Moda zrównoważona a SEO – o czym warto pamiętać? 10 wskazówek

Moda zrównoważona a SEO – o czym warto pamiętać? 10 wskazówek

Prowadzisz sklep ze zrównoważoną modą i zastanawiasz się, jak połączyć wymagania świata marketingu ze swoimi wartościami? Zobacz, jak odnaleźć się w gąszczu SEO i zaistnieć wynikach wyszukiwania, skutecznie docierając do grona właściwych odbiorców.

Spis treści:

10 rzeczy, o których musisz pamiętać optymalizując sklep z modą zrównoważoną. SEO checklista dla Ciebie!

1. Przeprowadź właściwą analizę fraz kluczowych

Podkreślamy to na samym początku, bo bez naprawdę dobrze przeprowadzonej analizy fraz kluczowych w tak specyficznej (a zarazem konkurencyjnej!) branży będzie bardzo trudno o zadowalające wyniki. Na czym powinieneś się skupić, prowadząc analizę słów dla sklepu z modą zrównoważoną?

  • Wartościowe frazy dopasowane do potrzeb twoich realnych klientów.
  • Odpowiednie wolumeny fraz.
  • Osiągalny przy Twoim budżecie poziom konkurencyjności słów kluczowych.
  • Long-taile, czyli frazy długiego ogona.

Więcej o analizie fraz kluczowych i frazach long tail znajdziesz w artykule: Dlaczego frazy szczegółowe konwertują lepiej niż ogólne?

2. Zadbaj o podstawowe optymalizacje techniczne on-site

W każdym sklepie internetowym, niezależnie od branży, muszą być wykonane pewne optymalizacje na stronie, które pomogą Ci wybić się w wynikach wyszukiwania. Poniżej to, co musi trafić na Twoje to-do list, ale nie wymaga unikalnego podejścia związanego ze specyfiką Twojej działalności:

  • Zwiększenie prędkości witryny.
  • Dopasowany do wymagań Google layout strony.
  • Dane schema.
  • Struktura adresów URL.
  • Tytuły i opisy meta podstron.

Informacje o tym, jak to wszystko zrobić, znajdziesz m.in. w naszym obszernym poradniku: Pozycjonowanie stron. Poradnik dla początkujących.

  • Zdobądź linki zwrotne z innych witryn powiązanych tematycznie z modą zrównoważoną – topical flow to must-have w Twojej branży.
Organiczny link-building to coś, w co warto zainwestować swój czas i budżet. Jak możesz to zrobić? Wejdź w relację z właścicielami stron, blogów czy innych firm, z którymi możliwe będzie podjęcie współpracy. Możesz stworzyć dla nich artykuły branżowe albo zaproponować recenzje produktów – pomysłom właściwie nie ma końca.

Więcej inspiracji zebraliśmy w artykule: 40 sposobów na pozyskiwanie linków zewnętrznych.

4. Zadbaj o treść na blogu

Ta część będzie dłuższa, bo jest dla Ciebie bardzo ważna! Jeśli jeszcze nie wiesz, jak wybrać content na 2022 rok, zerknij do naszego wpisu. A tymczasem zacznijmy od podstaw.

  • EAT it! Google niezmiennie docenia treści, które są dobre: wysokiej jakości, profesjonalne, godne zaufania, odpowiadające na ważne pytania, które mogą chcieć zadać użytkownicy.

Pamiętaj, że Twój blog to miejsce, w którym możesz pokazać, że znasz się na rzeczy, i udowodnić swoją pozycję wyszukiwarkom – koniecznie uwzględnij rozbudowę (lub utworzenie) bloga w planie marketingowym na 2022 rok.

Strategia EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) świetnie sprawdza się w budowaniu renomy sklepów internetowych. O czym koniecznie musisz pamiętać?

  • Twórz długie, wartościowe treści.
  • Nie używaj clickbaitów (a w Twojej branży przede wszystkim nie posługuj się greenwashingiem, aby przyciągnąć klientów!).
  • Powołuj się na specjalistów.
  • Regularnie update’uj swoje wpisy, nie dopuszczając do dezaktualizacji treści.

