Sote to dobre rozwiązanie, kiedy zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu sklepu internetowego. CMS ten daje duże możliwości optymalizacyjne, a my potrafimy w pełni te możliwości wykorzystać.
Optymalizujemy architekturę strony
Poprawiamy dostępność dla botów Google i indeksację
Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo witryny
Ułatwiamy użytkowanie strony
Senior SEO Specialist
Porozmawiajmy o tym, jak poprawić sprzedaż w twoim sklepie!
Jeśli masz sklep internetowy, który jest zbudowany na CMS-ie Sote, to już nie marnuj czasu i zacznij go pozycjonować. Dzięki działaniom SEO Twoja witryna stanie się lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania Google, a tym samym więcej użytkowników do niej trafi. Wcześniej jednak niezwykle istotne stanie się dostosowanie sklepu do wszystkich wymogów SEO. Sprawdź, jak można to osiągnąć.
Jeszcze niedawno Sote było jednym z chętniej wybieranych CMS-ów. Jednak ze względu na natężenie rynku jest obecnie rzadziej wybierany. Nie oznacza to, że jego jakość się pogorszyła. Wręcz przeciwnie Sote jest skutecznie ulepszane od lat i dziś znajduje się w czołówce CMS-ów, jeśli chodzi o możliwości związane z optymalizacją witryny.
Warto podkreślić, że Sote jest dostępny na licencji SaaS i jest w pełni płatny.
Sote powstało z myślą, o tym, aby maksymalnie ułatwić użytkownikom dokonywanie zakupów internetowych. Zastosowane mechanizmy w postaci koszyka zamówień, kategorii produktów czy filtrowania podczas wyszukiwań, sprawiają, że znalezienie tego, czego się potrzebuje, staje się znacznie łatwiejsze oraz bardzo szybkie. Dlatego też użytkownicy cenią sobie sklepy oparte o Sote.
Zresztą to nie wszystko, gdyż ten CMS daje możliwość skorzystania z wielu zalet także z perspektywy administratora witryny. Przede wszystkim obsługa sklepu jest bardzo intuicyjna. Do tego pojawia się możliwość szybkiego wystawiania faktur VAT czy integracji witryny z porównywarkami cenowymi, Allegro czy też z firmami kurierskimi. Oprócz tego dodawanie tekstów również jest bardzo proste.
Ze względu na to, że Sote jest dostępny na licencji SaaS, to standardowo nie mamy tutaj dostępu do serwera. Jednak, jeśli bardzo nam na tym zależy, możemy wykupić oprogramowanie i wtedy umieścić swój sklep internetowy na własnym serwerze.
Sote to dobre rozwiązanie, kiedy zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu sklepu internetowego. Rozbudowane moduły sprawiają, że optymalizacja jest naprawdę intuicyjna i możliwa nawet bez jakichkolwiek rozszerzeń. Bez obaw możemy dodawać meta tagi, linkować wewnętrznie, tworzyć kategorie, opisy alternatywne i wykonywać wiele innych czynności, które mają na celu polepszyć pozycję witryny w sieci.
Sporą zaletą Sote jest to, że nie ma tutaj ograniczeń pod względem liczby produktów. Tym samym z powodzeniem mogą po niego sięgać tak samo firmy, sprzedające małą lub bardzo dużą liczbę towarów. W obu przypadkach witryna będzie działać sprawnie, a zakupy staną się czystą przyjemnością.
Ciekawą opcją jest możliwość integracji sklepu z takimi serwisami, jak Domodi, Homebook czy Allegro, co sprawia, że Sote może być doskonałym wyborem dla firm, sprzedających odzież czy też przedmioty do aranżacji wnętrz.
