Spis treści:
- Platforma sklepu internetowego – wybierz właściwy CMS!
- Podsumowanie – z jakich platform warto korzystać w 2023 roku?
Pamiętaj, że pozycjonowanie e-commerce to proces, który warto rozpocząć już na etapie budowy strony – jeśli jesteś tutaj, wiesz zapewne, że dobrze wybrane platformy sklepów internetoweych stanowią część optymalizacji SEO. Jeśli chcesz uzyskać wskazówki co do struktury strony, jej prędkości czy prezentacji produktów, zapraszamy do współpracy!
Platforma sklepu internetowego – wybierz właściwy CMS!
Oto lista 16 sprawdzonych przez nas platform sklepów internetowych, które wybraliśmy na podstawie:
- przystępności obsługi oraz systemu supportu,
- możliwości optymalizacji SEO,
- cen,
- opcji rozbudowy,
- przeznaczenia (dla małych, średnich czy dużych sklepów e-commerce).
Wśród platform dla sklepów znalazły się tak popularne opcje jak WooCommerce od WordPressa czy Shoper, ale też mniej znane CMS-y, którym warto poświęcić uwagę.
1. PrestaShop
Oparta o licencję Open Source PrestaShop jest jednym z najbardziej rozbudowanych (a przy tym wciąż przystępnych dla administratorów) i popularnych rozwiązań e-commerce. Ponad 300 000 sklepów internetowych na całym świecie powstało w oparciu o Prestę, a w Polsce znajduję się na pierwszym miejscu (35%) popularności wśród użytkowników, wyprzedzając nawet WooCommerce.
Czy to dobry wybór platformy sklepu internetowego na 2023 rok? Zdecydowanie tak. Presta, jako open source, jest skalowalna i elastyczna, odpowie więc potrzebom zarówno niewielkich, jak i większy sklepów.
A co z dodatkami? Presta posiada swoją oficjalną platformę handlową PrestaShop Addons Marketplace, na której można zakupić moduły, szablony czy usługi związane z prowadzeniem sklepu internetowego.
Dużym plusem jest bezpieczeństwo zakupów na platformie i pewność, że addons będą działać poprawnie (a jeśli nie – masz support ze strony Presty). Do minusów rozwiązania należy zaliczyć to, że – w przeciwieństwie do np. wtyczek na WordPressie – zdecydowana większość dodatków jest płatna, co ogranicza darmową rozbudowę sklepu.
Presta w 3 punktach:
- stały rozwój oprogramowania, wsparcie supportu PrestaShop;
- funkcjonalny, intuicyjny panel administracji;
- możliwość rozbudowy sklepu przy pomocy AddOns (dodatki są płatne – dla dużych sklepów Presta może być nieopłacalna).
2. Magento / Adobe Commerce
Magento działa na rynku e-commerce od 2007 roku – to daje mu już 15 lat doświadczenia i miliony aktywnych sklepów internetowych. O popularności Magento może świadczyć chociażby fakt, że to właśnie ta platforma sklepów internetowych jest CMS-em takich witryn jak HP, Nike, Adidas czy Nestlé.
To system typu open source, który pozwala na zarządzanie sklepem z panelu administratora za pośrednictwem przeglądarki. Z Magento bez problemu zajmiesz się dodawaniem, usuwaniem czy edycją produktów, a także wieloma aspektami marketingu internetowego.
Do jednych z największych zalet należy zaliczyć łatwą optymalizację pod urządzenia mobilne, skalowalność (m.in. dzięki otwartemu kodowi źródłowemu), integrację z systemami ERP czy CRM, a także wysoki poziom bezpieczeństwa (np. za sprawą dedykowanego IP strony).
Magento jest zdecydowanie SEO-friendly. Pozwala na prostą edycję danych meta, przekierowania, przyjazne pozycjonowaniu adresy URL czy integrację z najważniejszymi narzędziami SEO (np. Google Analytics).
Wskazówka: Jeśli szukasz silnika odpowiedniego dla dużych i bardzo dużych sklepów internetowych, sprawdź Magento Commerce – płatną, ale naprawdę potężną wersję Magento.
Magento w 3 punktach:
- otwarty kod źródłowy;
- stale rozwijające się oprogramowanie;
- nie wymaga znajomości żadnego języka programowania.
