Pozycjonowanie
Pozycjonowanie OpenCart
Interesuje Cię pozycjonowanie strony na OpenCart? Już teraz sprawdź naszą wiedzę na ten temat i przekonaj się, dlaczego działania SEO Ci się opłacają.
Pozycjonowanie stron na OpenCart
Kiedy tworzysz stronę czy sklep internetowy, chcesz szybko dotrzeć do użytkowników, aby rozwinąć swoją działalność. Jednak jak się okazuje, nie jest to możliwe bez zainwestowania w pozycjonowanie. Przekonaj się, ile możesz zyskać, kiedy Twoja witryna znajdzie się na czele wyników wyszukiwania na wiele różnych fraz.
SEO na OpenCart - dlaczego warto?
Z roku na rok OpenCart cieszy się coraz większym zainteresowaniem tak samo w Polsce, jak i na całym świecie. Ten CMS został docelowo stworzony dla wszystkich osób, które pragną prowadzić swój własny sklep internetowy. Coraz częściej można zaobserwować przechodzenie z innych systemów zarządzania treścią, np. z PrestaShop właśnie na OpenCart. Tym bardziej że jego obsługa jest bardzo intuicyjna, a do tego użytkownik otrzymuje spore wsparcie w działaniach SEO. Dzięki temu możesz skutecznie generować wyższy ruch na stronie, zaopatrzyć sklep w słowa kluczowe i piąć się na liście wyszukiwań Google.
OpenCart - krótka charakterystyka
OpenCart to jeden z CMS-ów chętnie wykorzystywanych do tworzenia sklepów internetowych. To oprogramowanie zostało oparte na zasadach licencji GNU/GPL. Do tego zastosowano tutaj budowę opartą na modelu MVC, czyli Model-View-Controller. Kiedy postawisz na OpenCart, zyskasz możliwość dodawania nieograniczonej liczby produktów, zdjęć czy też tworzenia wielu kategorii i podkategorii. Samo zarządzanie sklepem również staje się bardzo intuicyjne oraz praktyczne, gdyż nie tylko z łatwością dodasz produkty, ale też zorganizujesz wiele akcji promocyjnych – obniżysz cenę, stworzysz bony promocyjne czy nawet wygenerujesz kody rabatowe.
Co wyróżnia OpenCart od innych CMS-ów?
Jedną z najważniejszych zalet OpenCart jest to, że jest wyjątkowo elastyczny. Dzięki temu z powodzeniem dostosujesz go niezależnie od tego, co chcesz akurat sprzedawać. Nie można pominąć także faktu, że ten CMS gwarantuje naprawdę sporo różnych rozszerzeń – zarówno płatnych, jak i darmowych, które dodatkowo jeszcze usprawniają pracę z nim.
Jak już wcześniej było wspomniane – OpenCart opiera się na modelu MVC, co w praktyce oznacza, że umożliwia bardzo proste dokonywanie zmian w wyglądzie sklepu oraz modyfikowanie samego skryptu.
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że sklepy na OpenCart są zaprojektowane na bazie Bootstrapa. Dzięki temu są responsywne i dostosowane do urządzeń mobilnych.
Przykład strony opartej na OpenCart
Dla kogo jest OpenCart?
W przypadku tego CMS nie musisz przejmować się limitem związanym z liczbą produktów. Dlatego bez obaw mogą wybierać go zarówno osoby, które chcą stworzyć mały, jak i duży sklep internetowy.
Jednak w szczególności z OpenCart będą zadowoleni początkujący czy ewentualnie średnio zaawansowani użytkownicy. Zdecydowanie warto postawić na ten CMS, kiedy masz nieduży budżet i chcesz stworzyć wydajny sklep internetowy, a następnie sprawnie go pozycjonować.
OpenCart a SEO
Sklep na OpenCart jest przyjazny dla SEO, kiedy poświęcisz chwilę i zainstalujesz odpowiednie wtyczki lub zmienisz domyślne ustawienia. Będziesz mógł korzystać z takich funkcjonalności, jak:
- ustawienie przyjaznych adresów URL,
- możliwość utworzenia meta tagów,
- łatwa zmiana title,
- tworzenie mapy witryny,
- dostęp do skryptów i możliwość dodawania nowych modułów,
- łatwa edycja szablonu,
- możliwość dodawania wielu kategorii oraz podkategorii,
- responsywane sklepy, ułatwiające zakupy na smartfonie,
- moduły SEO.
Przykłady rozszerzeń do OpenCart, które wspierają SEO
OpenCart jest znany z tego, że daje możliwość użytkownikom korzystania z różnych rozszerzeń. Poznaj kilka tych najważniejszych, które ułatwią Ci przede wszystkim proces optymalizacji sklepu. Oto moduły, które warto wykorzystywać, posiadając sklep internetowy na OpenCart:
1. NitroPack
To znakomite rozszerzenie, dzięki któremu można skutecznie poprawić prędkość ładowania się witryny. Użytkownik ma do dyspozycji sporo różnych funkcji – m.in. kompresję CSS, JavaScript czy zalecenia na temat tego, jak postępować, żeby spełnić oczekiwania Google odnośnie prędkości ładowania się sklepu.
2. SEO Pack Pro
Tym razem możesz otrzymać narzędzie, jakie w innych CMS-ach dostępne jest pod postacią kilku różnych rozszerzeń. W tym przypadku właściwie wystarczy postawić tylko na ten jeden moduł. W końcu dzięki niemu zyskasz możliwość ustawiania linków canonical, generowania słów kluczowych, tworzenia paginacji czy URL friendly i jeszcze więcej różnych funkcji. Optymalizacja oraz codzienne obowiązki związane z pozycjonowaniem sklepu mogą zostać znacznie łatwiejsze właśnie dzięki temu narzędziu.
3. iBlog
Blog na witrynie odgrywa znaczącą rolę, bo może generować większy ruch na stronie, a do tego budować pozycję eksperta w branży. Najważniejsze jest to, aby wykorzystać na blogu frazy z długiego ogona. Przydatne stanie się rozszerzenie iBlog, które pozwoli z łatwością publikować artykuły na stronie, tworzyć adresy URL, zawierające słowa kluczowe oraz kategoryzację. Dostępne są tutaj także inne funkcje takie, jak kanał RSS czy integracja komentarzy z Disqus.
Jak pozycjonować sklep oparty na OpenCart?
Pozycjonowanie sklepu internetowego na OpenCart i na każdym innym CMS-ie wymaga sporo pracy i czasu. Dlatego, kiedy zdecydujesz się zająć tym osobiście, to koniecznie pamiętaj o poniższych krokach, które pokrótce dla Ciebie opisaliśmy.
Jak pozycjonować stronę openCart – krok po kroku:
- Zacznij od technicznych spraw i sprawdź, czy:
- Google już zindeksowało Twoją witrynę,
- plik robots.txt jest poprawnie stworzony,
- wygenerowana została automatycznie mapa witryny
- poprawnie połączono GA oraz GSC z Twoją witryną.
- Zajmij się analizą słów kluczowych
Następnym naturalnym krokiem będzie dokonanie analizy słów kluczowych. Tutaj musisz zacząć od researchu, czyli sprawdzenia, na jakie frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja, napisaniu wszystkich swoich propozycji, a dopiero później zajmij się samą analizą. Sprawdź, ile wyświetleń w ciągu miesiąca notują Twoje propozycje oraz jaką konkurencyjnością się one charakteryzują. Musisz wiedzieć, że frazy mogą być dłuższe, krótsze czy też mniej lub bardziej szczegółowe. Najczęściej dzieli się je jednak na brandowe, ogólne, z długiego ogona oraz lokalne. Zdecyduj, które przyniosą Ci najwięcej korzyści.
Rodzaj frazy | Przykład frazy | Wolumen wyszukiwania |
ogólna | pozycjonowanie | 5400 |
long-tail | pozycjonowanie OpenCart | 10 |
long-tail | SEO OpenCart | 10 |
-
- Napisz treści na swoją witrynę
Kolejnym istotnym zadaniem jest pisanie tekstów. Wbrew pozorom to ważne zadanie, gdyż to właśnie w treściach powinny zostać ukryte wyselekcjonowane słowa kluczowe. Zapewnij swojej witrynie teksty, mające min. 300 wyrazów (na każdej podstronie) i koniecznie zwróć uwagę na to, żeby były one unikatowe. Tylko wtedy będziesz mógł powiedzieć, że Twój sklep jest prawidłowo zoptymalizowany.
-
- Nie zapomnij też o optymalizacji technicznej, do której należą m.in. takie czynności jak:
- dodanie unikalnych title na każdą podstronę
- tworzenie meta tagów
- utworzenie hierarchii nagłówków H1-H3
-
- Ważne jest także linkowanie zewnętrzne, bo dzięki temu zwiększysz autorytet i siłę swojej strony.
Jak wygląda pozycjonowanie z Delante?
OpenCart a pozycjonowanie - wady i zalety
OpenCart – zalety | OpenCart – wady |
Duża liczba darmowych i płatnych wtyczek | Posiada mniej funkcjonalności niż np. PrestaShop |
Dowolna liczba wersji językowych | Przy dużej liczbie zainstalowanych wtyczek nie jest już tak wydajny |
Responsywne sklepy | |
Łatwe dokonywanie zmian w wyglądzie sklepu |
Wykorzystywane narzędzia
Podczas pozycjonowania stron na OpenCart wykorzystujemy szereg różnych narzędzi. Już teraz przekonaj się, jakie szczególnie możemy wyróżnić:











