.animate-view{opacity: 1 !important;}

Pozycjonowanie OpenCart

Pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart może będzie nieodzowne, jeśli twój sklep ma piąć się w wynikach wyszukiwania na sam szczyt!

Na czym polega pozycjonowanie OpenCart?

  • Analiza fraz kluczowych i ułożenie skutecznej strategii SEO
  • Ustawienie przyjaznych adresów URL, tagów title i meta description
  • Nasycenie sklepu, kategorii i produktów wartościowymi treściami
  • Stały proces link buildingu

Porozmawiajmy o tym, zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!

Skontaktuj się z nami

Pozycjonowanie stron
na OpenCart

Kiedy tworzysz stronę czy sklep internetowy, chcesz szybko dotrzeć do użytkowników, aby rozwinąć swoją działalność. Jednak jak się okazuje, nie jest to możliwe bez zainwestowania w pozycjonowanie. Przekonaj się, ile możesz zyskać, kiedy Twoja witryna znajdzie się na czele wyników wyszukiwania na wiele różnych fraz.

SEO na OpenCart
Dlaczego warto?

Z roku na rok OpenCart cieszy się coraz większym zainteresowaniem tak samo w Polsce, jak i na całym świecie. Ten CMS został docelowo stworzony dla wszystkich osób, które pragną prowadzić swój własny sklep internetowy. Coraz częściej można zaobserwować przechodzenie z innych systemów zarządzania treścią, np. z PrestaShop właśnie na OpenCart. Tym bardziej że jego obsługa jest bardzo intuicyjna, a do tego użytkownik otrzymuje spore wsparcie w działaniach SEO. Dzięki temu możesz skutecznie generować wyższy ruch na stronie, zaopatrzyć sklep w słowa kluczowe i piąć się na liście wyszukiwań Google.

OpenCart
Krótka charakterystyka

OpenCart to jeden z CMS-ów chętnie wykorzystywanych do tworzenia sklepów internetowych. To oprogramowanie zostało oparte na zasadach licencji GNU/GPL. Do tego zastosowano tutaj budowę opartą na modelu MVC, czyli Model-View-Controller. Kiedy postawisz na OpenCart, zyskasz możliwość dodawania nieograniczonej liczby produktów, zdjęć czy też tworzenia wielu kategorii i podkategorii. Samo zarządzanie sklepem również staje się bardzo intuicyjne oraz praktyczne, gdyż nie tylko z łatwością dodasz produkty, ale też zorganizujesz wiele akcji promocyjnych – obniżysz cenę, stworzysz bony promocyjne czy nawet wygenerujesz kody rabatowe.

Co wyróżnia OpenCart od innych CMS-ów?

Jedną z najważniejszych zalet OpenCart jest to, że jest wyjątkowo elastyczny. Dzięki temu z powodzeniem dostosujesz go niezależnie od tego, co chcesz akurat sprzedawać. Nie można pominąć także faktu, że ten CMS gwarantuje naprawdę sporo różnych rozszerzeń – zarówno płatnych, jak i darmowych, które dodatkowo jeszcze usprawniają pracę z nim.

Jak już wcześniej było wspomniane – OpenCart opiera się na modelu MVC, co w praktyce oznacza, że umożliwia bardzo proste dokonywanie zmian w wyglądzie sklepu oraz modyfikowanie samego skryptu.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że sklepy na OpenCart są zaprojektowane na bazie Bootstrapa. Dzięki temu są responsywne i dostosowane do urządzeń mobilnych.

Przykład strony opartej na OpenCart

Przykład sklepu OpenCart

Dla kogo jest OpenCart?

W przypadku tego CMS nie musisz przejmować się limitem związanym z liczbą produktów. Dlatego bez obaw mogą wybierać go zarówno osoby, które chcą stworzyć mały, jak i duży sklep internetowy.

Jednak w szczególności z OpenCart będą zadowoleni początkujący czy ewentualnie średnio zaawansowani użytkownicy. Zdecydowanie warto postawić na ten CMS, kiedy masz nieduży budżet i chcesz stworzyć wydajny sklep internetowy, a następnie sprawnie go pozycjonować.

OpenCart a SEO

Sklep na OpenCart jest przyjazny dla SEO, kiedy poświęcisz chwilę i zainstalujesz odpowiednie wtyczki lub zmienisz domyślne ustawienia. Będziesz mógł korzystać z takich funkcjonalności, jak:

  • ustawienie przyjaznych adresów URL,
  • możliwość utworzenia meta tagów,
  • łatwa zmiana title,
  • tworzenie mapy witryny,
  • dostęp do skryptów i możliwość dodawania nowych modułów,
  • łatwa edycja szablonu,
  • możliwość dodawania wielu kategorii oraz podkategorii,
  • responsywane sklepy, ułatwiające zakupy na smartfonie,
  • moduły SEO.
Zamów bezpłatną wycenę

Przykłady rozszerzeń do OpenCart,
które wspierają SEO

OpenCart jest znany z tego, że daje możliwość użytkownikom korzystania z różnych rozszerzeń. Poznaj kilka tych najważniejszych, które ułatwią Ci przede wszystkim proces optymalizacji sklepu. Oto moduły, które warto wykorzystywać, posiadając sklep internetowy na OpenCart:

1. NitroPack

To znakomite rozszerzenie, dzięki któremu można skutecznie poprawić prędkość ładowania się witryny. Użytkownik ma do dyspozycji sporo różnych funkcji – m.in. kompresję CSS, JavaScript czy zalecenia na temat tego, jak postępować, żeby spełnić oczekiwania Google odnośnie prędkości ładowania się sklepu.

2. SEO Pack Pro

Tym razem możesz otrzymać narzędzie, jakie w innych CMS-ach dostępne jest pod postacią kilku różnych rozszerzeń. W tym przypadku właściwie wystarczy postawić tylko na ten jeden moduł. W końcu dzięki niemu zyskasz możliwość ustawiania linków canonical, generowania słów kluczowych, tworzenia paginacji czy URL friendly i jeszcze więcej różnych funkcji. Optymalizacja oraz codzienne obowiązki związane z pozycjonowaniem sklepu mogą zostać znacznie łatwiejsze właśnie dzięki temu narzędziu.

3. iBlog

Blog na witrynie odgrywa znaczącą rolę, bo może generować większy ruch na stronie, a do tego budować pozycję eksperta w branży. Najważniejsze jest to, aby wykorzystać na blogu frazy z długiego ogona. Przydatne stanie się rozszerzenie iBlog, które pozwoli z łatwością publikować artykuły na stronie, tworzyć adresy URL, zawierające słowa kluczowe oraz kategoryzację. Dostępne są tutaj także inne funkcje takie, jak kanał RSS czy integracja komentarzy z Disqus.

Jak pozycjonować
stronę opartą na OpenCart?

Pozycjonowanie sklepu internetowego na OpenCart i na każdym innym CMS-ie wymaga sporo pracy i czasu. Dlatego, kiedy zdecydujesz się zająć tym osobiście, to koniecznie pamiętaj o poniższych krokach, które pokrótce dla Ciebie opisaliśmy.

Jak pozycjonować stronę openCart – krok po kroku:

  1. Zacznij od technicznych spraw i sprawdź, czy:
  • Google już zindeksowało Twoją witrynę,
  • plik robots.txt jest poprawnie stworzony,
  • wygenerowana została automatycznie mapa witryny
  • poprawnie połączono GA oraz GSC z Twoją witryną.
  1. Zajmij się analizą słów kluczowych

Następnym naturalnym krokiem będzie dokonanie analizy słów kluczowych. Tutaj musisz zacząć od researchu, czyli sprawdzenia, na jakie frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja, napisaniu wszystkich swoich propozycji, a dopiero później zajmij się samą analizą. Sprawdź, ile wyświetleń w ciągu miesiąca notują Twoje propozycje oraz jaką konkurencyjnością się one charakteryzują. Musisz wiedzieć, że frazy mogą być dłuższe, krótsze czy też mniej lub bardziej szczegółowe. Najczęściej dzieli się je jednak na brandowe, ogólne, z długiego ogona oraz lokalne. Zdecyduj, które przyniosą Ci najwięcej korzyści.

Rodzaj frazy Przykład frazy Wolumen wyszukiwania
ogólna pozycjonowanie 5400
long-tail pozycjonowanie OpenCart 10
long-tail SEO OpenCart 10

 

    1. Napisz treści na swoją witrynę

Kolejnym istotnym zadaniem jest pisanie tekstów. Wbrew pozorom to ważne zadanie, gdyż to właśnie w treściach powinny zostać ukryte wyselekcjonowane słowa kluczowe. Zapewnij swojej witrynie teksty, mające min. 300 wyrazów (na każdej podstronie) i koniecznie zwróć uwagę na to, żeby były one unikatowe. Tylko wtedy będziesz mógł powiedzieć, że Twój sklep jest prawidłowo zoptymalizowany.

    1. Nie zapomnij też o optymalizacji technicznej, do której należą m.in. takie czynności jak:
  • dodanie unikalnych title na każdą podstronę
  • tworzenie meta tagów
  • utworzenie hierarchii nagłówków H1-H3
    1. Ważne jest także linkowanie zewnętrzne, bo dzięki temu zwiększysz autorytet i siłę swojej strony.
Zamów bezpłatną wycenę

Jak wygląda pozycjonowanie
z Delante

Pozycjonowanie SEO – wybór słów kluczowych

Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.

pozycjonowanie zagraniczne – Różnice w wyszukiwarkach

Audyt
SEO

Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.

pozycjonowanie międzynarodowe – optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.

budowanie treści w SEO

Budowanie
treści

Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.

optymalizacja treści seo

Optymalizacja
treści

Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na OpenCart.

Jakościowy
link building

W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

pozycjonowanie stron w internecie – optymalizacja treści

Analiza
i raportowanie

Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.

Konsultacje
ze specjalistą

Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.

OpenCart a pozycjonowanie
wady i zalety

OpenCart – zalety OpenCart – wady
Duża liczba darmowych i płatnych wtyczek Posiada mniej funkcjonalności niż np. PrestaShop
Dowolna liczba wersji językowych Przy dużej liczbie zainstalowanych wtyczek nie jest już tak wydajny
Responsywne sklepy
Łatwe dokonywanie zmian w wyglądzie sklepu

Narzędzia z których korzystamy

Google Analytics Search Console Semstorm Senuto Ahrefs Semrush Clusteric Screaming Frog MOZ Tag Manager

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.

Nagrody Delante

Nagroda - Global Agency Awards 2024 Nagroda - Global Search Awards 2024 Nagrody - European Search Awards 2024 Nagroda - Gazele Biznesu 2023 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - US Search Awards 2021