Wskazówka: Warto linkować do źródeł, z których czerpiesz informacje – w przypadku mody zrównoważonej mogą to być raporty związane z tematem, badania dotyczące wpływu mody na środowisko czy chociażby zaufane portale branżowe.

  • Pamiętaj o search intent. Od listopada 2021 to kolejny bardzo istotny aspekt, który Google bierze pod uwagę oceniając strony – musisz nie tylko pozycjonować się na dane frazy, ale też rozumieć, co i dlaczego użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Możesz skorzystać np. z pomocy keyword intent analysis narzędzia SEMrush. Więcej w artykule: Search intent SEO.
  • Wykorzystaj UGC – User Generated Content. W ostatnich latach możemy zaobserwować, że UGC rośnie na znaczeniu w wielu branżach, i branża modowa (w tym nisza mody zrównoważonej) nie jest tutaj wyjątkiem.

Treści dostarczane przez użytkowników (komentarze, recenzje, opinie) są ogromnie cenne i nie tylko ułatwiają innym decyzje zakupowe, lecz także pozytywnie wpływają na SEO – dlatego koniecznie dodaj je na swoją to-do list!

  • Dbaj o to, żeby Twój content był rzeczywiście użyteczny. Sprawdzaj, jakie frazy wyszukują użytkownicy i odpowiadaj na ich pytania, nawet jeśli Tobie wydają się oczywiste. Pozwoli Ci to zbudować relację z użytkownikami i przekształcić ich w potencjalnych klientów oraz – w przyszłości – w wiernych ambasadorów marki. Co możesz robić, aby upewnić się, żę tworzone treści są pomocne?
  • Sprawdzaj, czego w sieci szukają użytkownicy. Pomogą Ci w tym takie narzędzia jak: Answer the Public, Ubersuggest, SEMstorm.
  • Odpowiadaj na pytania: gdzie kupić sukienki produkowane w Polsce? Jakie materiały są ekologiczne? Co to jest lyocell? Jak prać bawełniane swetry? Jakie second handy w Warszawie warto odwiedzić?
  • Twórz zestawienia: 5 najciekawszych polskich marek slow fashion. 7 alternatyw dla poliestrowych spódnic. 10 pomysłów na bardziej zrównoważoną garderobę. Pisz o wszystkim, co interesuje Twoich odbiorców i może im się przydać!
  • Optymalizuj wpisy pod odpowiednie frazy kluczowe, aby klienci mogli na nie trafić. Przydadzą Ci się frazy w formie pytań, do których przygotujesz poradniki.
  • Linkuj do produktów w treści artykułów. Skoro piszesz o tym, jak nosić wełniane swetry, dlaczego by nie pokazać użytkownikom własnych propozycji?
  • Działaj sezonowo. Mimo że moda zrównoważona z zasady ma służyć na długie lata, to jednak oczywistym jest, że na wiosnę dużo chętniej użytkownicy będą wyszukiwać cienkich płaszczy, a przed sezonem wakacyjnym strojów kąpielowych, lnianych sukienek czy sandałów.

zrownowazona-moda-baner

5. Wprowadź różnorodny content: graficzny, audio i wideo

Myślisz, że teksty w Twojej branży wystarczą? Moda rządzi się swoimi prawami i nic tak nie przyciąga uwagi użytkowników jak ciekawy, zróżnicowany content. Zacznijmy więc od początku.

  • Umieść na stronie dużo zdjęć wysokiej jakości. Równolegle musisz zadbać o ich odpowiednie zoptymalizowanie pod kątem SEO – zapomnij więc o nieskompresowanych grafikach po kilka megabajtów, bo strona po jakimś czasie z nimi zacznie chodzić dużo, dużo wolniej niż powinna.
  • Spraw, żeby content był łatwo share’owalny. Udostępnienia grają ważną rolę w zdobywaniu linków zewnętrznych, a do tego pozwalają na docieranie do szerszego grona odbiorców (przy okazji: sprawdź, czy warto mieć linki z social mediów – możesz się zdziwić!) i budują Twoją renomę w sieci. Proste rozwiązania, takie jak dodanie przycisku udostępnienia w mediach społecznościowych , potrafią być w przypadku branży modowej prawdziwymi gamechangerami.
  • Twórz content wideo. Nie muszą to być typowe reklamy – śmiało eksperymentuj z vlogami, poradnikami, a nawet animacjami (nie zapomnij przy tym dodać linku do swojej strony, bo to dla SEO bardzo istotne!).

