Pozycjonowanie sklepu internetowego OsCommerce pozwoli w pełni wykorzystać potencjał twojego sklepu internetowego i zwiększyć sprzedaż z Google!
Porozmawiajmy o tym, zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!
Kiedy zależy Ci na tym, aby Twoja witryna była bardziej widoczna w sieci, to koniecznie musisz zainwestować pieniądze w pozycjonowanie. Duże znaczenie ma tutaj to, jaki CMS wybierzesz. Coraz więcej osób, które pragną prowadzić z sukcesem sklep internetowy, wybierają system zarządzania treścią zwany OsCommerce. Przekonaj się, jak wiele możliwości daje w zakresie SEO oraz ile innych opłacalnych korzyści gwarantuje.
OsCommerce uznaje się za jeden z najstarszych CMS-ów, spośród wszystkich obecnie dostępnych. Został stworzony w 2000 roku i od tego czasu zaskarbił sobie sympatię sporej liczby użytkowników. Według najnowszych danych uznaje się, że OsCommerce wykorzystywano do stworzenia ok. 300 000 sklepów internetowych. Pomimo tego, że funkcjonuje już tak długo, to nadal jest systematycznie udoskonalany i dostosowywany do najnowszych potrzeb użytkowników oraz do zasad SEO. Zatem z powodzeniem może zapewnić znaczący wzrost ruchu na stronie, który następnie przełoży się na wyższą sprzedaż.
OsCommerce to nazwa CMS-a, pochodząca od Open Source Commerce. Idąc tym tropem, można domyślić się, że owy system zarządzania treścią jest możliwy do pobrania i samodzielnego zainstalowania na własnym serwerze. Sporą zaletą OsCommerce jest to, że jest dostępny za darmo dla każdego użytkownika. Należy jednak we własnym zakresie zainwestować w sprawnie działający serwer, domenę czy też w szablon lub bardziej zaawansowane wtyczki, które często również są płatne.
Zdecydowanie warto podkreślić, że pomimo tego, że OsCommerce nie należy do najpopularniejszych CMS-ów na świecie, to jednak gromadzi wokół siebie wierną grupę użytkowników. Tworzą oni społeczność, która chętnie dzieli się ze sobą poradami na temat wykorzystania tego systemu zarządzania treścią, ale też darmowymi dodatkami, np. szablonami. Warto skorzystać z rad tej społeczności w szczególności, kiedy Twój sklep zacznie borykać się z jakimiś problemami technicznymi.
Wśród innych cech wyróżniających można wymienić na pewno to, że OsCommerce jest bezpłatny, a sama instalacja przebiega bardzo intuicyjnie. Ponadto obsługa sklepu jest łatwa, co sprawia, że każdy będzie w stanie sobie z nią poradzić.
Zastanawiasz się nad wyborem OsCommerce? Musimy przyznać, że to rozwiązanie, które może doskonale się u Ciebie sprawdzić, ale przede wszystkim wtedy, gdy spełniasz pewne kryteria. Po pierwsze Twój sklep internetowy gromadzi raczej niewielki asortyment – zbyt duża liczba produktów sprawia, że OsCommerce może generować błędy, utrudniające zarządzanie sklepem. Poza tym jest to rozwiązanie, które znacznie lepiej sprawdzi się u osób początkujących, bo nie posiada tak wielu zaawansowanych funkcji, jakich często oczekują bardziej wymagający użytkownicy. Uznaje się także, że ten CMS chętnie jest wykorzystywany, kiedy Twoja firma działa w branży technicznej.
Koniecznie przed wybraniem OsCommerce należy zwrócić uwagę na to, jakie możliwości on daje w kontekście pozycjonowania. Oto najważniejsze funkcjonalności, którymi może się pochwalić:
Każdy użytkownik zarządzający sklepem internetowym na OsCommerce może skorzystać z wielu modułów, wspierających pozycjonowanie jego witryny. Przekonaj się, na jakie rozszerzenia szczególnie warto zwrócić uwagę podczas optymalizacji strony.
To moduł stworzony dla OsCommerce. Jego zadaniem jest skuteczniejsza optymalizacja witryny, a dokładnie tworzenie przyjaznych adresów URL. Dzięki niemu z łatwością zamienisz swoje dynamiczne adresy w statyczne. W ten sposób witryna stanie się bardziej dostosowana do wymogów SEO. Poza tym pozytywnie wpływa na prędkość ładowania się strony.
Zdecydowanie można uznać ten moduł za jeden z najważniejszych, gdyż pozwala zmieniać i dodawać meta title oraz meta description, które mają nadal spory wpływ na widoczność strony w Google. Koniecznie warto zadbać o to, żeby zaopatrzyć meta tagi w słowa kluczowe. Dzięki temu modułowi każda podstrona będzie mogła mieć unikalne opisy meta.
Kolejny moduł został stworzony dla OsCommerce po to, aby generowanie mapy witryny było łatwiejsze i bardziej elastyczne. Przy okazji naprawia wszelkie niedociągnięcia CMS-a i sprawia, że mapa spełnia wszystkie oczekiwania. Przede wszystkim pozwala uniknąć ryzyka brakujących linków czy tekstu, sortować linki, wykluczać konkretne podstrony i zarządzać mapą zgodnie z własnymi potrzebami.
OsCommerce nie należy do najłatwiejszych CMS-ów do pozycjonowania. Jednak nie ma sensu załamywać rąk, a po prostu wziąć się do pracy. Podczas pozycjonowania koniecznie zwróć uwagę na kilka najważniejszych etapów i pamiętaj o systematyczności oraz wykonywaniu poniższych czynności:
Bardzo istotną rolę podczas pozycjonowania sklepu internetowego OsCommerce ma dobór słów kluczowych. Należy poświęcić czas na to, aby wybrać jedynie te frazy, które naprawdę odpowiadają profilowi Twojej działalności, a przy tym są szczególnie korzystne. Koniecznie zwróć uwagę na to, żeby ich konkurencyjność nie była zbyt wysoka, bo w przeciwnym wypadku na efekty pozycjonowania będziesz musiał czekać znacznie dłużej. Obecnie można podzielić słowa kluczowe na kilka grup – brandowe, ogólne, lokalne oraz długi ogon. W szczególności te ostatnie mogą przynieść Ci spore korzyści.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie OsCommerce | 10 |
long-tail | SEO OsCommerce | 10 |
Kolejny ważnym punktem przy optymalizacji strony są teksty. W końcu to właśnie w nich powinny znajdować się wcześniej wytypowane słowa kluczowe. Koniecznie musisz zadbać o to, żeby w Twoim sklepie internetowym treści miały minimum 300 wyrazów, a do tego były unikalne, aby nie doszło do powstania duplikatu.
Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.
Audyt
SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie
treści
Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja
treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na OsCommerce.
Jakościowy
link building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.
Analiza
i raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
ze specjalistą
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
OsCommerce – zalety | OsCommerce – wady |
Darmowy CMS | Przestarzały kod PHP i HTML. |
Intuicyjna obsługa nawet dla początkujących. | Błędy pojawiające się przy zbyt dużym asortymencie sklepu. |
Intuicyjna obsługa nawet dla początkujących. | Niezbyt nowoczesny wygląd strony – 3 kolumny i nagłówek. |
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.