3. WooCommerce
WooCommerce jest nie tyle osobną platformą sklepów internetowych, co dodatkiem e-commerce do jednego z najpopularniejszych CMS-ów – WordPressa. Czy wiesz, że udział WooCommerce w globalnym rynku sklepów internetowych wynosi aż 37%? Wydawałoby się spektakularne liczby Magento z poprzedniego punktu to zaledwie 7%!
Co charakteryzuje WooCommerce? Przede wszystkim to, że jest całkowicie darmową wtyczką do WP i bazuje na bardzo podobnych co ten CMS zasadach. Jeden plugin, który pozwala zmienić zwykłą stronę w prawdziwy e-commerce, jest dość wyjątkowym dodatkiem.
Do tego trzeba podkreślić, jak bardzo jest intuicyjny i rozbudowany – ponad 1000 wtyczek (stale aktualizowanych, zarówno darmowych, jak i płatnych) w połączeniu z opcjami samego WooCommerce pozwala stworzyć e-commerce szyty na miarę.
Dla polskich użytkowników dużym plusem może być coraz lepsza polska wersja językowa całego panelu, a także wielu wtyczek. Pod kątem SEO ma całkiem spore możliwości, choć przy niektórych szablonach czy z nadmiarem pluginów strona może stać się zbyt ciężka.
WooCommerce jako platforma sklepu internetowego, jest stworzony z myślą o małych, prostych sklepach internetowych, polecamy go więc szczególnie tym, którzy po raz pierwszy zaczynają przygodę z własną stroną internetową, bo podczas gdy mnogość opcji w innych platformach dla sklepów internetowych potrafi przytoczyć, WooCommerce pozostaje prosty i funkcjonalny.
WooCommerce w 3 punktach:
- idealny na start,
- dużo darmowych wtyczek,
- najpopularniejsza platforma sklepów internetowych.
Sprawdź także nasze porównanie: WooCommerce vs Magento: Która platforma e-commerce będzie lepsza dla Twojej firmy?
4. IdoSell
IdoSell, w przeciwieństwie do poprzednich platform sklepów, działa nie w modelu Open Source, a SaaS – Software as a Service. Jedną z zasadniczych różnic jest to, że sklep w modelu SaaS jest utrzymywany na serwerze dostawcy, dzięki czemu ty nie musisz martwić się o hosting i dostajesz stale aktualne oprogramowanie. Na pozytywną ocenę zasługuje też duże wsparcie techniczne zespołu IdoSell.
To polski CMS, z którego aktualnie korzysta ponad 4 tysiące sklepów internetowych zarówno w kraju, jak i zagranicą. Sprawdzi się w Twoim przypadku, jeśli obsługujesz do kilkudziesięciu tysięcy zamówień w miesiącu – to całkiem spora liczba.
Do integracji, które warto wymienić, należą przede wszystkim omnichannele, czyli sprzedaż wilokanałowa, czy elementy marketing automation, takie jak monitorowanie i real-time analiza działań klientów.
IdoSell sprawdza się świetnie w sprzedaży plików cyfrowych, np. e-booków. Łatwo wejdziesz z nim na rynek międzynarodowy za sprawą możliwości sprzedaży w różnych językach i walutach.
Jeśli szukasz platformy na sklep internetowy, IdoSell to dobry wybór, ale nie dla początkujących – nie jest darmowy (opłata wstępna od 599 zł), panel administracyjny jest dość skomplikowany, a optymalizacje mogą być wykonywane tylko przez pracowników IdoSell, co nieco ogranicza swobodę działania i generuje koszty.
IdoSell w 3 punktach:
- wygodny model SaaS,
- dość drogi (start od 599 zł),
- dobry wybór dla większych sklepów i osób, które mają obycie z zarządzaniem e-commerce.
5. OpenCart
OpenCart to coraz popularniejsza i mocno rozwijająca się platforma dla sklepów. Sklep internetowy stworzony z jej udziałem może mieć nieograniczoną liczbę produktów, kategorii czy zdjęć. OpenCart działa na licencji GNU/GPL oraz w modelu MVC (Model-View-Controller), a przy tym jest zgodny z XHTML. Dlaczego warto z niego korzystać?
