Case Study

Co to jest case study? – Definicja

Case study to rodzaj badania przypadku, które jest często stosowane w naukach społecznych i marketingu. Jest to metoda badania, która polega na dokładnym i szczegółowym opisaniu jednego lub kilku przypadków.

Case study może być stosowany do badania różnych aspektów danej sytuacji, takich jak historia życia, motywy i intencje, a także skutki danego zachowania czy problemów, jakie udało się osiągnąć firmie dla danego klienta. Często zawiera też ogólne porady.

Przykładowe badanie przypadku możesz zobaczyć na naszej stronie: Case Study So Lovely Box.

Od czego zacząć przy badaniu przypadku?

Aby napisać case study, musisz najpierw znaleźć odpowiedni przykład. Możesz to zrobić, przeszukując internet lub korzystając ze swoich własnych doświadczeń. Następnie musisz opisać sytuację i udokumentować ją, aby inni mogli ją łatwo zrozumieć.

Wreszcie, powinieneś dodać swoje osobiste spostrzeżenia i porady dotyczące tego, co można byłoby zrobić inaczej w podobnej sytuacji.

Jeżeli chcesz pozyskać klientów dzięki case study – wykorzystaj efekty swojej pracy!

Jak napisać case study?

  • Jeżeli chcesz umieścić nazwę/logo klienta w case study – musisz mieć jego zgodę!
  • Nie kłam! Pokaż wyniki takie, jakie udało się osiągnąć.
  • Oczekuj, że klient zweryfikuje Twoją pracę.
  • Pamiętaj, że case study to nie reklama! Nie możesz go traktować jako narzędzia do bezpośredniego pozyskiwania klientów – to raczej „dowód na Twoje umiejętności”.
  • Przedstaw, jaki problem udało się rozwiązać.
  • Opisz, jakie korzyści przyniosło to rozwiązanie.
  • Wyjaśnij, jakie metody i narzędzia zostały użyte do realizacji projektu.
  • Pokaż, że potrafisz dostosować się do wymagań klienta i że Twoje rozwiązanie było skuteczne!
  • Dodaj elementy graficzne i wyniki potwierdzające Twoją pracę!
  • Przekaż ogólne metody, które mogą pomóc też innym użytkownikom 😉
  • Napisz podsumowanie działań, budżetu i efektów!

Przykłady case study

przykład case study

W Delante również piszemy case study, żeby pokazać efekty pracy Specjalistów. Poniżej możesz zobaczyć, jak wyglądają nasze case study:

 

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej