócony opis.

Mamy również zmienne dedykowane dla sekcji Blog:

  • {blog_article_name} – tytuł wpisu,
  • {blog_article_short_description} – skrócona treść wpisu,
  • {blog_article_categories} – kategorie wpisu,
  • {blog_article_tags} – tagi do wpisu,
  • {blog_category_name} – nazwa kategorii,
  • {blog_tag_name} – nazwa tagu.

Przy ich pomocy możemy ustawić własny schemat tytułu strony, meta description oraz meta keywords dla strony głównej, produktów, kategorii, stron producentów, a także artykułów blogowych.

Optymalizacja Title i Meta Description na Shoperze
Optymalizacja Title i Meta Description na Shoperze

Gotowe schematy przygotowane przez Shopera będą świetnym rozwiązaniem dla osób, które dopiero rozpoczynają proces optymalizacji swojego sklepu internetowego. Dla lepszych efektów pozycjonowania warto jednak podejść do optymalizacji tytułów i opisów indywidualnie. Jak wprowadzić title i meta description dla poszczególnych stron produktów czy kategorii na platformie Shoper?

Aby zmienić title i meta description dla indywidualnego produktu wystarczy przejść do sekcji Asortyment > Produkty, a następnie wyszukać odpowiedni artykuł. Po znalezieniu szukanego produktu klikamy jego edycję:

Ustawianie title i meta description dla wybranego produktu na Shoperze
Ustawianie title i meta description dla wybranego produktu

Następnie przechodzimy do sekcji Pozycjonowanie, gdzie możemy ustawić indywidualny tytuł strony, opis, a także meta keywords dla wybranego produktu:

Ustawianie title i meta description dla wybranego produktu na Shoperze
Ustawianie title i meta description dla wybranego produktu

Podobnie możemy zmienić title i meta description dla określonej kategorii lub stron producentów. Wystarczy, że przejdziemy do sekcji Asortyment > Kategorie lub Asortyment > Producenci, a następnie z wyświetlonej listy wybierzemy konkretną kategorię lub nazwę producenta.

Ustawianie title i meta description dla stron kategorii na Shoperze
Ustawianie title i meta description dla stron kategorii
Ustawianie title i meta description dla stron producentów na Shoperze
Ustawianie title i meta description dla stron producentów

W przypadku kategorii, na dole strony zobaczymy rozwijaną sekcję Pozycjonowanie, w której możemy wprowadzić własny tytuł, opis i słowa kluczowe dla danej kategorii.

Ustawianie title i meta description dla stron kategorii na Shoperze
Ustawianie title i meta description dla stron kategorii

Chcąc wprowadzić title i meta description dla stron producentów musimy kliknąć w zakładkę Pozycjonowanie (podobnie, jak w przypadku zmiany tytułu i opisu dla wybranego produktu).

Ustawianie title i meta description dla stron producentów na Shoperze
Ustawianie title i meta description dla stron producentów

Dodawanie i optymalizacja treści na platformie Shoper

Nieodłącznym elementem każdej strony i sklepu internetowego jest content. W przypadku sklepów są to treści umieszczane na stronie głównej, ale przede wszystkim na stronach kategorii i produktów. Dzięki rozbudowanemu edytorowi, oprogramowanie Shoper umożliwia intuicyjną i prostą edycję treści oraz jej publikację. Poniżej szczegółowo opisałam, jak dodawać i edytować treści na stronach kategorii i produktów oraz na stronie głównej. Jeśli chcesz dowiedzieć się, dlaczego content na stronie jest ważny, a także jak tworzyć unikalne opisy produktów, kategorii i treści na stronę główną to zapraszam do przeczytania rozdziału Content marketing z naszego Ebooka.

Kategorie

Chcąc dodać treść na wybraną kategorię, wystarczy w panelu administracyjnym Shopera wybrać zakładkę Asortyment > Kategorie, a następnie wybrać kategorię, dla której chcemy zmienić opis. W środkowej części ekranu znajdziemy sekcję Opis kategorii, w której przy użyciu prostego edytora możemy dodawać i formatować treści.

Dodawanie opisu kategorii na platformie Shoper
Dodawanie opisu kategorii na platformie Shoper

Edycja treści przy pomocy gotowego edytora nie wymaga od nas specjalistycznej wiedzy czy umiejętności programowania. Jeśli jednak chcielibyśmy edytować tekst przy pomocy kodu, oprogramowanie Shoper udostępnia taką opcję. Wystarczy w polu Opis kategorii kliknąć Widok > Kod źródłowy, aby swobodnie edytować naszą treść przy pomocy kodu HTML.

Dostęp do kodu źródłowego opisu kategorii na Shoperze
Dostęp do kodu źródłowego opisu kategorii

Produkty

Analogicznie sytuacja wygląda przy dodawaniu treści do konkretnego produktu. Wystarczy przejść do zakładki Asortyment > Produkty, a następnie wybrać dany artykuł  i kliknąć jego edycję. Po załadowaniu się produktu należy przejść do zakładki Opis, gdzie możemy ustawić krótki i długi opis produktu.

Dodawanie opisu produktu na platformie Shoper
Dodawanie opisu produktu na platformie Shoper

Strona główna

Trochę inaczej wygląda dodawanie opisu na stronę główną. Chcąc dodać treść do strony głównej sklepu internetowego musimy przejść do zakładki Konfiguracja > Wygląd > Moduły > Strona główna, a następnie wybrać edycję modułu, który odpowiedzialny jest za przechowywanie tekstu (domyślnie nosi on nazwę Box, a na naszym przykładzie Opis sklepu). Po jego kliknięciu otrzymamy dokładnie taki sam edytor, jak w przypadku opisów kategorii czy produktów.

Dodawanie opisu na stronę główną na platformie Shoper
Dodawanie opisu na stronę główną na platformie Shoper

Optymalizacja nagłówków w sklepie internetowym

Ważną kwestią przy optymalizacji strony na platformie Shoper jest możliwość ustawiania odpowiednich nagłówków. Najważniejszym jest oczywiście jeden nagłówek H1, który powinniśmy utworzyć dla każdej podstrony z użyciem odpowiedniego słowa kluczowego.

Shoper automatycznie tworzy nagłówek H1 za pomocą tytułu podstrony, w zależności od jej typu. Na karcie określonego produktu nagłówkiem H1 będzie nazwa danego produktu, dla podstrony kategorii będzie to nazwa tej kategorii, a dla wpisu blogowego tytuł artykułu. Chcąc zmienić nagłówek H1 na produktach czy kategoriach, musimy zmienić ich nazwę — nie da się tego zrobić w żaden inny sposób, co w niektórych przypadkach może być problematyczne. Platforma umożliwia ręczną zmianę nagłówka H1 jedynie w przypadku strony głównej. Chcąc to zrobić, musimy przejść do zakładki Konfiguracja > Wygląd > Moduły > Strona główna, gdzie za pomocą edytora możemy wpisać odpowiednią treść i sformatować ją jako Nagłówek 1.

Tworzenie nagłówków niższego rzędu, a więc przede wszystkim H2 czy H3, na stronach kategorii i produktów odbywa się za pomocą edytora, w którym dodajemy treść na konkretną podstronę. Wystarczy zaznaczyć fragment, który chcemy ustawić jako nagłówek H2 czy nagłówek niższego rzędu, a następnie kliknąć Format > Formaty> Nagłówki i wybrać pożądany rodzaj.

Dodawanie nagłówków na platformie Shoper
Dodawanie nagłówków na platformie Shoper

Dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć na Shoperze

Istotnym elementem, o który powinniśmy zadbać przy optymalizacji sklepu internetowego, jest również dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć. Wyświetlają się one w sytuacji, kiedy zdjęcia na stronie nie mogą się poprawnie załadować, a także są pomocne dla niewidomych. Zawartość opisów alternatywnych jest czytana przez specjalne programy dedykowane tym osobom, dzięki czemu osoby niewidome mogą dowiedzieć się, co znajduje się na stronie i co przedstawia dana grafika. Więcej o optymalizacji zdjęć na stronie przeczytacie w tym wpisie: Zdjęcia i ich pozycjonowanie. Jak podejść do tematu? Platforma Shoper domyślnie generuje opisy alternatywne dla zdjęć produktów (na podstawie nazwy produktu), a także dla miniatur wpisów blogowych (na podstawie tytułu wpisu blogowego). ALTy możemy jednak zmieniać samodzielnie, przechodząc do odpowiednich ustawień.

Jeśli chcemy zmienić opisy alternatywne zdjęć produktów na platformie Shoper, wystarczy, że przy edycji wybranego produktu przejdziemy do sekcji Galeria i klikniemy ikonę w lewym dolnym rogu miniaturki.

Dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć produktów na Shoperze
Dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć produktów na Shoperze

Po kliknięciu miniaturki wyświetli nam się okienko, w którym możemy dodać opis zdjęcia, a następnie zapisać go za pomocą przycisku Ok.

Dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć produktów na Shoperze

Ustawianie przyjaznych adresów URL

Kolejnym ważnym elementem przy optymalizacji strony opartej na Shoperze jest ustawianie przyjaznych adresów URL dla stron produktów, kategorii czy producentów. Schemat postępowania jest analogiczny dla wszystkich wymienionych wyżej podstron. Wystarczy w sekcji Pozycjonowanie znaleźć pole oznaczone jako URL (w przypadku Kategorii) lub Adres URL (w przypadku Produktów i Producentów), gdzie możemy ręcznie wpisać strukturę adresu.

Tworzenie przyjaznych adresów URL kategorii na platformie Shoper
Tworzenie przyjaznych adresów URL kategorii na platformie Shoper
Tworzenie przyjaznych adresów URL produktów na platformie Shoper
Tworzenie przyjaznych adresów URL produktów na platformie Shoper

Ustawianie przekierowań w Shoperze

Pozostając przy temacie adresów URL, warto wspomnieć również o ustawianiu przekierowań na platformie Shoper. Przekierowania są potrzebne m.in. w przypadku zmiany adresu dla danej podstrony czy braku dostępności produktu i chęci przekierowania użytkownika na inną podstronę, aby uniknąć utraty ruchu.

Ustawianie przekierowań na platformie Shoper jest bardzo proste i intuicyjne. W większości przypadków platforma automatycznie tworzy odpowiednie przekierowania, np. w sytuacji zmiany adresu URL czy modyfikacji nazwy produktu lub kategorii. Z panelu administracyjnego możemy przejść do specjalnego narzędzia, które umożliwia ręczne dodawanie przekierowań, a także edycję już istniejących przekierowań bez konieczności ingerowania w kod. Narzędzie to możemy znaleźć przechodząc do zakładki Konfiguracja > Przekierowania.

Ustawianie przekierowań w Shoperze
Ustawianie przekierowań w Shoperze

Uzupełnienie pliku robots.txt

Platforma Shoper pozwala  również na edycję i uzupełnienie pliku robots.txt. Plik ten umożliwia m.in. wyłączanie określonych podstron z indeksowania (np. automatycznie generowanych podstron przy okazji filtrowania i sortowania produktów) za pomocą wpisania odpowiednich reguł blokujących. W celu edycji tego pliku wystarczy przejść do zakładki Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Zaawansowane.

Edycja pliku robots.txt na platformie Shoper
Edycja pliku robots.txt na platformie Shoper

Plik sitemap.xml

Mapa witryny to kolejny element, który jest ściśle powiązany z optymalizacją sklepu internetowego. Plik sitemap.xml zawiera adresy URL wszystkich podstron, które wchodzą w skład witryny. Adres sitemapy jest potrzebny do zgłaszania jej w narzędziu Google Search Console, dlatego warto wiedzieć, że platforma Shoper automatycznie generuje ten plik w potrzebnym formacie XML. Adres mapy witryny w Shoperze znajdziemy przechodząc do sekcji Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Google Sitemap.

Mapa strony w platformie Shoper
Mapa strony w platformie Shoper

Shoper a dane strukturalne

Dużą zaletą platformy Shoper jest fakt, iż wspiera ona dane strukturalne, za pomocą których w wynikach wyszukiwania możemy wyświetlać dodatkowe informacje, znane jako Rich Snippet. Informacje te mogą dotyczyć m.in. opinii użytkowników na temat danego produktu, jego ceny czy dostępności. Dzięki temu wynik wyszukiwania prezentuje się dużo atrakcyjniej na tle konkurencji, co zwiększa szanse na to, że zostanie odwiedzony przez użytkowników, a tym samym przyczyni się do wzrostu konwersji. Więcej na temat danych strukturalnych przeczytacie w tym wpisie: Czym są dane strukturalne?

Shoper a dane strukturalne
Shoper a dane strukturalne

Prowadzenie bloga na platformie Shoper

Optymalizując stronę opartą na Shoperze, warto przyjrzeć się modułowi Bloga umożliwiającego tworzenie profesjonalnego bloga firmowego, dzięki któremu możemy budować swoją pozycję eksperta w branży, a także docierać do potencjalnych klientów. Więcej na temat tego, dlaczego warto prowadzić bloga swojej firmy, przeczytasz w artykule: 9 argumentów za prowadzeniem firmowego bloga.

Jeśli chcesz zacząć prowadzić bloga na platformie Shoper, wystarczy przejść do zakładki Zawartość > Blog. Znajdziesz tam listę wszystkich opublikowanych wpisów, wraz z informacjami o ich autorze, dacie publikacji czy liczbie komentarzy. Z tego miejsca możesz również dodać wpis, stworzyć nową kategorię wpisów czy moderować komentarze zamieszczone pod opublikowanymi artykułami.

Prowadzenie bloga na platformie Shoper
Prowadzenie bloga na platformie Shoper

Dodawanie i edycja wpisów są równie proste, jak dodawanie opisów na kategorie czy produkty. Wszystko odbywa się przy pomocy dobrze znanego już edytora, który umożliwia formatowanie treści czy dodawanie nagłówków bez znajomości kodu. Ustawianie title, meta description lub przyjaznego adresu URL również jest bardzo proste – wystarczy w sekcji edycji wpisu przejść do zakładki Pozycjonowanie.

Dodając wpis na bloga mamy również możliwość wprowadzenia opisów alternatywnych do zdjęć. Chcąc zmienić opis zdjęcia wyróżniającego wpis blogowy, należy kliknąć w przycisk Edytuj opis zdjęcia widoczny pod obrazkiem.

Dodawanie opisu alternatywnego do zdjęcia we wpisie blogowym na platformie Shoper
Dodawanie opisu alternatywnego do zdjęcia we wpisie blogowym na platformie Shoper

Edytować możemy również ALTy zdjęć umieszczonych w treści samego wpisu. W tym celu wystarczy kliknąć ikonkę Wstaw/edytuj obrazek, a następnie wprowadzić tekst w polu Opis obrazka.

Dodawanie opisu alternatywnego do zdjęcia we wpisie blogowym na platformie Shoper
Dodawanie opisu alternatywnego do zdjęcia we wpisie blogowym na platformie Shoper

Zalety i wady platformy Shoper

Przedstawiłam już najważniejsze elementy, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy optymalizacji strony opartej na Shoperze, a teraz chciałabym przejść do podsumowania jego zalet i wad.

Najważniejszą zaletą tej platformy jest jej łatwość i intuicyjność obsługi. Optymalizacja meta tagów, tworzenie i edycja treści czy dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć nie powinny nikomu sprawić najmniejszego problemu. Wszystko odbywa się przy pomocy prostych w obsłudze edytorów, a także jest dokładnie opisane odpowiednimi zakładkami.

Shoper umożliwia również łatwy dostęp do pliku robots.txt, a także generuje plik sitemap.xml. Zaletą tego oprogramowania jest automatyczne tworzenie przekierowań i możliwość ich łatwej edycji oraz dodawania z poziomu panelu. Platforma wspiera również dane strukturalne, które wpływają na atrakcyjny wygląd wyników wyszukiwania, a także pozwala na stworzenie bloga firmowego, dzięki któremu możemy przyciągać nowych użytkowników na stronę i budować pozycję eksperta w swojej branży. Dużą zaletą tego rozwiązania jest również możliwość jego łatwej integracji z narzędziami analitycznymi wspierającymi SEO.

Do wad tego rozwiązania należą natomiast: brak edycji nagłówka H1 dla produktów i kategorii bez zmiany ich nazw, domyślne ustawianie opisu kategorii nad produktami (w górnej części strony) czy generowanie nieprzyjaznych adresów URL dla plików graficznych. Platforma Shoper nie oferuje również możliwości dostosowania indeksowania stron przy pomocy dyrektywy “noindex”.

Kiedy warto skorzystać z tej platformy?

Platformę Shoper polecałabym szczególnie dla użytkowników, którym zależy na łatwej i intuicyjnej obsłudze sklepu, a także dla osób, które nie posiadają wiedzy programistycznej. Rozwiązywaniem wszelkich problemów w działaniu platformy, zajmuje się bowiem wsparcie techniczne. Oprogramowanie będzie idealne dla małych i większych firm, które chcą otworzyć swój sklep internetowy w krótkim czasie. Dzięki bogatej funkcjonalności i stale rozwijanym funkcjom platforma pozwala łatwo zarządzać i prowadzić sklep, a także posiada niezbędne funkcje, dzięki którym możemy wypozycjonować naszą witrynę i wyróżnić się na tle konkurencji.

Podsumowanie

Platforma Shoper to oprogramowanie, które umożliwia intuicyjne przygotowanie sklepu i jego optymalizację pod kątem SEO. Sklep oparty na Shoperze z łatwością zintegrujemy z najpopularniejszymi narzędziami analitycznymi, na przykład Google Analytics czy Search Console. Z poziomu panelu administracyjnego w prosty i szybki sposób zoptymalizujemy także najważniejsze elementy mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, takie jak: element title i meta description, nagłówki, adresy URL czy atrybuty ALT.

Jeśli planujesz założenie sklepu internetowego na platformie Shoper lub jesteś jego właścicielem, ale nie wiesz, jak skutecznie go pozycjonować warto skorzystać z pomocy agencji SEO. Nieumiejętne działania mogą bowiem negatywnie wpłynąć na rozwój sklepu, przyczyniając się m.in. do spadku widoczności czy pozycji fraz w Google.

  5,00 / 5 ( 16 )
Autor
Junior SEO Specialist - Mariola

Junior SEO Specialist

W Delante od grudnia 2018 roku. Studentka Informatyki, a już wkrótce absolwentka. Otaczającą rzeczywistość rozkłada na słowa, obrazy, dźwięki - w skrócie SEO, fotografia i muzyka. W wolnym czasie chętnie podróżuje, a także gra w orkiestrze dętej.
Komentarze (2)
  1. Właśnie takiego wpisu szukałem. Czy Shoper jest najlepszym wyborem dla początkujących, czy jest jeszcze inny CMS, który też sprawdzi się w takim przypadku? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    1. Na wybór odpowiedniego dla strony CMS’a wpływa wiele czynników. Dużo zależy od tego, jak duży jest sklep i jakie są Twoje oczekiwania co do funkcjonalności. Jeżeli chodzi o intuicyjność i łatwość w obsłudze, to tak, Shoper jest jednym z lepszych wyborów pod tym kątem. Dla początkujących (choć nie tylko) sprawdzi się idealnie 🙂 Jednak tak jak wspomniałam, nie na każdej stronie zadziała to samo. Wartym sprawdzenia może okazać się też przykładowo WooCommerce (dodatek do WordPressa) czy PrestaShop. W naszym ebooku znajdziesz porównanie najpopularniejszych CMS’ów, warto rzucić okiem: https://delante.pl/ebook-pozycjonowanie-sklepow/cms-charakterystyka/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.