CMS oferuje coraz większą liczbę przydatnych wtyczek – np. płatności PayU, paczkomaty InPost, uproszczona obsługa plików cookies i inne. Łącznie dodatków jest ponad 5000. Pozwala też na dodawanie promocji i kodów rabatowych czy sprzedaż produktów cyfrowych. Posiada moduł ocen, dzięki któremu klienci mogą pozostawiać recenzje wystawianych produktów, natomiast nieograniczona liczba wersji językowych pozwala na swobodne wejście na rynek międzynarodowy.
Na plus należy na pewno zaliczyć responsywność sklepów opartych o ten CMS i łatwość obsługi panelu administracyjnego dzięki modelowi MVC. Dodanie nowych modułów nie powinno być problemem nawet dla początkujących.
OpenCart w 3 punktach:
- nie wymaga wysokiego budżetu,
- pozwala dodać nieograniczoną liczbę produktów,
- wiele darmowych dodatków.
6. Selesto
Selesto pojawiło się na polskim rynku dopiero niedawno i jak na tak młodą platformę radzi sobie bardzo dobrze. To rozwiązanie oparte na modelu SaaS zdobywa coraz większą popularność. Szczególnie cenione są dwie cechy platformy.
Pierwszą z nich jest szybkość i stabilność działania sklepu. Na korzyść Selesto przemawia wykorzystanie technologii takich jak LazyLoading, Progressive Web App czy Responsive Web Design. Sprawiają one, że sklep ładuje się szybko i działa sprawnie na wszystkich urządzeniach.
Drugą zaletą jest rozbudowane wsparcie dla SEO – Selesto zapewnia mnóstwo gotowych narzędzi, które pomogą Ci pozycjonować swój e-commerce.
Jeśli natomiast chodzi o funkcjonalność, to Selesto nie ustępuje innym, bardziej rozpoznawalnym platformom. Dostępnych jest wiele integracji, które pozwalają szybko stworzyć sklep i łatwo go rozbudowywać. W pakiecie otrzymujesz m.in. integracje z firmami kurierskimi, integratorami płatności, social mediami, Allegro, Ceneo, programami księgowymi, Google Ads i wieloma innymi.
Co najważniejsze – wszystko to otrzymasz już w najniższym pakiecie abonamentowym. W Selesto dostęp do funkcji jest nieograniczony, a wysokość opłat zależy wyłącznie od obrotów.
Dodatkowo Selesto daje możliwość stworzenia wielu połączonych ze sobą sklepów (Multistore) oraz sprzedaży w modelu dropshipping.
Ucieszą się też początkujący sprzedawcy, bo stworzenie sklepu w Selesto jest łatwe. Intuicyjny panel administracyjny, mnóstwo gotowych narzędzi do zarządzania sklepem i zaawansowany kreator graficzny strony znacznie ułatwiają to zadanie. Nie ma przy tym ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę dodawanych produktów czy zdjęć.
Selesto w 3 punktach:
- łatwa w użytkowaniu, szybko rozwijająca się platforma ze sprawnie działającym supportem;
- duża liczba funkcji i integracji bez ograniczeń dostępu, co ułatwia rozbudowę sklepu;
- innowacyjny system opłat bez prowizji od sprzedaży i długotrwałych zobowiązań.
7. Shoper
Dziś Shoper należy do czołówki platform sklepów internetowych. Dystrybuowany w modelu SaaS CMS dostępny jest w 3 wariantach – złotym, platynowym i diamentowym. Najważniejsza różnica pomiędzy pakietami to maksymalna liczba produktów, które można dodać do sklepu (maks. 50 000).
Każdy pakiet można wzbogacić o droższą wersję premium, którą Shoper dedykuje szczególnie wymagającym klientom i dużym sklepom internetowym.
Jak podaje Shoper, 91% klientów pozytywnie ocenia obsługę klienta, a 90% rekomenduje Shoper innym. Na wyróżnienie zasługują integrację z takimi platformami jak Allegro czy Ceneo, a także możliwość obsługi sklepu przez najpopularniejsze firmy kurierskie. Wtyczki dla Shopera znajdziesz w ich App Store, który jest pełen wygodnych aplikacji ułatwiających prowadzenie e-commerce.
Shoper jest płatną platformą, oferuje jednak 14-dniowy okres próbny, podczas którego można przetestować jego możliwości. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy panel administracyjny jest dla Ciebie wystarczająco czytelny, oraz jak działają wybrane moduły czy aplikacje.
Pamiętaj, że z modelem SaaS wiąże się ograniczona możliwość edycji kodu źródłowego strony. Shoper pozwala jednak na dość prostą optymalizację SEO (np. zmianę tekstów alternatywnych, opisów meta, tytułów) produktów, kategorii czy artykułów blogowych.
Shoper w 3 punktach:
- rozsądne ceny za model SaaS z możliwością przetestowania sklepu przez 14 dni bez opłat,
- pełne wsparcie obsługi klienta,
- prosty, intuicyjny panel administratora.
8. SOTE
Jeśli interesuje Cię platforma sklepu internetowego dostosowana do potrzeb polskiego rynku, SOTE to dobry wybór. Wykupiona licencja gwarantuje Ci stale aktualne oprogramowanie – możesz też podjąć decyzję, w jakim modelu chcesz prowadzić swój sklep internetowy na tym CMS (Saas, wynajem, instalacja na własnym serwerze).
Ten CMS pozwoli Ci na dość proste skonfigurowanie dobrze zoptymalizowanego sklepu internetowego. Administrator może częściowo zarządzać m.in. sprzedażą, obsługą zamówień, księgowością (w tym fakturami VAT) czy edycją treści.
Do plusów na pewno należy zaliczyć przyjazny UX, który spodoba się Twoim potencjalnym klientom. Rozwijane menu, filtry czy personalizacja zamówienia to tylko początek udogodnień, które czekają na użytkowników.
Dużo dodatków jest jednak płatnych, a dostęp do kodu – ograniczony, co w przypadku SOTE jest wyjątkowym minusem, gdyż kod strony wymaga edycji pod SEO dla lepszego pozycjonowania.
Istnieje możliwość darmowego przetestowania systemu przez 14 dni.
SOTE w 3 punktach:
- CMS i wsparcie klienta w języku polskim,
- pozytywne wrażenia UX dla klientów,
- ograniczone możliwości edycji kodu.
9. Shopify
Shopify to CMS, na którym działa aktualnie około 600 tysięcy sklepów na całym świecie (ponad 150 krajów robi wrażenie). Shopify działa w formie abonamentu, który miesięcznie w najprostszej wersji Basic kosztuje zaledwie 9$ – to bardzo rozsądna kwota za tak intuicyjny, prosty w obsłudze CMS.
Co sprawiło, że Shopify znalazł się w tym zestawieniu? Panel administracyjny Shopify jest przyjazny dla użytkownika, nawet dla osób, które do tej pory nie miały styczności ze stronami internetowymi od zaplecza. Na plus należy zaliczyć świetną integrację z social mediami (Facebookiem, Instagramem, Pinterestem czy Redditem).
Shopify równie dobrze radzi sobie pod kątem SEO – adresy URL są SEO-friendly, a CMS sam generuje mapę strony czy określa linki kanoniczne. Pozwala też na modyfikowanie pliku robots.txt, edycję nagłówków czy znaczników title oraz meta description.
Tę platformę dla sklepu internetowego można przetestować przez 14 dni za darmo.
Shopify w 3 punktach:
- dobra platforma pod kątem SEO,
- przyjazny interfejs,
- integracja z social mediami.
10. RedCart
Szukasz platformy na sklep internetowy, ale nie chcesz decydować się od razu na wydawanie pieniędzy z budżetu? RedCart oferuje bezpłatny 14-dniowy okres próbny, w trakcie którego w każdej chwili możesz zrezygnować, jeśli jego możliwości nie będą dla Ciebie zadowalające. Jeśli z kolei RedCart sprawdzi się w Twoim przypadku, będziesz mógł od razu zakupić wariant roczny – ze zniżką wynoszącą aż 90%.
Ten polski CMS działający w modelu SaaS to jeden z prężniej rozwijających się CMS-ów na rodzimym rynku e-commerce. Oferuje trzy warianty cenowe: Micro (19 zł/mc), plus (25 zł/mc) oraz premium (29 zł/mc).
Co ciekawe, wszystkie opcje oferują takie funkcjonalności jak dwustronna integracja z Allegro, integracja z platformą hurtową droplo.com czy brak prowizji od sprzedaży. Poza tym różnią się między sobą przede wszystkim liczbą produktów, które można dodać do sklepu (od 1000 do 150 000), możliwością podłączenia do hurtowni oraz liczbą administratorów sklepu (od 1 do 50).
Jak w większości przypadków w modelu Saas, tutaj również administrator nie ma dostępu do FTP, więc wszystkie zmiany z tego poziomu mogą wydłużyć czas wprowadzania zmian. Jednak dzięki temu do obsługi sklepu nie trzeba mieć własnego dewelopera ani doświadczenia.
RedCart w 3 punktach:
- przyjazne warianty cenowe,
- brak dostępu do FTP (za sprawą modelu SaaS),
- szybko rozwijające się oprogramowanie.
11. Shoplo
Co sprawia, że Shoplo to godna uwagi platforma? Sklep internetowy, który założysz na tym CMS-ie, będzie gotowy do optymalizacji SEO i dodawania produktów praktycznie od razu. Do tego mimo modelu SaaS w Shoplo czeka na Ciebie trochę niespodzianek – o czym mowa?
W Shoplo, niezależnie od tego, który wariant cenowy wybierzesz, możesz swobodnie edytować szablony oraz pliki na serwerze – nawet mimo braku dostępu do FTP.
Dzięki temu nie musisz czekać na reakcję supportu przy każdej najdrobniejszej zmianie, ale już bardziej zaawansowane edycje mogą być niemożliwe bez wsparcia pracowników Shoplo.
Sklep na Shoplo łatwo zoptymalizować pod SEO m.in. dzięki opcji dodawania unikalnych opisów meta, tytułów czy fraz kluczowych dla każdego produktu, a wzbogacanie kategorii o treść nie stanowi dla tego CMS-a wyzwania. Wśród wielu dodatków znajdują się też te dedykowane SEO, więc bez problemu poradzisz sobie z optymalizacją.
Shoplo w 3 punktach:
- proste optymalizacje SEO
- tanie pakiety optymalne dla niewielkich sklepów
- możliwość edycji szablonu i plików na serwerze mimo braku dostępu do FTP
12. OsCommerce
OsCommerce to CMS, którego historia sięga 2000 roku. Aktualnie z platform dla sklepu korzysta ponad 300 000 sklepów internetowych. Skąd taka popularność? Pobranie OsCommerce jest darmowe, a jego funkcjonalności – zadowalające dla wielu biznesów. Platforma działa w systemie Open Source, co oznacza, że oprogramowanie instalujesz na własnym serwerze, dzięki czemu zyskujesz dostęp do FTP i wielu opcji, których w modelach SaaS brak.
Wyjątkowa dla OsCommerce jest społeczność skupiona wokół tej platformy – użytkownicy dzielą się na forum radami i wskazówkami, które mogą się przydać przy samodzielnym setupie sklepu.
Ten CMS sprawdza się najlepiej w branżach technicznych, w których klienci na co dzień mają do czynienia z podobnymi interfejsami, a dość tradycyjny i miejscami toporny design ich nie zdziwi.
OsCommerce w 3 punktach:
- wygodny model Open Source,
- darmowa instalacja,
- tradycyjny design.
13. GO Shop
GoShop to platforma sklepów internetowych, która sprawdzi się szczególnie w przypadku bardziej wymagających klientów. Pozwala stworzyć unikalne, naprawdę wyjątkowe strony, stawiając na jakość, nie na ilość rozwiązań. Całkowita elastyczność designu i nieograniczona możliwość personalizacji szaty graficznej sprawiają, że witryny e-commerce oparte na GO Shop zdecydowanie wyróżnią się w sieci.
GO Shop zostawia właścicielom sklepów dużo swobody: nie ogranicza ich maksymalna liczba produktów, kategorii czy zdjęć, które mogą znaleźć się na stronie. Do tego pozwala na integrację z Allegro i Ceneo oraz szeroką optymalizację SEO – zaczynając od przyjaznych adresów URL, przez automatycznie generowaną mapę strony czy możliwość prostego dodawania opisów alternatywnych zdjęć i grafik, aż po uproszczenie wprowadzania tytułów, meta opisów czy tagów.
Jeśli szukasz rozwijającego się CMS-a, który zapewni Ci dostęp do najpopularniejszych płatności online czy opcji dostawy – Go Shop to dobry wybór.
GO Shop w 3 punktach:
- uproszczona optymalizacja SEO,
- możliwość stworzenia unikalnych, designerskich sklepów internetowych,
- jednorazowa płatność przy zakładaniu sklepu.
14. Drupal
Drupal to system, na którym powstało ok. 2% sklepów internetowych na świecie. Może jednak pochwalić się takimi osiągnięciami jak współtworzenie strony Tesli czy amerykańskiego Białego Domu. W Polsce jest również bardzo popularny i stoi na podium zaraz za WooCommerce i Joomlą (która już nie znalazła się w tym zestawieniu).
Wskazówka: Drupal to nie tyle CMS, co CMF – content management framework. Ponieważ powstał w języku PHP, jego znajomość może być konieczna do w pełni sprawnego zarządzania stroną.
Ta platforma sklepu świetnie radzi sobie ze stronami, przez które przepływa duży ruch, oraz tymi, na których znajduje się mnóstwo różnorodnej treści. To zaawansowane narzędzie, w którym bez problemu wprowadzisz wszystkie niezbędne optymalizacje pod kątem SEO… oczywiście, jeśli odnajdziesz się w kodzie.
Drupal w 3 punktach:
- wymaga znajomości HTML, CSS i PHP,
- pozwala na optymalizację SEO,
- daje nieograniczone możliwości tworzenia.
15. Sky-Shop
Platformy sklepów internetowych takie jak Sky-Shop to świetne rozwiązanie dla średnich i dużych sklepów internetowych, które potrzebują prostych, nieskomplikowanych rozwiązań oraz dobrego wsparcia technicznego. Sky-Shop to polski CMS działający w modelu SaaS, który oferuje różnorodne warianty cenowe: StartUp, Basic, Business oraz Advance.
Ceny pakietów w Sky-Shop wahają się od 19 zł/mc do 369 zł/mc w rozliczeniu rocznym. Czym różnią się poszczególne opcje?
Przede wszystkim liczbą produktów, które można wprowadzić do sklepu, zróżnicowaniem opcji językowych, mieć w sklepie, możliwością wprowadzenia wersji językowych oraz dodatkowymi opcjami takimi jak dwukierunkowa integracja z Allegro czy dostępnością aplikacji mobilnej do zarządzania sklepem.
Z perspektywy SEO Sky-Shop ma wszystko, co niezbędne: szybkie ładowanie strony przy wdrożeniu odpowiedniego szablonu, możliwość dodawania tytułów, tekstów alternatywnych, SEO-friendly URL-i czy (co ważne zarówno dla SEO, jak i UX) opcję wprowadzania treści na kategoriach w dwóch miejscach.
Sky-Shop w 3 punktach:
- wygodny dla osób, które nie chcą ingerować w sklep, model Saas,
- zróżnicowane warianty cenowe,
- dostępna aplikacja mobilna i wiele dodatków.
16. ShopGold
Jeśli chcesz przetestować jeden z nowszych CMS-ów na polskim rynku e-commerce, ShopGold to wybór dla Ciebie. Na początku musisz zainwestować w jednorazową licencję na korzystanie z platformy (cena zaczyna się od 499 zł) oraz budowę sklepu internetowego. Nie ma jednak konieczności ponoszenia comiesięcznych opłat.
System jest stale rozwijany, a aktualizacje mają miejsce kilka razy w roku – to dobra wiadomość dla wszystkich, którzy lubią, gdy ich CMS jest zawsze na bieżąco w temacie bezpieczeństwa czy prędkości strony.
W ShopGold po opłaceniu licencji zyskujesz możliwość dodawania nielimitowanej liczby produktów oraz instalowania dodatków (jak w większości przypadków, część z nich jest bezpłatna, a w część trzeba zainwestować). CMS zapewnia duże możliwości optymalizacji SEO: od nagłówków, przez teksty alternatywne, znaczniki meta, aż po integrację z Google Analytics.
ShopGold w 3 punktach:
- jednorazowa płatność za licencję,
- możliwość rozbudowania sklepu o liczne dodatki,
- opcja dodawania nielimitowanej liczby produktów.
Podsumowanie – z jakich platform warto korzystać w 2023 roku?
Jak widzisz, wybór platform sklepów internetowych jest aktualnie bardzo szeroki. Najważniejsze jest, żebyś dopasował swoje indywidualne preferencje i potrzeby do możliwości, jakie oferuje dany CMS. Weź pod uwagę przede wszystkim:
- koszty zakupu i utrzymania platformy,
- koszty rozbudowania sklepu o różne dodatki,
- opcje optymalizacji SEO,
- możliwości zmiany designu,
- łatwość korzystania z CMS-a i ewentualne wsparcie supportu.