Ten CMS został tak zaprojektowany, aby spełniał wszystkie wymagania, jakie stawia dziś przed nami algorytm Google. Oto kilka najważniejszych funkcji, które wspierają proces pozycjonowania sklepu na Sote:
Sote zwraca dużą uwagę na pozycjonowanie witryny. Dzięki temu całkowicie za darmo otrzymujemy do dyspozycji moduły, dzięki którym możemy zoptymalizować cały sklep. Jednak to nie wszystko, aby jeszcze bardziej podnieść efekty związane z pozycjonowaniem, możemy skorzystać z płatnych modułów. Oto kilka przykładowych funkcjonalności:
Dobrze i ciekawie wyeksponowane teksty na stronie są bardzo ważne. Dlatego też możemy zdecydować się na dokupienie modułu, dzięki któremu stworzymy opisy produktów w formie zakładek. Dzięki temu treść będzie lepiej widoczna i zostanie podzielona według informacji, jakie można tam znaleźć, np. dotyczące danych technicznych, gwarancji itd. Poza tym zyskujemy większe pole do przedstawienia wszystkich atutów produktu, a tym samym sprawiamy, że będzie się on lepiej pozycjonował, dzięki wykorzystanym słowom kluczowym.
Tym razem zyskujemy możliwość rozszerzenia oferty produktowej w taki sposób, aby współgrała z Google Shopping. W ten sposób stanie się ona lepiej widoczna w Google. Poza tym sprawi to również, że możliwe będzie lepsze dopasowanie kategorii do produktów, aby były skuteczniej wyświetlane w Google.
To rozszerzenie ma duże znaczenie tak samo podczas optymalizacji, jak i w trakcie samego dostosowywania witryny pod potrzeby użytkownika. Uzyskujemy tutaj możliwość korzystania z informacji, jakie dostarcza nam aplikacja Smartlook. Jej funkcjonowanie polega na śledzeniu zachowań każdej osoby, która odwiedza Twój sklep. Dowiesz się w ten sposób, co należy poprawić, aby zatrzymać klienta dłużej w sklepie, co ma coraz większe znaczenie dla Google podczas pozycjonowania.
W tym przypadku możemy korzystać z atrybutu Hreflang. To bardzo cenne rozwiązanie dla każdego, komu zależy na pozycjonowaniu witryny w różnych językach. Już teraz będzie możliwe wykonanie dokładnej optymalizacji nie tylko w języku polskim.
Pozycjonowanie sklepu Sote to złożony proces, który wymaga podjęcia wielu kroków. Poniżej postanowiliśmy wypisać kilka najważniejszych etapów. Dopiero po ich wdrożeniu będzie można spodziewać się pierwszych efektów i co za tym idzie korzyści związanych z pozycjonowaniem.
Kolejnym istotnym krokiem, którego koniecznie nie można pominąć podczas pozycjonowania sklepu internetowego na Sote jest analiza fraz kluczowych. Wyróżniamy kilka najważniejszych rodzajów słów kluczowych, pomiędzy którymi warto wybierać, a należą do nich – frazy ogólne, brandowe, długi ogon oraz lokalne. Najważniejsze jest to, aby określały one to, co sprzedajesz i czym się zajmujesz, a przy okazji notowały sporą liczbę wyświetleń.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie Sote | 30 |
long-tail | SEO Sote | 10 |
Już po analizie słów kluczowych bardzo ważne jest to, aby zająć się napisaniem unikalnych, sprzedażowych czy też poradnikowych tekstów do sklepu. Istotne jest to, aby każdy z nich nie miał mniej niż 300 wyrazów. Do tekstów należy dodać oczywiście wybrane słowa kluczowe. Mowa tutaj zarówno o opisach produktów, kategorii, jak i o tekstach, znajdujących się w różnych zakładkach, np. na stronie głównej czy na podstronach dotyczących zasad zwrotu bądź dostawy.
Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.
Audyt
SEO
Obszerny audyt SEO strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie
treści
Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja
treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na Sote.
Jakościowy
link building
W ramach procesu link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.
Analiza
i raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
ze specjalistą
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
[/responsive-table]
Sote – zalety | Sote – wady |
Dostęp do najważniejszych funkcji umożliwiający łatwą optymalizację sklepu. | Płatny CMS. |
Możliwość generowania mapy strony. | Zazwyczaj brak dostępu do serwera. |
Częsta aktualizacja skryptu. | |
Intuicyjne zarządzanie sklepem. |
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.