Potrzebujesz inspiracji? Spójrz chociażby na spot Patagonii, jednej z najbardziej sustainable marek. Mamy tu do czynienia z transparentną komunikacją, świetną grafiką i autentycznym marketingiem wręcz stworzonym dla zrównoważonej mody. Jest się czym zachwycić:

  • Podcast o zrównoważonej modzie? Czemu nie! Formy audio zyskują na popularności z każdym rokiem, a przy okazji są formą contentu, którą łatwo wykorzystać na wiele sposobów. Background do wideo, transkrypcja do artykułu… pomysłom nie ma końca. Pamiętaj, że konkurencja w branży modowej jest ogromna, a Twoim zadaniem (także w imię lepszego pozycjonowania) jest być na tyle oryginalnym, by się wybić.

6. Pamiętaj o znaczeniu grafik

  • Zadbaj o obrazy wysokiej jakości. To podstawa dobrego prosperowania w internetowym świecie mody – grafiki i fotografie muszą stanowić centrum Twojej strony, pomagając odbiorcom być tak blisko marki jak się da.
  • Pokaż, jak produkty prezentują się na modelach. Dlaczego piszemy o tym w poradniku o SEO? Bo to często klucz do konwersji – gdy już zdobędziesz wartościowy ruch na stronę, musisz zadbać o to, aby się nie zmarnował, czyli poprowadzić użytkowników aż do końca procesu zakupowego, a w przypadku sklepu z modą zrównoważoną fotografie wraz z dobrym opisem mogą okazać się niezwykle istotne.
  • Pokaż się w SERPach. Wiesz, że Google często wyświetla grafiki obok wyników wyszukiwania? Odpowiednio zoptymalizowane grafiki zostaną zaczytane jako miniaturki, a użytkownicy zdecydowanie chętniej klikną w wyróżniający się w ten sposób wpis. Ustaw grafikę wyróżniającą na danej podstronie, a pojawi się ona w SERPie!

przykład grafik o tematyce mody zrównoważonej

  • Zadbaj o optymalizację grafik ze względu na SEO. Nie zapomnij o tym, jaki wpływ mają grafiki na prędkość strony. Zapisywanie ich w odpowiednich formatach czy bezstratne kompresowanie mogą znacząco przyspieszyć ładowanie witryny – a to jeden z aspektów, które Google bierze pod uwagę podczas oceny stron. Pamiętaj też o sprostaniu wymogom Core Web Vitals. 
core web vitals
Więcej o CWV przeczytasz w artykule: Nowe algorytmy Core Web Vitals.

Ważne: Nie masz pewności, czy Twoja strona wypada według nich dobrze? Zerknij na wyniki w Page Speed Insights, zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i komputerów.

page speed delante

  • Zoptymalizuj teksty alternatywne do wszystkich grafik. Dzięki temu Google z łatwością odczyta, co się na nich znajduje, i wyświetli na przykład w Google Grafika – a w przypadku branży modowej to niezmiernie ważne! Uzupełnij alty we wszystkich zdjęciach, nawet tych, które z pozoru wydają Ci się mniej ważne – pozycje w SERPach pokażą Ci różnicę.

7. Twórz naprawdę dobre opisy produktów i kategorii

  • Wspominaj o zrównoważonym rozwoju w swoich opisach. Dzięki temu nie tylko nasycisz stronę właściwymi frazami kluczowymi powiązanymi z tematyką sustainability, lecz także pokażesz użytkownikom swojej intencje. Koniecznie podkreśl:
    • Co tak naprawdę Cię wyróżnia?
    • Jak wygląda Twój łańcuch dostaw?
    • Co z etycznością zatrudnienia Twoich pracowników?
    • Jakie materiały używasz i skąd je pozyskujesz?
    • W jaki sposób dbasz o środowisko podczas wytwarzania i transportu produktów?

przykład opisy kategorii

przykład lojalności marki

8. Nie zapominaj o specyfice swojej grupy docelowej

Wspominaliśmy wcześniej, jak istotne w przypadku mody zrównoważonej jest unikalne podejście do marketingu – nie możesz postawić na typowe strategie takie jak cross-selling, gigantyczne wyprzedaże co sezon i inne trendy właściwe dla fast fashion.

Zamiast tego musisz podejmować często trudne, ale odpowiedzialne decyzje, które będą kształtowały jednolity obraz Twojej marki: dotyczy to zarówno copy produktowego, artykułów blogowych czy nawet tytułów podstron, nagłówków, opisów meta.

Pamiętaj: klienci, którzy cenią sobie zrównoważoną modę, będą cenili sobie także etyczny i rozsądnie prowadzony biznes. To pod nich musisz stworzyć swoją strategię działań SEO.

W 2021 roku E-Izba przeprowadziła raport Odpowiedzialny E-commerce, który może Cię zainteresować. Zobacz chociażby jakie aspekty klienci biorą pod uwagę wybierając e-sklep na swoje zakupy – 55% osób zwraca uwagę na to, czy firma działa zgodnie ze zrównoważonym rozwojem; możemy zagwarantować Ci, że w Twojej niszy ten procent będzie jeszcze wyższy.

jak wybrać e-sklep
Źródło: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2021/11/Raport-Odpowiedzialny-E-commerce-2021.pdf

9. Dostosuj swoją stronę do wymagań urządzeń mobilnych

Jeśli nie jesteś pewien, jaka część Twoich użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, wystarczy, że zerkniesz na podsumowanie z Google Analytics lub Google Search Console. Jednak już teraz możemy zagwarantować, że nawet jeśli ostateczny zakup odbywa się z poziomu urządzenia stacjonarnego, to smartfony odgrywają ogromną rolę w całym procesie sprzedażowym. 

Według raportu Shopify 60% użytkowników uważa, że jakość mobilnej wersji strony odgrywa istotną rolę w wyborze sklepu internetowego, w którym zrealizują zakup.

Co zatem musisz zrobić?

  • upewnij się, że ścieżka zakupowa na urządzeniach mobilnych jest jasna i czytelna;
  • sprawdź, czy wszystkie funkcje, buttony czy linki działają na mobile’u;
  • zadbaj o odpowiednie skompresowanie grafik;
  • sprawdź raport obsługi na urządzeniach mobilnych i rozwiąż ewentualne problemy;
  • pozwól użytkownikom dokończyć zakup bez rejestracji w sklepie;
  • unikaj tworzenia małych, niewygodnych przycisków, i umieszczania buttonów zbyt blisko siebie.
Screen z narzędzia od Google pozwalającego sprawdzić optymalizację stron pod kątem urządzeń mobilnych

10. Polub się z dobrym UX-em!

Świetny design strony internetowej to podstawa skutecznej sprzedaży i wydłużenia czasu przebywania użytkowników na stronie. Ale czy wiedziałeś, że może pozytywnie wpływać na SEO?

Google chce w końcu dostarczyć użytkownikom najlepsze doświadczenie związane z aktywnością w sieci, dlatego zależy mu, aby doświadczenie z witrynami, które wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania, było maksymalnie przyjemne, proste i dobre. 

Więcej na ten temat piszemy w artykule: Wpływ UX na SEO, czyli doświadczenie użytkownika a pozycja strony.

Po co SEO w sklepie modowym?

Potencjał, który musisz wydobyć

  • 54% konsumentów chce kupować produkty, które powstają z troską o środowisko naturalne, w etyczny sposób, i wskazuje sustainability jako jeden z aspektów branych pod uwagę w czasie decyzji zakupowej (źródło).
  • Jednocześnie 20.2% konsumentów twierdzi, że nie chce lub nie może płacić więcej za ubrania stworzone w duchu mody zrównoważonej, 17.5% wskazuje na mały wybór produktów, a 18.8% ma problem ze znalezieniem zrównoważonych odpowiedników popularnych produktów (źródło).

Moda to trudna do wypozycjonowania branża. Jest wysoce konkurencyjna i wymaga spersonalizowanej strategii, aby faktycznie zaistnieć na tle konkurencji. Wydawałoby się, że moda zrównoważona to już nieco inny temat – w końcu mniej jest marek działających etycznie, konkurencja powinna być więc mniejsza… prawda?

Nie do końca. Od kilku lat rynek sustainable fashion rozwija się w szybkim tempie i choć pozostaje niewielkim wycinkiem branży w stosunku do fast fashion, to już wewnątrz tej niszy trwa zacięta walka o wyniki.

Dodatkowo nie we wszystkich aspektach marketingu i reklamy moda zrównoważona może w stu procentach odciąć się od reszty sektora – pewne frazy kluczowe mogą się pokrywać, nie wspominając już o tym, jak często fast fashion przejmuje wyniki zakupów Google.

Musisz też brać pod uwagę konkurencję cenową – w czasie kryzysu i zwiększonego niepokoju decyzje zakupowe są podejmowane z większą rozwagą, co może przekładać się na zmniejszoną konwersję.

Możemy pomóc w pozycjonowaniu Twojego sklepu internetowego! Sprawdź naszą usługę pozycjonowanie e-commerce i wypełnij formularz, by otrzymać bezpłatną wycenę.

Do tego pozostaje dylemat – jak zwiększać sprzedaż, nie napędzając sztucznej konsumpcji? W jaki sposób zwiększyć swoją widoczność, docierając do odpowiedniej grupy odbiorców? Jedną z najlepszych odpowiedzi jest dobrze dobrana strategia SEO. 

W SEO nie narzucasz użytkownikom zakupu, ale gdy Cię naprawdę potrzebują – jesteś dla nich w wynikach wyszukiwania. 

Podążanie za najnowszymi trendami SEO jest w 2022 roku dla sklepów z modą zrównoważoną niezwykle ważne: zmiana jest konieczna, aby mimo kryzysu gospodarczego i ogromnej konkurenci odnieść sukces.

Dlaczego?

  • Obecność w Google = dostępność dla klientów. Szkoda byłoby marnować potencjał Twojej witryny, nie napędzając na nią wartościowego ruchu. Jeśli klienci nie będą mogli Cię znaleźć, bo jesteś na odległych pozycjach, zwyczajnie nie zrealizują u Ciebie zakupów. Tutaj z pomocą przychodzi SEO – w świecie, w którym wszyscy mamy naprawdę ograniczony czas, wyjście naprzeciw potrzebom użytkowników i pokazanie im się na szczycie wyników wyszukiwań to najlepsze, co możesz zrobić.
  • Zwiększenie widoczności = zwiększenie wiarygodności. Wyobraź sobie, że potencjalna klientka dowiedziała się o istnieniu Twojej marki modowej z polecenia przyjaciółki. Chce sprawdzić, co masz do zaoferowania, i może nawet kupić coś u Ciebie, ale… nie może Cię znaleźć. Albo widzi tylko Twój profil na Facebooku. Mało wiarygodne, prawda? Jeśli użytkownik ma problem z odnalezieniem firmy po wpisaniu frazy brandowej zaczyna się zastanawiać, czy marka jest godna zaufania. A czasem nawet czy w ogóle istnieje.
  • Prawidłowa strategia SEO = większy ruch organiczny. Widoczność w Google możemy mierzyć na różne sposoby – najczęściej przez pozycje w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe czy liczbę wyświetleń. Pozostaje jeszcze kolejny aspekt – kliknięcia, czyli odwiedziny strony, które przekładają się na zwiększony ruch organiczny (ten prosto z wyszukiwarki). Przy dobrej strategii SEO stopniowo zwiększysz swoją widoczność, a ona z kolei spowoduje rosnącą liczbę kliknięć i więcej użytkowników na Twojej stronie. Brzmi jak plan? Zdecydowanie.
  • Ruch organiczny z dobrych źródeł = zwiększona konwersja. Często piszemy o tym, że ruch ruchowi nie równy, a my, jako specjaliści SEO, przy tworzeniu strategii i analizie fraz kluczowych musimy dbać o to, by przyciągnąć na stronę osoby, które faktycznie są zainteresowane Twoimi usługami i produktami. Pusty ruch to wysoki bounce rate i niski współczynnika konwersji – nie w to celujemy. Im lepiej określona grupa docelowa, tym lepiej zaprojektowana strategia, która pozwoli Ci zauważyć wzrost zaangażowania i (w dalszej konsekwencji) konwersji.
  • Lepszy UX = większe zaangażowanie użytkowników i dłuższy czas spędzony na stronie. Łatwe zakupy to przyjemne zakupy! Jeśli klienci nie będą musieli się głowić nad tym, w jaki sposób zrealizować zamówienie, a estetyczna strona witryny będzie dla nich zwyczajnie przyjemna, wartość konwersji wzrośnie, a Google dostanie sygnał, że Twoja strona jest wartościowa i warto ją wyświetlać wysoko w wynikach. 

SEO pomaga Twojej marce zaistnieć w Google, sprawiając, że staje się bardziej wiarygodna, widoczna dla użytkowników i obecna na rynku.

Co musisz zapamiętać?

Moda zrównoważona i SEO to zdecydowanie dobrany duet. Pamiętając o 10 najważniejszych zasadach pozycjonowania swojego sklepu z powodzeniem wespniesz się na szczyt wyników wyszukiwania!

  1. Przeprowadź analizę fraz kluczowych.
  2. Zadbaj o podstawowe optymalizacje techniczne on-site.
  3. Stwórz dobrą strategię link-buildingu.
  4. Zadbaj o treść na blogu.
  5. Wprowadź różnorodny content (audio, wideo, foto).
  6. Pamiętaj o znaczeniu grafik dla biznesu modowego.
  7. Twórz naprawdę dobre opisy produktów i kategorii.
  8. Nie zapominaj o specyfice swojej grupy docelowej.
  9. Dostosuj swoją stronę do wymagań urządzeń mobilnych.
  10. Polub się z dobrym UX-em.

FAQ

  • Pamiętaj o swoich użytkownikach – myśl o tym, co oni chcą widzieć, czytać czy oglądać, i wychodź tym potrzebom naprzeciw.
  • Dużo pisz o koncepcie sustainability w kontekście mody i nie tylko.
  • Przeprowadź konieczne optymalizacje techniczne.
  • Skompresuj grafiki, by dobrze wyświetlały się na urządzeniach mobilnych, ale nie kosztem estetyki – jest ona prawdopodobnie bardzo ważna dla Twoich odbiorców.
  • Już w meta description podkreśl zrównoważony aspekt swojej działalności, by przyciągnąć użytkowników.
  • Pisząc bloga o modzie zrównoważonej nie ograniczaj się tylko do suchej teorii – podpowiadaj swoim czytelnikom, jak pielęgnować ubrania, by służyły jak najdłużej, i pokazuj im, że moda może być ponadczasowa. Edukuj, inspiruj, odpowiadaj na najczęstsze pytania i wątpliwości.
  • Używaj dużo grafik i materiałów wideo – aspekt wizualny jest niezwykle ważny podczas pisania o modzie. Użytkownicy w końcu chcą widzieć i podziwiać stylizacje, nie tylko blok tekstu.
  • Optymalizuj swoje wpisy pod kątem SEO – nie przesycaj ich frazami kluczowymi (keyword stuffing to praktyka, której powinieneś unikać), ale pokazuj czytelnikom i robotom Google, o czym będzie dany tekst. Konsekwentnie rozbudowuj tematy i grupy tematyczne, udowadniając, że jesteś specjalistą w danej dziedzinie (tak, to też forma dostosowania tekstu do wymogów Google!).
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej