Pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart może będzie nieodzowne, jeśli twój sklep ma piąć się w wynikach wyszukiwania na sam szczyt!
Porozmawiajmy o tym, zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie!
Kiedy tworzysz stronę czy sklep internetowy, chcesz szybko dotrzeć do użytkowników, aby rozwinąć swoją działalność. Jednak jak się okazuje, nie jest to możliwe bez zainwestowania w pozycjonowanie. Przekonaj się, ile możesz zyskać, kiedy Twoja witryna znajdzie się na czele wyników wyszukiwania na wiele różnych fraz.
Z roku na rok OpenCart cieszy się coraz większym zainteresowaniem tak samo w Polsce, jak i na całym świecie. Ten CMS został docelowo stworzony dla wszystkich osób, które pragną prowadzić swój własny sklep internetowy. Coraz częściej można zaobserwować przechodzenie z innych systemów zarządzania treścią, np. z PrestaShop właśnie na OpenCart. Tym bardziej że jego obsługa jest bardzo intuicyjna, a do tego użytkownik otrzymuje spore wsparcie w działaniach SEO. Dzięki temu możesz skutecznie generować wyższy ruch na stronie, zaopatrzyć sklep w słowa kluczowe i piąć się na liście wyszukiwań Google.
OpenCart to jeden z CMS-ów chętnie wykorzystywanych do tworzenia sklepów internetowych. To oprogramowanie zostało oparte na zasadach licencji GNU/GPL. Do tego zastosowano tutaj budowę opartą na modelu MVC, czyli Model-View-Controller. Kiedy postawisz na OpenCart, zyskasz możliwość dodawania nieograniczonej liczby produktów, zdjęć czy też tworzenia wielu kategorii i podkategorii. Samo zarządzanie sklepem również staje się bardzo intuicyjne oraz praktyczne, gdyż nie tylko z łatwością dodasz produkty, ale też zorganizujesz wiele akcji promocyjnych – obniżysz cenę, stworzysz bony promocyjne czy nawet wygenerujesz kody rabatowe.
Jedną z najważniejszych zalet OpenCart jest to, że jest wyjątkowo elastyczny. Dzięki temu z powodzeniem dostosujesz go niezależnie od tego, co chcesz akurat sprzedawać. Nie można pominąć także faktu, że ten CMS gwarantuje naprawdę sporo różnych rozszerzeń – zarówno płatnych, jak i darmowych, które dodatkowo jeszcze usprawniają pracę z nim.
Jak już wcześniej było wspomniane – OpenCart opiera się na modelu MVC, co w praktyce oznacza, że umożliwia bardzo proste dokonywanie zmian w wyglądzie sklepu oraz modyfikowanie samego skryptu.
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że sklepy na OpenCart są zaprojektowane na bazie Bootstrapa. Dzięki temu są responsywne i dostosowane do urządzeń mobilnych.
W przypadku tego CMS nie musisz przejmować się limitem związanym z liczbą produktów. Dlatego bez obaw mogą wybierać go zarówno osoby, które chcą stworzyć mały, jak i duży sklep internetowy.
Jednak w szczególności z OpenCart będą zadowoleni początkujący czy ewentualnie średnio zaawansowani użytkownicy. Zdecydowanie warto postawić na ten CMS, kiedy masz nieduży budżet i chcesz stworzyć wydajny sklep internetowy, a następnie sprawnie go pozycjonować.
Sklep na OpenCart jest przyjazny dla SEO, kiedy poświęcisz chwilę i zainstalujesz odpowiednie wtyczki lub zmienisz domyślne ustawienia. Będziesz mógł korzystać z takich funkcjonalności, jak:
OpenCart jest znany z tego, że daje możliwość użytkownikom korzystania z różnych rozszerzeń. Poznaj kilka tych najważniejszych, które ułatwią Ci przede wszystkim proces optymalizacji sklepu. Oto moduły, które warto wykorzystywać, posiadając sklep internetowy na OpenCart:
To znakomite rozszerzenie, dzięki któremu można skutecznie poprawić prędkość ładowania się witryny. Użytkownik ma do dyspozycji sporo różnych funkcji – m.in. kompresję CSS, JavaScript czy zalecenia na temat tego, jak postępować, żeby spełnić oczekiwania Google odnośnie prędkości ładowania się sklepu.
Tym razem możesz otrzymać narzędzie, jakie w innych CMS-ach dostępne jest pod postacią kilku różnych rozszerzeń. W tym przypadku właściwie wystarczy postawić tylko na ten jeden moduł. W końcu dzięki niemu zyskasz możliwość ustawiania linków canonical, generowania słów kluczowych, tworzenia paginacji czy URL friendly i jeszcze więcej różnych funkcji. Optymalizacja oraz codzienne obowiązki związane z pozycjonowaniem sklepu mogą zostać znacznie łatwiejsze właśnie dzięki temu narzędziu.
Blog na witrynie odgrywa znaczącą rolę, bo może generować większy ruch na stronie, a do tego budować pozycję eksperta w branży. Najważniejsze jest to, aby wykorzystać na blogu frazy z długiego ogona. Przydatne stanie się rozszerzenie iBlog, które pozwoli z łatwością publikować artykuły na stronie, tworzyć adresy URL, zawierające słowa kluczowe oraz kategoryzację. Dostępne są tutaj także inne funkcje takie, jak kanał RSS czy integracja komentarzy z Disqus.
Pozycjonowanie sklepu internetowego na OpenCart i na każdym innym CMS-ie wymaga sporo pracy i czasu. Dlatego, kiedy zdecydujesz się zająć tym osobiście, to koniecznie pamiętaj o poniższych krokach, które pokrótce dla Ciebie opisaliśmy.
Następnym naturalnym krokiem będzie dokonanie analizy słów kluczowych. Tutaj musisz zacząć od researchu, czyli sprawdzenia, na jakie frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja, napisaniu wszystkich swoich propozycji, a dopiero później zajmij się samą analizą. Sprawdź, ile wyświetleń w ciągu miesiąca notują Twoje propozycje oraz jaką konkurencyjnością się one charakteryzują. Musisz wiedzieć, że frazy mogą być dłuższe, krótsze czy też mniej lub bardziej szczegółowe. Najczęściej dzieli się je jednak na brandowe, ogólne, z długiego ogona oraz lokalne. Zdecyduj, które przyniosą Ci najwięcej korzyści.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie OpenCart | 10 |
long-tail | SEO OpenCart | 10 |
Kolejnym istotnym zadaniem jest pisanie tekstów. Wbrew pozorom to ważne zadanie, gdyż to właśnie w treściach powinny zostać ukryte wyselekcjonowane słowa kluczowe. Zapewnij swojej witrynie teksty, mające min. 300 wyrazów (na każdej podstronie) i koniecznie zwróć uwagę na to, żeby były one unikatowe. Tylko wtedy będziesz mógł powiedzieć, że Twój sklep jest prawidłowo zoptymalizowany.
Wybór słów kluczowych
Pierwszy krok to analiza ruchu – na tej podstawie powstaje strategia działania. Następnie dobieramy najlepsze i najbardziej konwertujące frazy kluczowe.
Audyt
SEO
Obszerny audyt strony, który uwzględnia parametry mające wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz określa potrzeby optymalizacyjne.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacje techniczne mają pomóc zrozumieć robotom Google zawartość Twojej strony.
Budowanie
treści
Budowanie treści na stronę oraz tych, które będą wykorzystane w procesie link buildingu, to kolejny etap pracy nad widocznością Twojej strony.
Optymalizacja
treści
Odpowiednio zoptymalizowane treści będą miały duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej na OpenCart.
Jakościowy
link building
W ramach link buildingu istotne jest tworzenie wartościowych odnośników, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.
Analiza
i raportowanie
Analiza ruchu, mierzenie wpływu działań SEO na sprzedaż, a także podsumowanie wykonanych działań to część naszych cyklicznych raportów.
Konsultacje
ze specjalistą
Kontakt z klientem jest dla nas bardzo ważny dlatego chętnie omówimy z Tobą audyt, comiesięczny raport czy też porozmawiamy o bieżących sprawach.
OpenCart – zalety | OpenCart – wady |
Duża liczba darmowych i płatnych wtyczek | Posiada mniej funkcjonalności niż np. PrestaShop |
Dowolna liczba wersji językowych | Przy dużej liczbie zainstalowanych wtyczek nie jest już tak wydajny |
Responsywne sklepy | |
Łatwe dokonywanie zmian w wyglądzie sklepu |
Mamy doświadczenie w pracy na różnych CMSach , w tym na systemach indywidualnych.
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.